2024-05-17, 13:58
Medlem
Enligt Expressen var Israels ambassad målet
Citera
2024-05-17, 14:01
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Det nya är ju att skjuta på körande bilar så mest troligt i denna händelse också!

Varför skulle han skjuta på körande bilar på Östermalm? Nej jag tror mer på att han skjutit mot ambassaden.

Vilket i sig är extremt korkat. Polisen står ju där med 2-3 bilar dygnet runt.
Citera
2024-05-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför skulle han skjuta på körande bilar på Östermalm? Nej jag tror mer på att han skjutit mot ambassaden.

Kriminella som bråkat eller liknande, det har skjutits på bilar 2 gånger nu på senare tid i Tyresö bland annat.
Citera
2024-05-17, 14:14
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:

Helt klart korkat.

Det som förvånar mig mest är att den gripne är 14 år gammal. Det känns väldigt ungt för att bli så pass radikaliserad att göra något sånt här (om det nu är Israels ambassad som var måltavlan). Dessutom konstigt att 14-åringen lyckades få tag i vapen (?) för denna typ av aktion.

Kanske någon mentalt instabil gangster-springpojke som fått tag i vapen och radikaliserats online?

Väldigt märklig situation i alla fall. Förhoppningsvis kommer mer info ut snart som förklarar allt lite mer
Citera
2024-05-17, 14:16
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Kriminella som bråkat eller liknande, det har skjutits på bilar 2 gånger nu på senare tid i Tyresö bland annat.

Ja på Tyresö förvånar mig inte, men på Strandvägen? Nej de kmr inte ske i närtid
Citera
2024-05-17, 14:18
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Helt klart korkat.

Det som förvånar mig mest är att den gripne är 14 år gammal. Det känns väldigt ungt för att bli så pass radikaliserad att göra något sånt här (om det nu är Israels ambassad som var måltavlan). Dessutom konstigt att 14-åringen lyckades få tag i vapen (?) för denna typ av aktion.

Kanske någon mentalt instabil gangster-springpojke som fått tag i vapen och radikaliserats online?

Väldigt märklig situation i alla fall. Förhoppningsvis kommer mer info ut snart som förklarar allt lite mer

Ja dina tankar verkar gå som mina.
Är han kriminell och har vapen vid 14års åldern så kanske han har drogproblem, så pass illa att han inte riktigt vet vad han gjort.

Man undrar ju om han åkt kommunalt dit mitt i natten på en vardag..
Citera
2024-05-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ja på Tyresö förvånar mig inte, men på Strandvägen? Nej de kmr inte ske i närtid

Då vet du inte mycket! Dom rör sig även där också samt säljer mängder med narkotika där också vettu. Nån vecka sedan mordet på Södermalm.
Citera
2024-05-17, 14:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Då vet du inte mycket! Dom rör sig även där också samt säljer mängder med narkotika där också vettu. Nån vecka sedan mordet på Södermalm.

hahahahaha. Bara håll käften!
Du kan inte jämföra pundar-söder med Sverige absolut DYRASTE adress, längst in på Strandvägen precis vid bron hänger det inga jävla gatuförsäljare och finns inte heller några hyresrätter där så långt ögat kan nå.

Sluta spela smart. Du vet inte ett skit vad du pratar om.
Citera
2024-05-17, 14:40
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hoppas polisen var så att säga respektfulla när de gjorde husis så där tidigt, typ lät kvinnorna skyla sig om det fanns några där, och frågade snällt om de fick ta in hunden i hemmet.

Äh vad ….ska de be om ursäkt för att de gör en husrannsakan. Typiskt kriminella babbar…
Har man kriminella barn gäller det att sova i snygg pyjamas och vara förberedd på vad som kan hända.
Är man inte det får man skylla sig själv.
Citera
2024-05-17, 14:44
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Visste inte ens att en 14-åring kunde vara gripen.

Trodde dom bara lämnas över till deras föräldrar eller socialen direkt då dom inte är brottsmyndiga.

Åh nej….. om det riktat mot en ambassad är det ju riktat mot Israel och då blir det ett annat läge.
Tror inte man skjutsas hem till föräldrarna och 14 åringen får säga förlåt.

Förhoppningsvis blir de utvisade.
Låt föräldrarna ta ansvaret för detta och ta förnedringen i fängelset.

Dags att utföra utegångsförbud för barn under 15 år efter klockan 20
Senast redigerad av Krickedixan 2024-05-17 kl. 14:50.
Citera
2024-05-17, 14:52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Du kan inte jämföra pundar-söder med Sverige absolut DYRASTE adress, längst in på Strandvägen precis vid bron hänger det inga jävla gatuförsäljare och finns inte heller några hyresrätter där så långt ögat kan nå.

Tror faktiskt de knarkar mer på Östermalm än på Södermalm
Tror även att Stockholms dyraste adress slår Folkungagatan när det gäller inköp av droger.
Citera
2024-05-17, 15:07
Medlem
Citat:

Vad snackar du om? Säljs mest på norra delen av stan kontra Södermalm. Koks du vet?
Finns många lägenheter som uthyres i andra hand inte precis där men flertalet i stan generellt. Sover du under en sten? Dom hänger inte där dom kör runt med bilar. Sen får du tänka lite längre än din snok pekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in