Apohis ses ex som ett möjligt hot 2029 men inga myndigheter kommer erkänna att något är på väg hit för att förstöra jorden. Dom kommer säga som nu att den kommer passera oss. Dom kommer göra allt för stoppa dom som vill berätta för världen. Men i slutet så kommer dom inte kunna det och det kommer bli anarki,
Jag tror ju man kan rädda dom flesta människorna på jorden om man organisera sig men det där kommer aldrig hända att någon myndighet erkänner och organisera allt så vi alla bidrar till vår bunker.
Så vad kan man göra själv, är det helt kört att bygga något? Enligt denna
https://homeguide.com/costs/bunker-cost
Så kostar minsta 200.000kr och snittet går på 400.000 men jag antar att det är amerikanska priser så vad skulle det kosta i Sverige? Finns det något företag som gör det?
Professionella bunkerinstallationsföretag inkluderar vanligtvis en utrymningslucka, kök, badrum, belysning, filtreringssystem och en våningssäng – beroende på storlek och modell. Vissa kommer med extrafunktioner som ett dekontamineringsrum, solgenerator och extra förvaring.
200.000kr för en fattig människa blir tufft men det går. Frågan är om jag kan göra det själv utan kunskaper?
Finns massa övergivna bunkrar i berg här i Sverige från 30 talet och uppåt, man kanske fixa till en sådan i hemlighet?
För jag lär ju behöva köpa mark också och det blir än 200.000kr.