2024-05-12, 04:10
Avslutad
Det har gått trettio år sedan jag donerade sperma i Stockholm. Nu bor jag i Umeå. Karolinska sjukhuset ringde upp mig efter att barnen var födda för att berätta att deras mammor var glada. Barnen borde bo någonstans i kanske Sverige men ingen har hört av sig.
Jag vet inte vem dom är och de kan därför redan ha "kontaktat" mig utan att jag vet. Det kan ha varit några som av okänd anledning knackade på mitt hus men jag vet inte mer än att vissa adresser har kollat upp mig på Mrkoll.
Kan man förvänta sig att barn hör av sig till deras biologiska pappor och när i så fall? Jag har väldigt mycket att berätta och ett helt halvt liv har gått. Hur stor är risken att man aldrig får reda på vem dom är?
Citera
2024-05-12, 04:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CRISTIANORONALDO7
Vilket misstag. Att donera sperma måste nog anses vara peak kulturmarxism.

Huruvida ”dina” barn kontaktar dig eller inte vet ingen. Förmodligen inte ens dem. Så det är inget du ska gå runt och förvänta dig.
På vilket sätt skulle det vara ett misstag och för vem... Jag har inga ärftliga sjukdomar, negativa mutationer eller förhöjda risker och båda mina egna barn med olika mammor har intelligens högre än nästan alla andra.
Citera
2024-05-12, 04:47
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenalf
På vilket sätt skulle det vara ett misstag och för vem... Jag har inga ärftliga sjukdomar, negativa mutationer eller förhöjda risker och båda mina egna barn med olika mammor har intelligens högre än nästan alla andra.

Haha fan vad självgod du är. Jag vet inte, kanske dom aldrig hör av sig? Skulle kanske skaffat egna barn?
Citera
2024-05-12, 05:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Haha fan vad självgod du är. Jag vet inte, kanske dom aldrig hör av sig? Skulle kanske skaffat egna barn?
Nejdå det handlar inte om att jag är självgod utan det är sanningen, sen att jag som person och att min "själ" så att säga har ruttnat med tiden hör till livet. Det blir så när man levt det livet som jag har gjort.
Jag vill bara veta när eller hur stor chansen är? Ska man behöva dö utan att få reda på vem det är, eller vad är meningen.

Finns det statistik? Vem är dom helt enkelt? Hur länge ska jag behöva undra?
Citera
2024-05-12, 05:12
Medlem
Varför inte använda My heritage mfl DNA sajter och lägg till din DNA där? Tror att det kan göra det lättare för dina avkommor att kontakta dig, de kanske är ute och söker släktingar.
Citera
2024-05-12, 05:14
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenalf
Nejdå det handlar inte om att jag är självgod utan det är sanningen, sen att jag som person och att min "själ" så att säga har ruttnat med tiden hör till livet. Det blir så när man levt det livet som jag har gjort.
Jag vill bara veta när eller hur stor chansen är? Ska man behöva dö utan att få reda på vem det är, eller vad är meningen.

Finns det statistik? Vem är dom helt enkelt? Hur länge ska jag behöva undra?

Statistik vet jag inget om. Men risken att dö utan veta är nog stor.
Citera
2024-05-12, 05:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Varför inte använda My heritage mfl DNA sajter och lägg till din DNA där? Tror att det kan göra det lättare för dina avkommor att kontakta dig, de kanske är ute och söker släktingar.
Jo men det fanns inga där heller förutom avlägsna släktingar äldre än mig själv. De är troligen introverta eftersom det verkar vara ett dominant drag. Chansen att de kontaktar mig kanske minskar på grund av det.
Någonstans finns dom högst sannolikt i denna stund, nästan helt säkert. Kanske vet de vem jag är, kanske inte. Deras mammor är deras riktiga. Hur får barn reda på att de har tillkommit genom spermadonation? Säger deras föräldrar det till dem eller hur går det till?

"risken att dö utan veta är nog stor." Men då får de heller aldrig reda på saker som bara jag vet.
Citera
2024-05-12, 05:25
Medlem
Skriv ner vad du vill berätta så kan de själv läsa om dig om de inte dyker upp från du är död. Är de registrerade som dina barn kommer de ju bli kontaktade då. Deras intresse stärks kanske inte förrän deras mamma och eventuella styvfar är döda. Så de dyker kanske upp så småningom men tvekar att röra upp känslor hos andra. Berätta för dina andra barn att det finns syskon så det inte kommer som en chock för dem när du dör.
Citera
2024-05-12, 10:22
Avstängd
Det är inte adopterade ungar du snackar om.

En spermadonator kontaktas aldrig av biologiska föräldrar..
Citera
2024-05-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Jaså. Kvinnor som donerar ägg (en mycket mer komplicerad procedur) i Sverige uppmanas skriva en levnadsbeskrivning till ev. barn som kommit till tack vare kvinnans uppoffring. När ev. barn fyllt 18 år kan de skaffa uppgifter om donatorn så att de kan uppsöka henne.

Äggdonator får annars aldrig veta om donationen gett upphov till barn.
Citera
2024-05-12, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Jag sa att sjukhuset ett år senare ringde upp mig och berättade.
Nej inga adopterade ungar. Jag skulle aldrig kunna älska någon annans barn. Däremot skulle jag kunna bry mig om dessa numera vuxna människor men de kanske inte ens vet att de har en annan pappa än de dom tror.
Jag tror att jag såg åtminstone en av mammorna sittandes på kvinnokliniken (om jag minns rätt) för 30 år sedan. Hon var mellanblond och ungefär 30 år men det är bara som jag gissar. Det kan ha varit vem som helst men syftet att hon var där verkade vara därför. Jag såg det på henne.

En kvinnlig läkare och en slags psykolog frågade mig inte varför jag ville det. Svaret var att jag var helt enkelt bara kände för det av någon anledning. Kanske vanlig sexualdrift.
De bad mig att inte ha sex på två eller tre dagar men det gick inte på den tiden. Dock gick det bra ändå. Undrar om jag någonsin kommer att träffa dem. Jag finns i alla fall och jag lever.
Citera
2024-05-12, 14:56
Bannlyst
Får man det? Är det inte anonymt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem