Citat:
Ursprungligen postat av
mannenalf
Det har gått trettio år sedan jag donerade sperma i Stockholm. Nu bor jag i Umeå. Karolinska sjukhuset ringde upp mig efter att barnen var födda för att berätta att deras mammor var glada. Barnen borde bo någonstans i kanske Sverige men ingen har hört av sig.
Jag vet inte vem dom är och de kan därför redan ha "kontaktat" mig utan att jag vet. Det kan ha varit några som av okänd anledning knackade på mitt hus men jag vet inte mer än att vissa adresser har kollat upp mig på Mrkoll.
Kan man förvänta sig att barn hör av sig till deras biologiska pappor och när i så fall? Jag har väldigt mycket att berätta och ett helt halvt liv har gått. Hur stor är risken att man aldrig får reda på vem dom är?
Efter 18 årsdagen har de rätt att få reda på uppgifter om dig, om de vill. Men det kräver ju att deras mamma (+partner) har valt att berätta för dem, så gissningsvis är chansen liten att någon hör av sig. Såg att personen ovan hade 7% som begärde ut informationen, om än att det var dåligt med källhänvisning.. Så förvänta dig inget, är nog det rimliga.