2024-05-16, 16:11
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Sötningsmedel i Pepsi, smakar jävel numera. Nästan så Pepsi Max är godare.

Okej, tycker vanlig Pepsi är god iaf, Max smakar orm!
Citera
2024-05-16, 16:44
Medlem
slidsekret88s avatar
Nej det har jag inte märkt av och jag dricker flera burkar varje dag. Är det månne rävgiftet zero du dricker?
Häll upp burken i ett glas med lite is. Tillsätt citron. Luta dig tillbaka och njut.
Citera
2024-05-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finafloran
Det är ju burkarna som inte smakar alls!!!!

Svårtuggade också!
Citera
2024-05-16, 16:59
Medlem
Citat:
Hej!

Är det bara jag som noterat att coca cola smakar absolut ingenting längre? Det smakar bara kolsyrat vatten.. Både i burk, på många resturanger och i flaska smakar det nada!

Enligt min teori så har det med inflation att göra. Läsken innehåller ju lite av en koncentrerad sirap som smaksätter det kolsyrade vatten. På grund av inflationen och för att kunna producera billigare så måste de ha sänkt antal "sirap" i varje burk. Då kan de utöva en sorts "krympflation" som inte märks eftersom drickan fylls med mer vatten och fortfarande innehåller 33cl per burk/50cl per flaska.. En annan tanke kan vara att sirapen kanske är samma mängd, men bara mindre koncentrerad än innan. Detta är vad som verkar mest rimligt.

En annan sak jag märkt som backar upp min teori är läsk som inte är i flaska/burk. Läsk på resturanger som inte har flaskor där de t.ex har "läskpistoler" eller dryckesautomater så smakar coca colan fortfarande som förr. Kopplad till dessa läskpistoler/automater så är coca cola sirapen. Grossarna som resturangerna köper in sin läskkoncentrat kanske fortfarande säljer det lagret som är kvar av den "smakfulla" coca cola sirapen. Eller så kanske resturangens läskkoncentrat inte har tagit slut än, så de inte köpt helt nytt. Detta förklarar varför mindre resturanger med mindre kunder fortfarande har den goda coca colan. Medans de mer populäras cola inte smakar något. Typ som på max så smakar coca colan rakt vatten, och där fyller de ju alltid på dryckesdispensern för där har de så många kunder. Så deras sirap är den nya.

Detta gör mig riktigt arg, och det som gör allt ännu värre är att ingen pratar om det.. Någon mer som tänkt på detta, eller som har mer information kan gärna skriva!
Jag tänkte på det igår faktiskt. Köpte 30 pack på lidl för 159kr fick lov att kolla om det var utgått datum.
Citera
2024-05-16, 17:25
Bannlyst
"Smakar inget längre"

I min mening har det alltid varit en ganska smaklös dryck när man verkligen tänker efter. God mellan varven, icke desto mindre, men någon smaksensation är det näppeligen.
Citera
2024-05-16, 17:31
Medlem
Vaddå inflationen, inflationen är skapad av dem rikaste i världen inklusive dem som äger Coca cola. Ingen verkar fatta hur förbannat rika dessa j*dar är. Att dem snålar in på sirap bevisar ju ännu mer hur giriga och snåla dem är.
Det är inte så att dem går sta och bli fattiga pgr av "inflationen" VI vanliga ikke rika blir fattiga. Precis som dom vill.
Allt är bara en enda stor teater i världen.

Inflationen, är så trött på det ordet.
Citera
2024-05-16, 17:43
Medlem
Hussefars avatar
De få gånger jag dricker cola så föredrar jag Dr Pepper. Godaste läskeblasken som finns. Vanlig cola smakar inget oavsett det är Coca-Cola eller Pepsi.
Citera
2024-05-16, 17:44
Medlem
Onanikrems avatar
Som jag förstått det har de börjat med kemiskt sötningsmedel även i "original-cola" Kan ha att göra med det?
Jag dricker så försvinnande lite läsk så är inte rätt man att avgöra men har alltid föredragit sockrad läsk om jag nu skall dricka skiten.
Citera
2024-05-16, 17:49
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Hej!

Är det bara jag som noterat att coca cola smakar absolut ingenting längre? Det smakar bara kolsyrat vatten.. Både i burk, på många resturanger och i flaska smakar det nada!
Jag har dåliga nyheter till dig. Hade du möjligtvis Covid under pandemin?

Dina smaklökar kan vara skadade för livet.
Citera
2024-05-16, 17:51
Medlem
Rastapunxs avatar
Får ibland tag i Coca-Cola från Rumänien och den smakar som den gjorde förr. Den svenska är inte som originalet.
Citera
2024-05-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Som jag förstått det har de börjat med kemiskt sötningsmedel även i "original-cola" Kan ha att göra med det?
Jag dricker så försvinnande lite läsk så är inte rätt man att avgöra men har alltid föredragit sockrad läsk om jag nu skall dricka skiten.
Nej, Coca Cola är en av få drycker som inte har någon artificiell sötning.
Citera
2024-05-16, 18:16
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Får ibland tag i Coca-Cola från Rumänien och den smakar som den gjorde förr. Den svenska är inte som originalet.
Käkade från KFC en gång och fick läsk. Wow

Den läsken smakade som coca cola gjorde förr. Uppfriskande, kolsyra och inte sötsliskig som den är idag. Beställde en gång till efter det, var inte samma läsk. Alla produkter förstörs. Inget är äkta längre

Cola smakar olika i olika länder. Alla läskedrycker gör det. Annars är jag inget fan av läsk. Allt smakar för sött. Och recepten är förändrade till det sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in