• 1
  • 2
2024-05-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunningMate
Med åldern försvinner håret och hjässan blottas för solens obarmhärtiga strålar. Jag har börjat få intresse för herrmode och bär gärna en linnekavaj på sommaren, men behöver en passande huvudbonad. En klassisk hatt har inte fallit mig i smaken och vanliga kepsar (basebollkeps) passar kanske till piké, men inte till en kavaj.

Så, finns det några "gubbkepsar", alltså klassiska kepsar, som passar sig till en kavaj sommartid. (alltså inget i murrig tweed eller oljat tyg). Gärna enkelt och diskret.

Jag tror mer på en basker, så kommer folk utgå ifrån att du är konstnär eller något, gubbkeps är pase', Dessutom passar gubbkeps främst till hösten och inte när det är 25C
Senast redigerad av Kammadaj 2024-05-20 kl. 10:42.
Citera
2024-05-20, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snop
Jag gav i alla fall ett konkret förslag. Att säga "titta på ebay" är som att säga öppna ögonen och se dig omkring så kanske du hittar något.

Vad ska man titta efter på ebay då? Ska man söka på "gubbkeps"? Hur vet man vilka produkter som är bra eller dåliga?
Det är bara söka på flat cap, newsboycap vissa reviews
Citera
2024-05-20, 10:38
Medlem
bomhulls avatar
Gubbkeps? Varför inte en vanlig keps?
Varför vill du se ut som en gubbe?
Citera
2024-05-20, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Gubbkeps? Varför inte en vanlig keps?
Varför vill du se ut som en gubbe?
Det är en still från 1920talet som så kallad newsboy hat dom som sålde tidningar.
https://www.bing.com/images/search?v...t=0&ajaxserp=0

https://www.bing.com/images/search?v...t=0&ajaxserp=0
Senast redigerad av tirnap 2024-05-20 kl. 13:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in