2024-05-19, 19:54
Medlem
Inga nyheter brukar vara goda nyheter. Men det stämmer inte i detta fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Jo men var det någon som började gaffla om att det var negrer och helikoptrar inblandade efter bara 5 minuter?

Nä tänkte väl det. Men redan efter 30 sekunder är judarna här igång med att förklara hur värdelösa Iran och Ryssland är osv.
Är icke jude, men tycker Iran och Ryssland är riktigt jävla bajs!
Citera
Medlem
Rollokolans avatar
Verkar som att helikoptern klarat sig...enligt uppdatering på agendafreetv
Senast redigerad av Rollokolan 2024-05-19 kl. 20:12.
Citera
2024-05-19, 19:56
Medlem
welcometorealitys avatar
Enligt VG nyss.

Citat:
Klokken 19.50 forteller en talsperson hos den iranske regjeringen at de har oppnådd kontakt med to om bord i helikopteret gjentatte ganger.
Citera
2024-05-19, 20:01
Medlem
Om man skall tolka text-TV så verkar ministrar och president ha varit omborde på just den helikopter som försvann.

Utrikesministern namnges. Jag kan inte stava namnet på sådana getknullare, men läs text-TV. Men det kan vara en missuppfattning.

Kanske var övriga ministrar på dom helikoptrar som klarade sig. Vi får avvakta vad Ganz säger.
Citera
2024-05-19, 20:02
Medlem
Känslan är att om hqn är död kommer det inte bli bättre varken inhemskt el utrikes med vem som än tar över
Citera
2024-05-19, 20:04
Hoppas detta leder till revolt och det vita och ariska folket (iranierna) tar bort islam ur landet.
Citera
2024-05-19, 20:08
Medlem
Hoppas att han dog det avskummet.
Citera
2024-05-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag undrar om inte detta är iscensatt av annan politisk gruppering inom Iran eller helt enkelt en "fake news". Flyger man en president i en gammal maskin i tät dimma och över tuff terräng och det utan andra helikoptrar eller övervakningsplan som skydd, de är ju faktiskt i konflikt med bl.a. Israel. Låter för mig iaf alldeles för riskfyllt. Skulle inte förvåna att någon av mina spekulationer har bärighet för i dessa länder kan allt mellan himmel o jord hända. Politiskt mord eller "fake news"..

Iran har ju högt o ljudligt skrytit med hur avancerad arme, flyg och flottstridskrafter de har och dessutom supersonic missiler. Har man då en typ 50-årig helikopter för presidenten, tillåt mig småle..

Kanske helt enkelt nedskjuten av eget luftförsvar, det gjorde ju Iran för några år sedan mot ett passagerarplan år 2020.
en flygmaskin helikoptrar kan vara hur gamla som helst. iom att man schemalägger underhallet sa byts alla delar ut till slut.
Citera
2024-05-19, 20:10
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hoppas detta leder till revolt och det vita och ariska folket (iranierna) tar bort islam ur landet.

Dumpar iranierna islam så är dom välkomna in i gemenskapen.
Citera
2024-05-19, 20:11
Medlem
Det var alltså 3 helikoptrar och den som kraschade var den som presidenten och utrikesministern satt i? Vet man vem som satt i de andra 2 helikoptrarna?
Senast redigerad av missy123 2024-05-19 kl. 20:13. Anledning: fel
Citera
2024-05-19, 20:20
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det var alltså 3 helikoptrar och den som kraschade var den som presidenten och utrikesministern satt i? Vet man vem som satt i de andra 2 helikoptrarna?
Iranska ministrar. Ingen uppgift om hur många eller några namn.

Citat:
Helikoptern färdades i en konvoj med två andra helikoptrar som transporterade iranska ministrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in