• 6
  • 7
2024-05-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Vilka hormoner? Har inte känslan att de hjälper några manliga hormoner iallafall.

Jordnötssmör äts inte alls längre, då man inte kan kontrollera sig om det finns hemma. Åts från början på mackor och i kycklinggryta, men skedades till slut direkt ur burkarna.

Ett skräplivsmedel är vad det är i praktiken, fastän näringsvärdet antyder superföda. För man blir bara slö och fet av det, och inte fan kan man äta sig nöjd på det heller.

Men annars så... I en sås eller gryta som sagt. På rostat bröd med sylt. En klick till vaniljglassen (fast vanliga jornötter är ännu bättre). Men gör sig sämre med choklad än man skulle kunna tro - de två njuts bättre separat. Förutom i M&M och neverstop godis förstås.

Och ska man äta så är det den naturliga/organiska varianten som gäller -med jordnötter och salt som enda ingredienser. (För skippy och liknande är bara palmolja och E-ämnen.) Och så köper man varannan creamy och varannan crunchy, så tröttnar man aldrig.

Jag pratade om broccoli. Färsk broccoli eller dim/i3c (indol 3 carbinol) balanserar ditt östrogen vilket behövs för män också. Har du för mycket fungerader det sänkande. Har du för lite fungerar det höjande. Blir godare med jordnötsmsör på.
Senast redigerad av fonzen 2024-05-17 kl. 10:46.
Citera
2024-06-07, 01:03
Medlem
Pungsvings avatar
https://imgbox.com/G5aGYOSF

Koka maten först, sänk värmen kraftigt och rör i jordnötssmöret, ta av från plattan. Det blir snabbt mörkt och grynigt om värmen är för hög. Servera med ris.

Jag hade ingefära och pressad citron i receptet. Bara grönsaker och svamp.
Citera
2025-02-15, 21:34
Medlem
Kanastras avatar
Jag köpte sockerfri jordnötssmör då jag tänkte ha det på pannkakorna. Men kunde inte äta det, så strävt och besvärligt.
Tror jag köpt en hoppfull burk med jordnötssmör var 5 år sen 1990, första gången eftersom jag ville göra den mystiska smörgåsen man såg i amerikanska family shows: Peanut Butter and jam sandwich. Trodde det var nåt fel första gången jag åt den och jordnötssmöret fastnade i gommen på mig

Iaf, nu stod en ny burk där i kylen och var nonchalant obrydd.
Men jag tog fram den och lät den få rumstemperatur, grovhackade några salta rostade jordnötter och blandade noggrant
Jordnötssmör
Hackade jordnötter
Lite sirap
Lite havregryn
Lite kakao
Lite vaniljsocker

La ut massan på ett bakplåtspapper, la ett bakplåtspapper över och kavlade den strax under centimetern tjock och skar sen rutor av det och la i frysen, som egengjorde energybars. Blev bra faktiskt.
Citera
2025-02-16, 16:14
Medlem
klybans avatar
Jag testade nyss jordnötssmör i den naturella yoghurten, och fördelade den lätt så det blev typ bitar.
Det blev överraskande gott faktiskt(Inte revolutionerande gott, men gott nog att testa igen.) , och ska testa några varianter som med jordgubbssylt också och se om något annat passar.
Och kanske något mer man kommer på.
Citera
2025-02-16, 16:19
Medlem
Satay.
Citera
2025-02-17, 15:54
Medlem
Incendios avatar
Ät det hur du vill. Jag använder det mest i matlagning. Gillar inte jordnötssmör på macka.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in