2024-05-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Du är en feminin man bara. Alla måste inte vara maskulina machomän. Hur mår du själv och känner inför det här?

Edit: förlåt, missade sista stycket. Om du inte mår bra i dig själv vilket jag förstår så går det att göra något åt. Börja med att köpa ett gymkort, utmana dig själv. Gå rakt i ryggen och vik inte för andras blickar. Du behöver aktiviteter som genererar mer testosteron

Begreppet manlig är ju ganska dumt eftersom alla är manliga på sitt sätt - alla män är olika. Man kan inte vara mer eller mindre man, man är man eller kvinna punkt slut, och det till 100%.
Citera
2024-05-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Vad nu ordet "att vara manlig" egentligen innebär, det kanske är upp till var och en att bedöma. Kanske också ska tillägga att mitt inlägg inte kommer handla om att vilja byta kön på något sätt, utan jag vill skriva av mig lite och se om det kanske finns någon själ där ute som tänker lite som mig. Min förhoppning är den i alla fall, och att se att jag inte är helt ensam i mitt tänk.

För att återknyta till ämnet manlig; ord man ofta hör i dessa sammanhang är "hård", "inte rädd för något", "stark", "visar inga känslor" etc. Och det här är så långt ifrån mig man kan komma. Är verkligen inte hård och tuff, snarare mjuk och försiktig i min framtoning. Har aldrig förstått det här med att män ska tävla med varandra hela tiden och jag tycker verkligen inte om sport!!

Har alltid känt mig annorlunda mot alla andra och jag gillar inte det jag ser i spegeln; en tanig och osäker kille som viker undan med blicken hela tiden. Osäker på mig själv och på mina val i livet, måste alltid fråga andra först innan jag gör något.

Någon mer kille/man där ute som känner samma sak?

Börja träna kampsport så kommer ditt självförtroende gå i taket. Människor som tränar kampsport seriöst har en existentiell säkerhet runt sig.

Om du gör kvinnliga saker hela tiden och inte lever på det sätt som du är programmerad att leva så är det klart att det blir problem.
Citera
2024-05-13, 12:53
Medlem
Barentss avatar
TS kan åtminstone vinna melodifestivalen.

FB tar fram mannen i dig.
Citera
2024-05-13, 13:19
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeagardiner
Kan du utveckla hur din far var mer man än dig som utövar kampsport?

Han var en trygg fadersfigur som hade go i sig och var egenföretagare, åkare. Han hade väl någon utmärkelse som duktig k-pistskytt från lumpen, jag har inte gjort lumpen.

Vad är jag? En SSRI-skadad "hård" snubbe. Visst, jag är inte någon som skulle säg ta en spruta fast jag inte ville det, jag är trots allt inte ett viljelöst mähä.
Citera
2024-05-13, 13:32
Medlem
Hussefars avatar
Vet inte hur gammal du är TS. Men som några redan nämnt så blir vi generellt tryggare med oss själva och vilka vi är med åren. Att vara en stabil person är manligt och det är något som växer mer med åldern. Så var du än befinner dig nu, så kommer det bli bättre tids nog. Är så för oss alla.
Citera
2024-05-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Han var en trygg fadersfigur som hade go i sig och var egenföretagare, åkare. Han hade väl någon utmärkelse som duktig k-pistskytt från lumpen, jag har inte gjort lumpen.

Vad är jag? En SSRI-skadad "hård" snubbe. Visst, jag är inte någon som skulle säg ta en spruta fast jag inte ville det, jag är trots allt inte ett viljelöst mähä.

SSRI-skadad? Du har alltså antidepressiva om jag förstår dig rätt? Det sänker ju testot, för alla män jag känner som går på antidepp (Sertralin) är feminina🥺
Citera
2024-05-13, 13:47
Medlem
heliotrops avatar
Bär upp dina feminina sidor med stolthet! DET är manligt om ngt. Alla kan inte vara macho och många kvinnor har inte detta som ett ideal heller.

I mitt hjärta finns plats både för Jordan Petersonmän och Burt Reynoldsmän!
Citera
2024-05-13, 14:07
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeagardiner
SSRI-skadad? Du har alltså antidepressiva om jag förstår dig rätt? Det sänker ju testot, för alla män jag känner som går på antidepp (Sertralin) är feminina🥺

Det är ett decennium sedan jag tog det.
Citera
2024-05-13, 14:08
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Vet inte hur gammal du är TS. Men som några redan nämnt så blir vi generellt tryggare med oss själva och vilka vi är med åren. Att vara en stabil person är manligt och det är något som växer mer med åldern. Så var du än befinner dig nu, så kommer det bli bättre tids nog. Är så för oss alla.
Mycket kloka ord. Precis så är det.
Citera
2024-05-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes

Jag tycker du tänker och resonerar mycket manligt här på forumet, dvs klart, logiskt, osv.

Jag tycker en del män kan se manliga ut på utsidan, men inte tänka särskilt manligt i skallen. Och tvärt om, en del ser inte så manliga ut eller beter sig manligt på utsidan, men tänker mycket manligt.

Manlighet som begrepp borde diskuteras mycket mer. Även kvinnlighet.
Citera
2024-05-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Vad inbegriper ordet "manlig", typ, John Rambo? Jag tycker inte det själv utan att vara sig själv är en bra början. Man behöver inte vara macho med massa muskler överallt. Det är en stereotypi som osäkra killar och tjejer tror manlighet handlar om i avsaknad av en bra far.

Så du kanske är mer manlig än du tror TS, men sedan är det en annan sak att verkligen känna det.

Jag tycker inte du skall grunna så mycket på det där med manlighet utan du är den du är. När du känner dig säker i dig själv så är du tillräckligt manlig, anser jag.

Själv har jag alltid känt mig manlig bara som den jag är, och säger någon motsatsen, vilket i och för sig aldrig hänt, så skrattar jag bara åt det.

Det betyder att du kan försvara dina nära och kära. Att du är respektingivande och en kvinna känner sig säker ihop med dig. Att du har någon form av status. Det är i stora drag manlighet. Det innebär också att vara händig så om du mot förmodan blir strandad så kan du alla nödvändigheter som underlättar tiden.

Dvs allting som inte jag är, vilket är extremt plågsamt. Allt jag har att gå på är att jag ser bra ut men i många sammanhang är jag osäker. Jag har inte status, ingen passion jag älskar som jag är duktig på och som dessutom genererar pengar, jag kan inte slåss och är lite för lugn av mig, inte händig för fem öre så jag vore stekt om jag blev strandad.

Många tror att manlighet är att gå runt och vara mascho, så jävla missförstått. En man är säker i sig själv, har både självförtroende och självkänsla, går efter sina drömmar, tjänar säkert bra pga ovannämnda grejor, respekt från andra män, tydlig roll, vet vad han vill!
Citera
2024-05-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Enligt mina erfarenheter så är det dom som skrävlar om exemplen du tar upp som är mest osäkra.

Tycker du är manlig som delar detta, en man vågar visa sina känslor. Slappna av mannen.

Det är aldrig någonsin till fördel att visa sig sårbar för kollektivet. Tyvärr, så är det bara. Visar du det inför tjejer så säg hej till friendzone stämpeln upphöjt ett extra varv t.om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in