2026-09-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Nej, jag har inga aktier som analytikern har, jag är en aktiegud jämfört med analytikern.

du beter dig som han iallafall
Citera
2026-09-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Jaha, var trycker man då?
Kanske förutom medlemsavgifter ca 310X 299/mån?

Du som är på god fot med Mr AA himself får gärna tipsa om att statistiken kan enkelt spåras via SocialBlade

Hur har du kommit fram till siffran 310? Vad jag ser har han 529 medlemmar på sin Patreon varav HELA 13 är betalande medlemmar. Det inbringar 3 887 SEK per månad. AA's månatliga inkomst bör således ligga på HELA 4 787. Frågan är om det ens räcker för att betala maten till hans övergödda och inneboende son?
Citera
2026-09-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du som är på god fot med Mr AA himself får gärna tipsa om att statistiken kan enkelt spåras via SocialBlade

Hur har du kommit fram till siffran 310? Vad jag ser har han 529 medlemmar på sin Patreon varav HELA 13 är betalande medlemmar. Det inbringar 3 887 SEK per månad. AA's månatliga inkomst bör således ligga på HELA 4 787. Frågan är om det ens räcker för att betala maten till hans övergödda och inneboende son?

Siffran 310st har AA själv sagt. Den är inte verifierad mer än så. Varje kvartal kommer AA med en detaljerad kvartalsrapport om sin YT-business. Där brukar han visa verifierade siffror på intäkter, så i början av oktober får vi svaret. När det gäller YT-statistik har jag aldrig haft anledning att misstro AA.

På Paetreon står det just nu att han drar in 24290kr / månad. Oklart hur de siffrorna uppdateras. Så vet inte vad du får dina 13st från? Han har dock historiskt haft flest medlemmar via YT.

Sök gärna tillbaka till AAs senaste kvartalsgenomgång om YT. De filmerna är enligt mig de enda intressanta han gör. Den senaste är från början av juli och avsåg det sista kvartalet då medlemsavgiften var 99kr / månad.
Citera
2026-09-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Pareto räntefond har företagsobligationer med lite högre avkastning än korträntor samtidigt med låg standardavvikelse. Eller har du kommit på nåt?
Verkar normalt med ca 2,3 Sharpekvot med obligationer. Se även Spiltan räntefond Sverige.Ditt ex esg global hade en stor standardavvikelse som syns i den ojämna grafen.
Har inte brytt mig i räntefonder då de ger för låg avkastning.

Jag har inget mer att komma med. Ev ska jag försöka ta reda på hur lång period de mäter. Misstänker att ju längre period desto mer dras det ner men nu spekulerar jag. Oavsett, tack för din input.
Citera
2026-09-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Siffran 310st har AA själv sagt. Den är inte verifierad mer än så. Varje kvartal kommer AA med en detaljerad kvartalsrapport om sin YT-business. Där brukar han visa verifierade siffror på intäkter, så i början av oktober får vi svaret. När det gäller YT-statistik har jag aldrig haft anledning att misstro AA.

På Paetreon står det just nu att han drar in 24290kr / månad. Oklart hur de siffrorna uppdateras. Så vet inte vad du får dina 13st från? Han har dock historiskt haft flest medlemmar via YT.

Sök gärna tillbaka till AAs senaste kvartalsgenomgång om YT. De filmerna är enligt mig de enda intressanta han gör. Den senaste är från början av juli och avsåg det sista kvartalet då medlemsavgiften var 99kr / månad.

Tråden har väl också drivit tesen att YT är det som hållit AA under armarna så han inte behövt nalla för mycket från portföljerna. Skulle det mot förmodan visa sig att YT inte stämmer kanske vi måste uppvärdera hans aktieförmåga.😄
Citera
2026-09-23, 22:46
Medlem
Citat:

Vad märkligt. Under juli månad redogjorde du för oss alla att antalet betalande medlemmar på Patreon var 157 stycken och nu helt plötsligt har du ingen aning om hur många medlemmar det rör sig om, du "vet" enbart att han drar in 24 290 SEK per månad. Det skulle i runda slängar innebära 81 medlemmar och alltså ett kraftigt medlemstapp på hela 48%.

Nåja, låt oss njuta av den impotente och blekfeta gubbens undergång.
Citera
2026-09-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad märkligt. Under juli månad redogjorde du för oss alla att antalet betalande medlemmar på Patreon var 157 stycken och nu helt plötsligt har du ingen aning om hur många medlemmar det rör sig om, du "vet" enbart att han drar in 24 290 SEK per månad. Det skulle i runda slängar innebära 81 medlemmar och alltså ett kraftigt medlemstapp på hela 48%.

Nåja, låt oss njuta av den impotente och blekfeta gubbens undergång.

Jag redogjorde för AAs kvartalsrapport i juli. Så de siffrorna kom därifrån. Gå tillbaka till den filmen, den är öppen på hans kanal så ser du hur han redovisar och om du känner att det är trovärdigt. Exakt hur det ser ut efter prishöjningen får vi vänta med till oktober.

