2024-05-18, 20:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
ja eftersom ingen sett gud på några tusen år eller ens kan bevis att nedan hände mera än i en sagobok, så skulle jag nog tro att det kan finnas andra förklaringar

Dag 1: Gud skiljer ljuset från mörkret, och Gud kallar ljuset för "dag" och mörkret för "natt".

Dag 2: Gud delar upp vattnet på jorden i två delar, och ett valv som Gud kallar för "himmel" skiljer dessa åt.

Dag 3: Gud skapar det torra landet, och på det torra landet skapar Gud all växtlighet.

Dag 4: Gud skapar solen, månen och stjärnorna, till att utmärka tider, dagar och år.

Dag 5: Gud skapar alla vattenlevande djur och alla fåglar efter sina slag. (En del bibelöversättningar översätter detta med "efter sina arter", vilket dock kan ge en felaktig association till det moderna artbegreppet.)

Dag 6: Gud skapar de marklevande djuren: vilda djur, boskapsdjur och kräldjur efter sina slag. Till sist skapar Gud även människan till sin avbild (Vayomer Elohim na'aseh adam betsalmenu kidemutenu veyirdu bidegat hayam uve'of hashamayim uvabehemah uvechol-ha'arets uvechol-haremes haromes al-ha'arets).

Dag 7: Gud vilar från sitt skaparverk, och välsignar och helgar den sjunde dagen.
Du svarar fortfarande inte på frågan.
Att ha andra förklaringar är inte detsamma som att kunna bevisa något.
Citera
2024-05-18, 20:53
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Du svarar fortfarande inte på frågan.
kompis, hur fan jag ska veta det? du kan lika gärna fråga mig varför jag inte vet vem som mördade Jimmy Hoffa och vart han ligger begravd
Citera
2024-05-18, 20:55
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
kompis, hur fan jag ska veta det? du kan lika gärna fråga mig varför jag inte vet vem som mördade Jimmy Hoffa och vart han ligger begravd
Du påstod det ju i första inlägget.
Citat:
samt att gud inte skapade människan
Citera
2024-05-18, 21:00
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Det blev jävligt tyst från trådstartaren... Insåg du att påven ska prata om Sankte Per i din Starbucks-macchiato och inte om några afrikaner från mars?!

Va?!
Citera
2024-05-18, 21:01
Medlem
Bartman777s avatar
Men med det sagt tycker jag det ska bli spännande att se vad som kommer ut av detta.
Men att bevisa att Gud inte skapade människan blir svårt. Lika svårt som att bevisa att han gjorde det.
Citera
2024-05-18, 21:04
Det här var intressantare än jag först trodde. Jag har reggat mig , nu är det bara att börja läsa på

Har sett han förut , han verkar vara vettig, och saklig. Men jag kan ha fel , om någon har mer information om honom så får ni gärna dela med er.
Citera
2024-05-18, 21:05
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Men med det sagt tycker jag det ska bli spännande att se vad som kommer ut av detta.
Men att bevisa att Gud inte skapade människan blir svårt. Lika svårt som att bevisa att han gjorde det.
håller med, det blir spännande att se vad som kommer ut av allt detta, kanske inget alls, men det intressant att 2 st visselblåsare har dött på kort tid,

vem vet...
Citera
2024-05-18, 21:08
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
håller med, det blir spännande att se vad som kommer ut av allt detta, kanske inget alls, men det intressant att 2 st visselblåsare har dött på kort tid,

vem vet...
Jag satt precis och funderade på hur länge den där Dr. Greer kommer få leva.
Citera
2024-05-18, 21:08
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Det här var intressantare än jag först trodde. Jag har reggat mig , nu är det bara att börja läsa på

Har sett han förut , han verkar vara vettig, och saklig. Men jag kan ha fel , om någon har mer information om honom så får ni gärna dela med er.
Stevem Greer har en hel del intressanta saker att prata om, när man börjar lyssna på podcastst etc som han är med i, ju mera man gräver sig ner i det hela, ju mera fucked up blir det med hot, försvinnanden etc som beror på just detta.
Citera
2024-05-18, 21:11
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Jag satt precis och funderade på hur länge den där Dr. Greer kommer få leva.
han har pratat en hel del om just detta, och han har tydligen dokument som kommer släppas om han råkar dö, en "trigger" om han skulle försvinna,

om det är sant eller inte , who knows...
men han lever även om många runt honom som jobbat med likande saker försvunnit när dom hotat att avslöjja dokument mm
Citera
2024-05-18, 21:12
Medlem
Citat:
https://nypost.com/2024/05/17/world-...ral-phenomena/

https://www.news.com.au/lifestyle/re...fee3ffab99c63f

https://www.nysun.com/article/pope-s...e-supernatural

https://www.dailystar.co.uk/news/lat...liens-32831195

https://www.newsweek.com/fact-check-...erence-1901766
Citera ditt mähä!
Citera
2024-05-18, 21:13
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
vi får väl se vad Påven tycker är så viktigt att prata om pga av detta som hänt, att han kallar till presskonferens gällande UFO dokument

Steven Greer är bara ute efter pengar som vanligt..

Visst han har släppt några bra saker förut, men han är en girig jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in