2026-09-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Blev det rätt med avkastning bara 69% senaste 5 åren, borde vara betydligt mer? I dagens video sa han något om att han snittat +30% år sen 2020........Eller tjänade han nästan allt 2021 dvs innan senaste 5 åren....

Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Jag gissar att Uddafiguren kunde se faktisk avkastning i inloggat läge på Nordnet. Eller Uddafigur? Dvs sett AAs faktiska avkastning så som avkastning alltid ska räknas. Inte enligt ett av AA påhittat sätt.

Noterar att tex Avanza zero presterat ca 60% på samma period. Underbar ironi att en av de av AA så hatade indexfonderna presterat nästan lika bra utan belåning, avgifter mm. Ge det ett par år till så kommer Avanza zero sprungit om AA.

Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Ja, kan vara så att han tjänade sina 5 milj. 2021 som var före senaste 5 åren....Om hela historien ska gå ihop.....

Den avkastning NN visar på "5år" missar ju (stora?) delar av coronauppgången, så den ska vara sämre än den AA redovisar.

Men AA räknar väl också avkastning på det som var hans EK, rena egna pengar. Han stoppade in det plus pengar han lånade privat. AA räknar avkastningen enbart på det som var hans EK. Nordnet struntar i vad det var för pengar han stoppade in o redovisar den avkastningen han haft. Så tolkar jag det. Den avkastningen avser alla hans konton inkl företaget och tjp.

Frågan är vad AA hade haft för avkastning utan den aktiebelåning han använder sig hos NN? Hade den varit högre? Ingen tvekan om att han tjänat på att vara hårt belånad hittills i år men han har förlorat mycket under åren.
Citera
2026-09-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

En sista undran. Har vi någon berättelse om hur det gick till när skotern havererade?

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror inte den havererade utan att han tröttnade på den. Eller så blev det för jobbigt.

Om jag tolkar det rätt finns "incidenten" på film och AA ämnar lägga upp den. Han mjölkar verkligen den lilla 2 nätters utflykten. Nio filmer på totalt ca 150 min är hittills publicerade. Vilken långkörare! Men snart kommer "incidenten"!
Citera
2026-09-02, 20:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
AA har 30 USD för att bli medlem på hans kanal.
Hellsike vad dyrt!
Citera
2026-09-02, 21:29
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hellsike vad dyrt!

Jo men för dom pengarna får du ju en massa saker, till exempel.....ehhh.....hmmm...ja alltså...hmmm.....
Jag får återkomma
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-09-02 kl. 21:33.
Citera
2026-09-02, 21:43
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hellsike vad dyrt!

300 kronor är inte mycket, inte ens ett restaurang besök.
Citera
2026-09-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Huruvida något är dyrt eller inte, beror ju inte på den nominella summan i sig, utan på vad du får för pengarna. 300 spänn för ett restaurangbesök, kan vara billigt (om maten är hyfsad), 3 spänn för en rykande färsk hundlort är däremot hejdlöst dyrt. Även om 3<300.
Citera
2026-09-02, 22:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

300 kr per månad för att lyssna på en aktieinfluencer är dyrt.
De flesta influencers gör det gratis.

AA är lite mer som OnlyFans, fast på fel plattform.
Citera
2026-09-02, 23:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag är väldigt besviken på att AA har minskat i Hexatronic. 100 000 aktier var ju en sån magisk siffra, ett mål AA strävat länge efter att uppfylla. Och nu säljer han. Känns nästan som att han varit otrogen mot sina fans
Citera
2026-09-03, 17:12
Medlem
AAs incident med Vattenskotern finns nu att beskåda på tuben. Inte så mycket att se, vattenskotern tog uppenbarligen skada, möjligen av ett grund. Det såg nästan mer farligt ut när AA körde i för hög fart in mot bryggan efteråt.

AI sammanfattar det hela:

AAs upplevelse av grundstötning enmed vattenskotern – kan beskrivas som en snabb övergång från eufori till chock, följt av frustration och slutligen praktisk problemlösning.

Här är en analys av hur reaktionen utvecklar sig under händelseförloppet:

Från extrem glädje till plötslig chock: Precis innan incidenten är talaren väldigt upprymd, kallar turen för "den vildaste färden jag har varit med om" och utbrister hur roligt han har. Kontrasten blir därför enorm när han plötsligt slår i botten. Hans omedelbara reaktion präglas av chock och starka svordomar: "oh shit helvete nej men vad fan körde jag på något grund där oh my god helvete".
Insikt om skadan: Efter den första chocken inser han snabbt att skotern har tagit skada och inte längre fungerar som den ska. Han konstaterar bekymrat att "den vill inte riktigt" och att "det är någonting som har hänt".

Ytterligare stress vid bryggan: Mitt i stressen med den skadade maskinen tappar han tillfälligt kontrollen och är sekunder från att ramma bryggan ("nu jag nästan på att krocka med bryggan också"), vilket han hanterar med ett närmast uppgivet "jaha det var det".

Felsökning och acceptans: När han har lugnat ner sig försöker han förstå vad som hänt. Han uttrycker frustration över att han inte kan se skadan direkt i vattnet ("vad fan har hänt kan man ju fråga sig ja det går inte att se någonting"). Han landar dock snabbt i ett praktiskt beslut: att ta upp vattenskotern på släpkärran för att kunna inspektera botten ordentligt.

Ett abrupt slut:
Incidenten tar uppenbarligen helt luften ur utflykten. Talaren väljer att avsluta videon väldigt plötsligt med ett kort konstaterande att han får återkomma när han vet mer.

I kommentarsfältet diskuteras om det finns ett sjömärket där AA körde som han borde uppmärksammat.
Citera
2026-09-03, 19:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag är väldigt besviken på att AA har minskat i Hexatronic. 100 000 aktier var ju en sån magisk siffra, ett mål AA strävat länge efter att uppfylla. Och nu säljer han. Känns nästan som att han varit otrogen mot sina fans

Hur många aktier har han kvar då i Hexatronic? De var ju över 100.000 stycken nyss?

Noterar att blankningen ökat till 5,24% nu.
Citera
2026-09-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur många aktier har han kvar då i Hexatronic? De var ju över 100.000 stycken nyss?

Han uppskattade det igår till mellan 87.000-90.000st.
Citera
2026-09-03, 20:59
Medlem
[QUOTE=Ringhals3|95846285

Noterar att omviktningen av 16000 Hexa till Nvidia fick en bra start åtminstone, första dagen +3 % enheter..
Senast redigerad av Rain-or-Shine 2026-09-03 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in