2025-01-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsallright
Nibe likt AMD som han också köpte häromsistens är ju faktiskt riktiga bolag som mycket väl kan gå bättre än börsen i övrigt på några års sikt, men hans vana trogen kommer han väl få sälja i nästa margin call.

Nibe stod väl i 50 kronor när han plockade in aktien första gången. Så ner 20 procent sedan det "icke-rådet för man skall tänka själv". Men tror inte hans betalande medlemmar har kapacitet att utvärdera tidigare aktie-"ickeråd".
Citera
2025-01-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nibe stod väl i 50 kronor när han plockade in aktien första gången. Så ner 20 procent sedan det "icke-rådet för man skall tänka själv". Men tror inte hans betalande medlemmar har kapacitet att utvärdera tidigare aktie-"ickeråd".

Vi kan ju bara hoppas att de som följer hans råd inte låter sig luras mer än en gång, om man ser hans kanal som ett avskräckande exempel kan han ju faktiskt fylla en funktion.
Citera
2025-01-09, 21:15
Medlem
Citat:
Nibe likt AMD som han också köpte häromsistens är ju faktiskt riktiga bolag som mycket väl kan gå bättre än börsen i övrigt på några års sikt, men hans vana trogen kommer han väl få sälja i nästa margin call.
I takt med att värdet i depån minskar, så verkar han kompensera det genom att välja bolag med högre belåning? På så sätt ger det honom utrymme att fortsätta köpa. Men till priset att han blir ännu mer utsatt om börserna skulle börja rasa kraftigt.
Citera
2025-01-09, 21:29
Medlem
När tog han in K Fast??? Den är ner 8% på en vecka den med.

Kollar på lajven nu. Fan va tradig han är.
Citera
2025-01-09, 21:56
Medlem
Citat:
När tog han in K Fast??? Den är ner 8% på en vecka den med.

Kollar på lajven nu. Fan va tradig han är.

Ja den mannen älskar att fånga fallande knivar. Han vill vara med på hela uppgången har han sagt. Om aktien skulle fortsätta ner med ytterligare 50% innan eventuell vändning upp, spelar tydligen ingen roll
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-09 kl. 22:14.
Citera
2025-01-09, 22:21
Medlem
Har plockat ner alla medlemsvideos nu. Ska försöka få upp dem som torrent under natten. Ska bli kul att jävlas med han.
Citera
2025-01-10, 00:19
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Har plockat ner alla medlemsvideos nu. Ska försöka få upp dem som torrent under natten. Ska bli kul att jävlas med han.
Är du en hater?
Citera
2025-01-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ha ha
Fan va roligt
Säkringen lär ju ryka inne i bastun
Citera
2025-01-10, 00:31
Medlem
Citat:

Ny video imorgon: Jag är utsatt för brott! Upphovsrättsbrott! Åtgärder är vidtagna. Alla medlemmar på Patreon måste skicka in foto på sina körkort och intyga på heder och samvete att de inte i framtiden kommer stjäla från honom genom att ladda upp videos på sataniskt nätverk.
Citera
2025-01-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Är du en hater?

Nej då. Vill bara jävlas tillbaka lite. Han började när han inte kunde ta kritik.

Sen är det en jävla dubbelmoral att kalla sej aktieanalytiker som lever på aktiehandel men ändå måste ta betalt för content. Det är ju faktiskt den enda influencergrupp som verkligen måste göra tvärtom för att vara trovärdiga.
Citera
2025-01-10, 01:24
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Nej då. Vill bara jävlas tillbaka lite. Han började när han inte kunde ta kritik.

Sen är det en jävla dubbelmoral att kalla sej aktieanalytiker som lever på aktiehandel men ändå måste ta betalt för content. Det är ju faktiskt den enda influencergrupp som verkligen måste göra tvärtom för att vara trovärdiga.

Jojo, förstår dig! Just nu har jag kollat på en kille som kallar sig för ”pensionsbygget” han hävdar att han slagit index x10 sen några år tillbaka! Han redovisar sin statistik jämfört med börsen och det det ser ju inte skitilla ut! Kan tänka mig att betala en peng för att få hans nyhetsbrev!

Skulle aldrig betala för att få ”aktieanalytikerna” nyhetsbrev
Citera
2025-01-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jojo, förstår dig! Just nu har jag kollat på en kille som kallar sig för ”pensionsbygget” han hävdar att han slagit index x10 sen några år tillbaka! Han redovisar sin statistik jämfört med börsen och det det ser ju inte skitilla ut! Kan tänka mig att betala en peng för att få hans nyhetsbrev!

Skulle aldrig betala för att få ”aktieanalytikerna” nyhetsbrev

Jag tycker Pensionsbygget är helt ok. Det är inte jättemånga case men flera av de han presenterat har å andra sidan gått riktigt bra. Fördelen för mig är att det är en typ av bolag jag själv aldrig kollar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in