Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Postade samma för någon månad sen.
Efter det så har jag sett massa videos där judarna attackera kristna. Ingen vågar blanda sig i heller och när polisen kommer så avvisar dom den kristna och gör inget mot GM.
Det här ju förändrat min syn på Israel och judarna eftersom jag trodde dom levde i harmoni men det förändringar inte min åsikt gällande Hamas. Israel gör fortfarande rätt där.
Det går att googla så ser man att det där diskuterats i över 20år och det är en liten grupp. Dessutom agerar polisen.
ex
"Five people were arrested in October, accused of spitting at people or churches. The Latin Patriarchy of Jerusalem said Sunday on X that it “condemns the unprovoked and shameful assault” on Schnabel."
"the Jerusalem police have begun to take this seriously. By August, 16 investigations had been opened into such incidents and 21 arrests and detentions had been carried out, with officers dressing as priests and monks to catch those harassing Christians in the Old City. Now a special investigative team is to be formed to tackle the problem further."
Det har varit en ökning under senaste tiden. Troligen beror det på att Likud (Nethanyahu) allierade sig med Israels version av "nazistiska" partier. Till ex Itmar Ben-Gvir tyckte inte spottandet inte var så farligt. Nethanyahu fördömmer det hela.