2024-05-16, 16:51
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det är väl en aning tveksamt om det amerikanska progressiva metal-bandet Dream Theater behöver någon större presentation? Efter att ha sålt miljoner och åter miljoner av plattor är Dream Theater tveklöst ett av de mest etablerade hårdrocksbanden i denna genre.

Och nu är det så att Grammy-vinnande metalpionjärerna Dream Theater firar 40 år med en omfattande turné. "An Evening With Dream Theater" blir den första turnén sedan trummisen Mike Portnoy återvände till bandet, bestående av sångaren James LaBrie, basisten John Myung, gitarristen John Petrucci och keyboardisten Jordan Rudess.

Det blir totalt 23 städer runt om i Europa som får uppleva att bandet ställer sig på scenen och levererar klassiker efter klassiker för fansen från sin imponerande katalog.

Fredag den 8 november 2024 är det dags för Dream Theater att dyka upp på Stockholm Waterfront i vår huvudstad (som det ju hörs på namnet). Och där får det plats en 3000 pers. läser jag.

Den som trodde att detta skulle vara gratis trodde faktiskt väldigt fel. Det är skyhöga priser vill jag påstå. Bästa platserna kostar omkring 2000 kronor och de inte riktigt lika bästa platserna hamnar på ungefär 800 kronor. Vi hade en tråd om förra gången bandet var här så den kan vi ju länka till, som ett plus i kanten.

Är det någon som tänker dra dit? Vilka låtar från DT-karriären vill ni höra mest av allt? Är biljettpriset avskräckande?
Citera
2024-05-16, 18:25
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
.....?

Tänker du dra dit? Vilka låtar från DT-karriären vill du höra mest av allt? Är biljettpriset avskräckande?
Citera
2024-05-24, 16:07
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Tänker du dra dit? Vilka låtar från DT-karriären vill du höra mest av allt? Är biljettpriset avskräckande?

Tycker att frågorna känns bekanta... Är du på allvar intresserad av svar på dem?
Citera
2024-05-31, 20:36
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Tycker att frågorna känns bekanta... Är du på allvar intresserad av svar på dem?

Ja såklart annars hade jag inte ställt frågorna.
Citera
2024-06-12, 09:12
Medlem
Har sett dom 12 gånger så det räcker nu, dessutom låter tyvärr James värre än nånsin.
Citera
2024-08-27, 18:57
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Ja såklart annars hade jag inte ställt frågorna.

Då ska du självklart få svar!

Citat:

Nej.

Jag lyssnar inte mycket alls på DT men "Octavarium"-låten kan jag gärna testa.

Ja.
Citera
2024-10-10, 17:52
Medlem
Nytt från bandet.
https://youtu.be/2IPT60hvGw4
Citera
2024-10-12, 11:41
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Nytt från bandet.
https://youtu.be/2IPT60hvGw4

Är det där en låt som du hoppas att bandet framför live?
Citera
2024-10-12, 13:19
Medlem
Citat:
Är det där en låt som du hoppas att bandet framför live?
Nej, den får de gärna hoppa över, tycker inte den är så värst bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in