Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Jag har helt slutat att använda mitt kreditkort nu. Finns det en risk att man förlorar kreditkortet om man låter det vara oanvänt? Bör man försöka handla åtminstone en mindre summa på kortet varje månad? Fick precis en e-faktura som säger att jag har 0kr att betala. Jag vill gärna ha kvar mitt kreditkort eftersom det trots allt är bättre att kunna använda det som ett räntefritt lån än att ta ett SMS-lån, om det skulle krisa längre fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dashfan
Jag har Swedbank och fick ett medlande nyligen om att min kredit skulle försvinna om jag inte använder kortet snart. Kanske 4-5 år sedan jag använde det. Har inte gjot någon betalning på ca 2 månader från att jag fick meddelandet, har kvar krediten fortfarande dock. Får se om det försvinner eller inte om någon månad.
Swedbank här med och "blev varnad" förra sommaren om att det skulle dras in pga att jag inte använt det på länge, jag löste det genom att använda det till broarna (Öresund & Stora Bält) då jag blev skickad på utbildning via jobbet och behövde lägga ut dessa avgifter men snart kommer det väl igen?
Märklig då man ändå betalar för dessa kreditkort....