På Paetreons sida går det inte att läsa ut hur många betalande medlemmar han har, dock anger de antal medlemmar (det kan vara betalande eller både betalande o icke betalande, jag vet ej) och en summa / månad. Vad den summan är exakt framgår inte.

Om jag inte lessnat på AA lär jag redogöra även för hans nästa kvartalsrapport i början av oktober.
Citera
2026-09-24, 06:12
Medlem
Citat:
Jag redogjorde för AAs kvartalsrapport i juli. Så de siffrorna kom därifrån. Gå tillbaka till den filmen, den är öppen på hans kanal så ser du hur han redovisar och om du känner att det är trovärdigt. Exakt hur det ser ut efter prishöjningen får vi vänta med till oktober.

På Paetreons sida går det inte att läsa ut hur många betalande medlemmar han har, dock anger de antal medlemmar (det kan vara betalande eller både betalande o icke betalande, jag vet ej) och en summa / månad. Vad den summan är exakt framgår inte.

Om jag inte lessnat på AA lär jag redogöra även för hans nästa kvartalsrapport i början av oktober.
Jag var medlem tills han höjde priset. Ger verkligen absolut ingenting. I alla fall om du har någon form av ekonomisk kunskap.
Citera
2026-09-24, 17:11
Medlem
Det är dagar som denna som man mår som allra bäst!
Och jag menar det verkligen, så här bra har jag inte mått sedan den där dagen förra sommaren när Hexan vinstvarnade och rasade med nära 30%.

Vi andra fortsätter tjäna pengar medan AA fortsätter att vänta år efter år på ett mirakel, i t ex Hexan och Nobia, det före detta sjunkande skeppet som numera ligger på havets botten. Undrar hur många miljoner hans tjurskallighet har kostat honom, egentligen? När man tänker på alternativa placeringar alltså.
Citera
2026-09-24, 17:29
Medlem
jack.danielss avatar
Nu har paddan satt klorna i dotterns 144k stora portfölj, +250% utlovas inom 3år och +600% på 5år

Han började med att sälja hennes 17 innehav och köpte 4 nya aktier! undrar om ett av dem är hexatronic?
Till paddans försvar så var det dottern som bad honom ta hand om portföljen!

Han nämnde aldrig vilka aktier han köpte, man får all ”hardcore fakta” på medlemskanalen
Om jag hörde rätt så var den beräknade avkastningen utan belåning? Men det är väl inga problem för en aktiegud?

Btw. Är det nån mer som lagt märke till hans äckliga smackande numera? Tyckte mig inte höra det förut!
Citera
2026-09-24, 18:17
Medlem
watcher1970s avatar
Enuddafigur har föredömligt redovisat detta tidigare i tråden…

AAs dotter har sett sin fars fria arbetsfria liv under sommaren och vill uppleva detsamma. Vingliga färder på en 40 år gammal moppe eller spartanskt vanlife lockar tydligen

AA ska därför förvalta dotterns portfölj aktivt. Vad kan gå fel? AA är ju mästaren bakom surdegsportföljen

Förutsättningarna är:

144K i startkapital
Obelånad (just nu i vart fall, men kan komma i senare skede)
Insättningar kan eller lär tillkomma.
Mål: 2029-09-22: +250% = 500K i portföljvärde
Mål 2031-09-22: +600% = 1 mkr i portföljvärde

Startportfölj:
Hexatronic 28%
Nobia 19%
Nvidia 31%
Snap 20%
Kassa 1%

AA är tydlig med att det bara är dottern o medlemmar som får veta innehaven, så det känns extra viktigt att redovisa dem här

————
Tack Enuddafigur!
Citera
2026-09-25, 13:59
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Enuddafigur har föredömligt redovisat detta tidigare i tråden…

AAs dotter har sett sin fars fria arbetsfria liv under sommaren och vill uppleva detsamma. Vingliga färder på en 40 år gammal moppe eller spartanskt vanlife lockar tydligen

AA ska därför förvalta dotterns portfölj aktivt. Vad kan gå fel? AA är ju mästaren bakom surdegsportföljen

Förutsättningarna är:

144K i startkapital
Obelånad (just nu i vart fall, men kan komma i senare skede)
Insättningar kan eller lär tillkomma.
Mål: 2029-09-22: +250% = 500K i portföljvärde
Mål 2031-09-22: +600% = 1 mkr i portföljvärde

Startportfölj:
Hexatronic 28%
Nobia 19%
Nvidia 31%
Snap 20%
Kassa 1%

AA är tydlig med att det bara är dottern o medlemmar som får veta innehaven, så det känns extra viktigt att redovisa dem här

————
Tack Enuddafigur!

Det är drygt +50%/år över tre år och strax under +50%/år på fem år!! Driver han med oss? Antingen är han knasig nog att själv tro på det, eller så är det ett lockbete till hans betalkanal. Om det nu är det, fattar han inte att han gör sig själv en otjänst när det inte går i uppfyllelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in