Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Jag har personligen sedan 2017 hävdat att SD trollar på FB. Nej, jag är inte språkrör för vänstern. Men det finns belägg på mjuk krigföring. Det ska tas på allvar av sajten som påstår sig värna om yttrandefriheten.
Jag frågar om du förstår att genom din vinkling bidrar till vad du själv ser på annat håll. Bjälken och grandet.
Socialdemokraterna har försökt äga narrativet kring påverkanskampanjer medan de själva driver de största själva. Förstår du hur illa det ser ut för förtroendet för yttrandefriheten och demokratin i Sverige?
Edit:
Vi kan ta två debatter som berör svenska åsiktsmaskiner men som inte berör svenskarna direkt - kriget Ryssland/Ukraina och kriget Israel/Hamas.
Det finns en uppsjö trådar, några seriösa, de flesta tycks dock vara rena flametrådar av s k troll. Nu har jag inte räknat men skulle säga att det är ganska jämt 50/50 mellan de som måste skriva att alla som inte tycker som de är rysstroll eller judekramare, och de som postar att arabsvinen ska dö/ukraina är jävla losers.
Jag ser många idioter posta, och jag ser knappast någon som håller kvalitet för närmare diskussion i dessa trådar, så vad är vitsen? Är de betalda av främmande makt? SD? Eller är de uttråkade bonnläppar som läst antingen Aftonbladet eller Expressen? Vad tror du?