Citat:
Ursprungligen postat av
E-Mac.
Vad inbegriper ordet "manlig", typ, John Rambo? Jag tycker inte det själv utan att vara sig själv är en bra början. Man behöver inte vara macho med massa muskler överallt. Det är en stereotypi som osäkra killar och tjejer tror manlighet handlar om i avsaknad av en bra far.
Så du kanske är mer manlig än du tror TS, men sedan är det en annan sak att verkligen känna det.
Jag tycker inte du skall grunna så mycket på det där med manlighet utan du är den du är. När du känner dig säker i dig själv så är du tillräckligt manlig, anser jag.
Själv har jag alltid känt mig manlig bara som den jag är, och säger någon motsatsen, vilket i och för sig aldrig hänt, så skrattar jag bara åt det.
Det betyder att du kan försvara dina nära och kära. Att du är respektingivande och en kvinna känner sig säker ihop med dig. Att du har någon form av status. Det är i stora drag manlighet. Det innebär också att vara händig så om du mot förmodan blir strandad så kan du alla nödvändigheter som underlättar tiden.
Dvs allting som inte jag är, vilket är extremt plågsamt. Allt jag har att gå på är att jag ser bra ut men i många sammanhang är jag osäker. Jag har inte status, ingen passion jag älskar som jag är duktig på och som dessutom genererar pengar, jag kan inte slåss och är lite för lugn av mig, inte händig för fem öre så jag vore stekt om jag blev strandad.
Många tror att manlighet är att gå runt och vara mascho, så jävla missförstått. En man är säker i sig själv, har både självförtroende och självkänsla, går efter sina drömmar, tjänar säkert bra pga ovannämnda grejor, respekt från andra män, tydlig roll, vet vad han vill!