2026-08-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Fattas 17 följare på hans youtubekanal så kan han börja tjäna pengar på ads där också, ser att han har 3500 timmar visningstid senaste 28 dagarna så han har klarat 4000 timmars spärren enkelt. Så i enbart ads kan man nog plussa på några tusenlappar till i intäkter, jag vet ej om han siktar på att ta in medlemmar på kanalen arbetsfri miljonär.
Menar du att han ska ha reklam på betalkanalen?
Citera
2026-08-25, 12:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Skulle vilja veta alla inkomster och alla utgifter i en video. Kanske bara medlemmarna som kan ta del av sådana uträkningar? Har snart följt AA i två månader och jag har tappat gnistan lite. Jag har börjat känna att AA är hal som en ål.

Köper han på index 100 och det rasar till 10 så nämner han det i förbifarten.

När det sedan återhämtar sig från 10 till 20 så kommer det en strid ström av videor där han talar om fördubblingen och 100% uppgång och så vidare.

Som han kör nu så belånar han sig till max, betalar ränta varje månad för det och säljer med förlust när han blir överbelånad, och så börjar han om när det går upp igen.

Jag tror inte han ens är kapabel att räkna ut vad det upplägget kostar honom senaste tre månaderna.
Citera
2026-08-25, 12:58
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Skulle vilja veta alla inkomster och alla utgifter i en video. Kanske bara medlemmarna som kan ta del av sådana uträkningar? Har snart följt AA i två månader och jag har tappat gnistan lite. Jag har börjat känna att AA är hal som en ål.

Intressant att en ”troende” skriver i tråden! Låt mig fråga:

• har du lärt dig något konkret från AA? Utöver att man skall maxbelåna sig!
Citera
2026-08-25, 13:05
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Menar du att han ska ha reklam på betalkanalen?

Youtube som bestämmer allt sådant, de har väl börjat med lite sådant nu tyvärr, men nu menade jag medlemmar kan ju driva mer pengar än ads generellt. Men jag har svårt att se en kanal som denna driva många betalande medlemmar, men vad vet jag, Aktieanalytikern är ju mer geni än alla här så..
Citera
2026-08-25, 13:09
Medlem
Citat:
Youtube som bestämmer allt sådant, de har väl börjat med lite sådant nu tyvärr, men nu menade jag medlemmar kan ju driva mer pengar än ads generellt. Men jag har svårt att se en kanal som denna driva många betalande medlemmar, men vad vet jag,
Menar du att YT bestämmer om det ska vara reklam på kanalen eller inte?
Citat:
Aktieanalytikern är ju mer geni än alla här så..
Jaja.
Citera
2026-08-25, 13:11
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Menar du att YT bestämmer om det ska vara reklam på kanalen eller inte?
Jaja.

Givetvis bestämmer Youtube allt sådant, du kan inte stänga av och på annonser hur du vill, du kan givetvis välja att inte ta del av annonspengar, då tar youtube allt, det är ju lite onödigt om man har kvalificerat sig för att få tjäna pengar.
Citera
2026-08-25, 13:13
Medlem
Citat:
Givetvis bestämmer Youtube allt sådant, du kan inte stänga av och på annonser hur du vill, du kan givetvis välja att inte ta del av annonspengar, då tar youtube allt, det är ju lite onödigt om man har kvalificerat sig för att få tjäna pengar.
Okej. När jag en gång i tiden lade ut filmer, så fick jag välja om jag ville ha reklam med eller inte.
Citera
2026-08-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Intressant att en ”troende” skriver i tråden! Låt mig fråga:

• har du lärt dig något konkret från AA? Utöver att man skall maxbelåna sig!
Haha. Visst, det är nog bara detta med att maxabelåningen jag lärt mig från AA! Tur jag inte är medlem.
Citera
2026-08-25, 14:17
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Okej. När jag en gång i tiden lade ut filmer, så fick jag välja om jag ville ha reklam med eller inte.
Så var det för mig också.Men jag hade också stora möjligheter att välja bort reklam inom oönskade områden.
Citera
2026-08-25, 14:53
Medlem
X3treams avatar
Citat:

Länge sedan det försvann. Youtube måste ju vinstmaximera, tänk nu när de ändrar efter nyår till 8000 timmar till att kvalificera sig, kommer ju boosta vinsten lite för youtube för de får ju behålla alla pengar själva för de mellan 0-8000 timmar.
Citera
2026-08-25, 15:21
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Diskussionen i tråden tenderar att glida ifrån den viktiga frågan: Hur kan en 55årig självutnämnd Aktiegud inte ha mer pengar än att han måste sitta och låneoptimera, är beroende av intäkter från youtube och har en sambo som arbetar? Siffrorna är här det enda man behöver titta på.

Ja och hur kan en aktieguru av Jockes kaliber lyckas med konstycket att fånga 9 av 10 fallande knivar, som slutat i en katastrof?
Så länge jag orkade snabbspola hans gratisvideos, så tjatades det hela tiden om Hexan och att han var miljonär, men inte ett ord om hans stockpickingporfölj aka surdegen, men det kanske han börjat med nu?
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-08-25 kl. 15:32.
Citera
2026-08-25, 16:35
Medlem
jack.danielss avatar
Idag är han Gud igen! Tom nobia ligger på +
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in