2024-05-17, 19:48
Medlem
Först vill ni att dom ska dö, och nu gnäller ni över att dom begravs!
Citera
2024-05-17, 22:12
Medlem
DE verkar göra allt vad de kan för att vara så osympatiska som möjligt i andras ögon.

Vilka oförskämda parasiter.
Citera
2024-05-17, 23:18
Medlem
Vadå för muslimer. Är ju för alla. Dum tråd.
Citera
2024-05-18, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TenstaTegelstenar
Vadå för muslimer. Är ju för alla. Dum tråd.

Vi svenskar har begravnings platser som Skogskyrkogården och Stockholm norra. Färre och färre använder kist gravar utan kremimeras.
Citera
2024-05-18, 05:51
Medlem
De får ju kremeras som alla andra. Detta måste vara det normala och så minneslund. Sen får man eller den som vill betala (familj) om man vill ha annat. En begravningsplats idag är väl inte knutet till en religion? Jag menar sådan som inte ligger runt en kyrka eller liknande. Nu är vi i Sverige och då fungerar det på svenskt vis. Det betyder inte att vi inte kan anpassa oss till viss grad.

Tradition innebär inte att vi kan göra som för tusen år sedan utan allt måste gå att uppdatera. I t.ex. Lund har vi Fredentorp som är närmast som en park. Lugnt, fint och avkodat vad jag förstår. Där kan man både ha en gravplats eller bli begravd i en minneslund. Man kan nog bli begravd som man vill där men utöver standard kostar det extra. Vid minneslunden kan man tända ljus och ställa i ett stålträd.

Området:
https://kartor.eniro.se/?c=55.732143...&z=16&l=aerial

Minneslund:
https://kartor.eniro.se/?c=55.733143...&z=20&l=aerial
Citera
2024-05-18, 06:15
Medlem
Tervulls avatar
Jag fick höra något helt vansinnigt häromdagen. Min bror som bor nere i Göteborg har sina svärföräldrar liggandes på en kyrkogård i något som heter Alle kommun utanför Göteborg. Tydligen skall de på en kyrkogård någonstans i denna kommun avsätta mark för en muslimsk gravplats. Skämtar någon nu eller? Varför i helvete skall människor som dyrkar djävulen och som hatar kristna ligga på våra kyrkogårdar? Det känns bara mer och mer rätt att man har gått ur svenska kyrkan. De skall då fan inte ha mina pengar i alla fall. Det är ju till skillnad mot SVT valbart…
Senast redigerad av Tervull 2024-05-18 kl. 06:19.
Citera
2024-05-18, 06:20
Medlem
Tervulls avatar
Rättelse Ale kommun heter det och här är en artikel om det. De skall vändas mot mecka också. Det finns fan ingen hejd på vansinnet.

https://www.alekuriren.se/allmant/ky...ravningsskick/
Citera
2024-05-18, 06:27
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag fick höra något helt vansinnigt häromdagen. Min bror som bor nere i Göteborg har sina svärföräldrar liggandes på en kyrkogård i något som heter Alle kommun utanför Göteborg. Tydligen skall de på en kyrkogård någonstans i denna kommun avsätta mark för en muslimsk gravplats. Skämtar någon nu eller? Varför i helvete skall människor som dyrkar djävulen och som hatar kristna ligga på våra kyrkogårdar? Det känns bara mer och mer rätt att man har gått ur svenska kyrkan. De skall då fan inte ha mina pengar i alla fall. Det är ju till skillnad mot SVT valbart…

Det är därför svenskarna mer och mer har gått över till hedendomen och bränner sina döda som hos dem med de gamla gudarna.
Citera
2024-05-18, 06:33
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Det är därför svenskarna mer och mer har gått över till hedendomen och bränner sina döda som hos dem med de gamla gudarna.
Ja jag vägrar att begravas på en jävla kyrkogård. Skall brännas och spridas. Kyrkan har ju fullständigt indoktrinerats av Pride också. Alla som arbetar i kyrkan måste gå en lång kurs om hur man bemöter HBTQ människor och så får de Pride nycklar. Vad fan är det då? Homosexualitet är strikt förbjudet enligt bibeln. Man går emot allt som bibeln står för och nu detta att muslimer skall begravas på kristen mark. Man vill ju för fan vara ond!
Citera
2024-05-18, 06:36
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Rättelse Ale kommun heter det och här är en artikel om det. De skall vändas mot mecka också. Det finns fan ingen hejd på vansinnet.

https://www.alekuriren.se/allmant/ky...ravningsskick/

Men det är ju bra att man direkt ser vilka gravar som är vända mot Mekka, för då blir det ju lättare att veta vilka gravar man ska pissa på.
Citera
2024-05-18, 07:01
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Men det är ju bra att man direkt ser vilka gravar som är vända mot Mekka, för då blir det ju lättare att veta vilka gravar man ska pissa på.
Du är inte dum du! Bra idé
Citera
2024-05-18, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Köra lastbilar,Bussarna,taxis,pizzerior,städa,hemtjänst ,ica,dagisar,skolor mm invandrarna jobbar överallt om du missat ?
Organiserad grov gängkriminalitet, bidrags- och assistansfusk, stor mängd som inte arbetar eller utbildar sig, islamisering, stölder, rån, våldtäkter etc. Invandrarna är kraftigt överrepresenterade i mycken brottslighet överallt om du missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in