Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Vet du vad ett troll är? Tror du media ens vet vad troll är?
Ja, jag vet vad troll är. Långt innan ditt land ens hade ett psykologiskt försvar. Det var då vi kallades foliehattar.

Vill du diskutera på allvar om detta kan diskussionen bli givande. Vill du bara försvara skiten har jag bättre för mig idag.
2024-05-15, 11:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
f29.

Vad är f29?

Citat:
Vilka eventuella åtgärder kommer att vidtas?

Vad för åtgärder menar du att admin skulle vidta?

Citat:
Jag har personligen sedan 2017 hävdat att SD trollar på FB. Nej, jag är inte språkrör för vänstern. Men det finns belägg på mjuk krigföring. Det ska tas på allvar av sajten som påstår sig värna om yttrandefriheten.

Vad fan snackar du om? Mjuk krigföring? Vad är det SD trollat om här?

Citat:
Om anklagelserna gällande troll-fabriken är riktiga så kan du räkna med att SD med största sannolikhet har insiders här.

Du menar alltså att SD har moderatorer här när du skriver insiders? Är det korrekt?

Citat:
Om admins hade lyssnat på kritiken och inte tillåtit att foliehatt anklagelserna mot användare störabort fokus, hade vi kommit längre..

Tyvärr

Vad/Var är kritiken?

Citat:
Jag är påläst om mjuka kriget. Vad som intresserar mig är klimat där sådant förekommer. Det är ingen vinkling att nämna att sjukt mycket SD-propaganda förekommer på FB.

"Mjuka kriget", va fan är det?

Menar du att inlägg som användare skriver om SD i positiva ordalag ska räknas som propaganda?

Citat:
Hur mycket kan vi se av Vänstern? Eller Miljöpariet...?

Vad menar du?

Citat:
Ta vilket som! "Homosexuellas förening för aga".

Vad är det för förening? Har jag aldrig hört talas om.

Citat:
Varför har just SD:s ideologiska rötter fått fäste här?

Det beror nog på att de har varit jagade och hotade i alla år. När de har sagt sina åsikter så har de förlorat sina jobb osv. Då vänder man sig till en plattform där man får säga sina åsikter och respekteras för det.
2024-05-15, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
I ett land med yttrandefrihet får man trolla.

Det är en gråskala det där med trollning och olika politiska utspel.

Trollning från början menades med en person som genom olika knep fick en massa folk att tjafsa emot och bli upprörda. Personen njöt av uppmärksamheten och att få människor upprörda.

Själv brukade jag trolla hur dumt det var att sälja SAAB till Kina när de fick orders på Gripen. Att trolla samma när lastvagnarna gjorde en bra rapport var också roligt. Man fick långa föreläsningar om skillnaden mellan Volvo AB och personbilarna.

Det är tråkigt att vi fått negative campaigning och diverse tricks i svensk politik. GWBs valkampanjer i USA är ju legendariska. Men detta med SD är inget unikt tyvärr.

Märkligt också hur sådant här gräv från journalister brukar sammanfalla med valrörelser. Det i sig är ju en påverkansoperation.

Nej, att säga sina åsikter är en sak.. men att på ett systematiskt sätt organisera påverkansoperationer på plattformar och förvanska information är något som i en del länder kan leda till inbörderskrig.
2024-05-15, 11:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag är påläst om mjuka kriget. Vad som intresserar mig är klimat där sådant förekommer. Det är ingen vinkling att nämna att sjukt mycket SD-propaganda förekommer på FB.

Hur mycket kan vi se av Vänstern? Eller Miljöpariet...?

Ta vilket som! "Homosexuellas förening för aga".
Varför har just SD:s ideologiska rötter fått fäste här?
Ja, eller den här tråden som tycks komma direkt från Sveavägen.
(FB) Trollgate , sveriges svar på Watergate.. Faller Tidöregeringen nu?

SD's ideologiska rötter är desamma som Socialdemokraternas, det är deras stora problem. Judehatet inom S passar dem, liksom deras förflutna med att hålla rasbiologiska institutet vid liv, påtvinga judar en stjärna i passet som första nation i Världen, arbetsläger för radikala sossar, fackliga och kommunister under samregeringen med nazistiska bondepartiet.

Så vems ideologiska rötter pratar vi om här?
Du är också fullt medveten om att väldigt många av de som postar en massa dravel inte är SD utan alltifrån sossar via moderater till helt opolitiskt bundna vildar? Det brukar märkas när de fångas på film med kontroversiella idéer i valstugorna om inte annat.
2024-05-15, 11:49
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Kan sådana avslöjanden påverka plattformen FB?
Att högerextrema trollar på sajten är omtalad både i media och här på f29.

De blir väl uppradade och avrättade i korrekthetens namn . De sk korrekta är så verklighetsfrånvarande att de inte ser att de blivit som nazisterna på 30-talet där oliktänkande förföljdes och mördades.

Edit : Såg nu att TS är helt av banan .. Snacka om att ha skygglapparna på med NOLL självinsikt.
Senast redigerad av MASSAGATTI 2024-05-15 kl. 11:53.
2024-05-15, 11:52
Medlem
Megaforces avatar
Så länge som man inte bryter mot reglerna 0.03, 0.09 och 1.07 så är det tillåtet att skapa trollkonton och skriva i princip vad som helst som passar in i gruppen. Det är därför som Media inte pekar ut Flashback direkt som de sociala medier det rör sig om, utan främst facebook, tiktok och instagram. Flashback och Twitter/X pekas inte direkt ut eftersom förekomsten varit låg och inte bryter mot regler.

På facebook har jag inte märkt så mycket av SD-troll. Det är främst Expo och S-troll man ser i de grupper som jag är med i. SD-trollen har sannolikt mest varit aktiva i tämligen smala grupper som mest befolkas av korkade journalister.
2024-05-15, 12:04
Medlem
Citat:
Att högerextrema trollar på sajten är omtalad både i media och här på f29.

Tycker mest att det känns som att dom flesta trådar som kritiserar SD för detta rensas bort, samtidigt som det skapas ett par stycken om dagen som hävdar att avslöjandet är lögn, och dessa ligger kvar.

Känns som SDs trollfabrik jobbar hårt här på forumet…
2024-05-15, 12:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nej, det enda alla olika troll och deras agendor gör på Flashback är att utgöra ett utmärkt träningsmaterial/forumbaserad "kurslitteratur" för trolljägare.
2024-05-15, 12:29
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Vi har ju haft trollande statsministrar, så varför skulle det vara ett problem på Flashback? Vad sägs om dessa provokativa uttalanden:

"Mitt Europa bygger inga murar."
"Öppna era hjärtan."

Dessa sas i syfte att reta upp och förtrycka den svenska delen av befolkningen. Trollande har för övrigt inget med anonymitet att göra.
2024-05-15, 12:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad är f29?
Denna forumdel.
https://www.flashback.org/f29
2024-05-15, 12:59
Moderator
Carlboms avatar
Det finns trådar att diskutera generellt trollande i. Och tråd för att diskutera SD/Kalla Fakta finns i mer korrekt delforum.

I övrigt gäller samma regelverk för alla som skriver på Flashback.

Hänglås på.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in