2024-05-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
CIA i farten kanske?

Jag sätte mina pengar på Mossad. CIA är inte så diskreta.
Citera
2024-05-19, 18:46
Medlem
karlsoons avatar
Det är en positiv nyhet för iranska folket iaf. Framförallt för landets tjejer och kvinnor.
Citera
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Har han så mycket att säga till om egentligen? Det är väl Ayatollahn som bestämmer i landet ...
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej han är troligtvis i helvetet. Tillsammans med ryssar.
Hade varit ännu bättre om deras högste ledare, Ayatollan, hade varit med om kraschen. Som jag förstått är det han som har sista ordet för det mesta, han står typ över presidenten.
Citera
2024-05-19, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är en positiv nyhet för iranska folket iaf. Framförallt för landets tjejer och kvinnor.
Inte så säker på det, Ayatollan lever fortfarande...
Citera
2024-05-19, 18:48
Medlem
untohydroxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det finns säkert skitmånga infiltratörer på plats redan nu. Och folket vill ju ha en förändring så det är ju en barnlek att dra igång protester.

CIA har gjort detta dussintals gånger och det har nästan aldrig fungerat. Så vad grundar du dina vanföreställningar på? Rent önsketänkande? Jo, jag är säker på att folks plakat kommer att få den onde diktatorn att tänka till och gå en kurs i trans-gymnastik. Nej, han dödar alla som protesterar.

Varje gång man rubbar makten så uppstår ett vakuum som kommer fyllas av den som har mest våldskapital. Så innan man börjar ropa demokrati för Iran, så bör man nog läsa lite historia, finns INGENTING som tyder på att detta skulle ha varit en bra grej, snarare tvärtom.
Citera
2024-05-19, 18:51
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Får en vibb av attentat av något slag.. att det skulle vara slumpen nu precis efter Israel och Iran varit i luven på varann känns mindre troligt.. även USA vill jag ha bort Iran pga amerikanska imperlismen.

Absolut det kan vara en olycka men det känns märkligt att det händer nu.. samma sak med Serbiens ledare. Nått lurt är det tror jag.
Åka helikopter är betydligt farligare än att flyga så olyckor sker hela tiden. Kobe Bryant omkom under samma väderförhållanden. Det är helt annat säkerhetstänkande när det gäller flygplan. Helikopterpiloter kör lite hur som helst mellan berg tillexempel, det gör inte flygplanspiloter.
Citera
2024-05-19, 18:51
Medlem
Invigde någon dam med azerbajdzjans president tidigare idag. Azerbajdzjan och israel är starkt allierade. Det är väl rätt uppenbart att mossad och azerbajdzjan har planerat detta.
Citera
2024-05-19, 18:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Har han så mycket att säga till om egentligen? Det är väl Ayatollahn som bestämmer i landet ...
Det stämmer. Presidenten gör typ skitgörat som Ayatollahn inte vill göra.
Citera
2024-05-19, 18:54
Medlem
Enligt den tillförlitliga information jag fick från regionen, miste Irans president Reis och hans tjänstemän livet i den kraschade helikoptern.

https://x.com/CeyhunAsirov/status/1792232908133917051
Citera
2024-05-19, 18:55
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Det var säkert en rysk flygande relik från 70 talet som de färdades i. Någon som vet vad det var för helikoptertyp?
Citera
2024-05-19, 18:58
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untohydroxyl
CIA har gjort detta dussintals gånger och det har nästan aldrig fungerat. Så vad grundar du dina vanföreställningar på? Rent önsketänkande? Jo, jag är säker på att folks plakat kommer att få den onde diktatorn att tänka till och gå en kurs i trans-gymnastik. Nej, han dödar alla som protesterar.

Varje gång man rubbar makten så uppstår ett vakuum som kommer fyllas av den som har mest våldskapital. Så innan man börjar ropa demokrati för Iran, så bör man nog läsa lite historia, finns INGENTING som tyder på att detta skulle ha varit en bra grej, snarare tvärtom.

Släpp dina tvångstankar om CIA. Det finns miljoner iranier i exil som trycker på och orkestrerar protester. Det är exakt en sån här händelse som kan bli gnistan som startar upp revolten.

Revolutionen kommer säkert inom kort vilket innebär slutet för Hamas, Hizbollah, Huhtis och innebär också en smärre katastrof för Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in