2024-05-15, 11:10
Medlem
Kan sådana avslöjanden påverka plattformen FB?
Att högerextrema trollar på sajten är omtalad både i media och här på f29.

Vilka eventuella åtgärder kommer att vidtas?
2024-05-15, 11:15
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Trollande på FB är väl inget nytt? Alla får komma till tals och är det skit som publiceras så förväntas användare slå ned på dumheterna. Är det regelvidrigt har vi moderatorer som tar bort skiten.
2024-05-15, 11:16
Medlem
grungewhores avatar
Med tanke på samtliga dina trådstarter så verkar du försöka föra en vänstervriden påverkanskampanj.

Är det bara "högertroll" som utgör ett problem, eller inser du att du är en del av problemet själv med dina vinklingar?
2024-05-15, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Med tanke på samtliga dina trådstarter så verkar du försöka föra en vänstervriden påverkanskampanj.

Är det bara "högertroll" som utgör ett problem, eller inser du att du är en del av problemet själv med dina vinklingar?

Jag har personligen sedan 2017 hävdat att SD trollar på FB. Nej, jag är inte språkrör för vänstern. Men det finns belägg på mjuk krigföring. Det ska tas på allvar av sajten som påstår sig värna om yttrandefriheten.
2024-05-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Trollande på FB är väl inget nytt? Alla får komma till tals och är det skit som publiceras så förväntas användare slå ned på dumheterna. Är det regelvidrigt har vi moderatorer som tar bort skiten.
Om anklagelserna gällande troll-fabriken är riktiga så kan du räkna med att SD med största sannolikhet har insiders här.
2024-05-15, 11:24
Avslutad
Inte ens troll ju.
2024-05-15, 11:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag har personligen sedan 2017 hävdat att SD trollar på FB. Nej, jag är inte språkrör för vänstern. Men det finns belägg på mjuk krigföring. Det ska tas på allvar av sajten som påstår sig värna om yttrandefriheten.
Jag frågar om du förstår att genom din vinkling bidrar till vad du själv ser på annat håll. Bjälken och grandet.

Socialdemokraterna har försökt äga narrativet kring påverkanskampanjer medan de själva driver de största själva. Förstår du hur illa det ser ut för förtroendet för yttrandefriheten och demokratin i Sverige?

Edit:
Vi kan ta två debatter som berör svenska åsiktsmaskiner men som inte berör svenskarna direkt - kriget Ryssland/Ukraina och kriget Israel/Hamas.

Det finns en uppsjö trådar, några seriösa, de flesta tycks dock vara rena flametrådar av s k troll. Nu har jag inte räknat men skulle säga att det är ganska jämt 50/50 mellan de som måste skriva att alla som inte tycker som de är rysstroll eller judekramare, och de som postar att arabsvinen ska dö/ukraina är jävla losers.

Jag ser många idioter posta, och jag ser knappast någon som håller kvalitet för närmare diskussion i dessa trådar, så vad är vitsen? Är de betalda av främmande makt? SD? Eller är de uttråkade bonnläppar som läst antingen Aftonbladet eller Expressen? Vad tror du?
Senast redigerad av grungewhore 2024-05-15 kl. 11:32.
2024-05-15, 11:26
Medlem
Om admins hade lyssnat på kritiken och inte tillåtit att foliehatt anklagelserna mot användare störabort fokus, hade vi kommit längre..

Tyvärr
2024-05-15, 11:26
Medlem
Citat:

Du låter som en kränkt vänsterfjant. Vad för åtgärder förespråkar du? Avrättning likt dina mellanöstern bröder håller på med? Kanske hedersmord? Skärp dig jävla snöflinga.
Senast redigerad av NMjaaaR 2024-05-15 kl. 11:29.
2024-05-15, 11:27
Medlem
Citat:

I ett land med yttrandefrihet får man trolla.

Det är en gråskala det där med trollning och olika politiska utspel.

Trollning från början menades med en person som genom olika knep fick en massa folk att tjafsa emot och bli upprörda. Personen njöt av uppmärksamheten och att få människor upprörda.

Själv brukade jag trolla hur dumt det var att sälja SAAB till Kina när de fick orders på Gripen. Att trolla samma när lastvagnarna gjorde en bra rapport var också roligt. Man fick långa föreläsningar om skillnaden mellan Volvo AB och personbilarna.

Det är tråkigt att vi fått negative campaigning och diverse tricks i svensk politik. GWBs valkampanjer i USA är ju legendariska. Men detta med SD är inget unikt tyvärr.

Märkligt också hur sådant här gräv från journalister brukar sammanfalla med valrörelser. Det i sig är ju en påverkansoperation.
2024-05-15, 11:32
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:

Vet du vad ett troll är? Tror du media ens vet vad troll är?
2024-05-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag frågar om du förstår att genom din vinkling bidrar till vad du själv ser på annat håll. Bjälken och grandet.

Socialdemokraterna har försökt äga narrativet kring påverkanskampanjer medan de själva driver de största själva. Förstår du hur illa det ser ut för förtroendet för yttrandefriheten och demokratin i Sverige?
Jag är påläst om mjuka kriget. Vad som intresserar mig är klimat där sådant förekommer. Det är ingen vinkling att nämna att sjukt mycket SD-propaganda förekommer på FB.

Hur mycket kan vi se av Vänstern? Eller Miljöpariet...?

Ta vilket som! "Homosexuellas förening för aga".
Varför har just SD:s ideologiska rötter fått fäste här?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in