2026-07-22, 21:17
Medlem
Enligt AI skulle en portfölj med de 10 bäst avkastande börsbolagen (inkl utdelning) på OMXS30 gett lika eller mer än 123% de senaste fem åren. Och då pratar vi obelånat och 10 stora innehav. Riskjusterad avkastning borde vida överstiga AAs avkastning.

Dessutom säger AI att den avkastning som Nordnet visar på depån inte tar hänsyn till räntekostnader. Om det stämmer skulle AAs avkastning vara ännu lägre än 123%.
Citera
2026-07-22, 22:01
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Dessa aktier kan belånas till oftast 85%. Inte för att jag rekommenderar det, men avkastningen från hårdbelånade storaktier hade kört cirklar runt AAs portföljer.

AAs framgång bygger på maxbelåning när börsen stiger. Han skule ha ett enklare och lönsammare liv om han belånade en indexfond och ägnade sig åt att köra motorcykel.
Citera
2026-07-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
AAs framgång bygger på maxbelåning när börsen stiger. Han skule ha ett enklare och lönsammare liv om han belånade en indexfond och ägnade sig åt att köra motorcykel.
Klok poäng du har. Men då blir det inget med AAs medlemskap och det kan inte sådana som AA släppa, väl? Han vill vara ledare för sin grupp och tjäna pengar från fåntrattar. Jsag kan bara inte förstå hur AA sover om nätterna, marknadsföra belåningar med skitaktier.
Citera
2026-07-22, 23:44
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
AAs jobb är att vlogga....

Han pratar 0% om aktier och strategier. Utan kanalen handlar bara om hans skryt.

Exakt. Det här är definitionen av en scam. Han skryter om att han blivit arbetsfri etc genom sina aktieinvesteringar. I själva verket är det på grund att han tjänar pengar på sin youtubekanal och patreon. Lär dig blir rik - genom att köpa min kurs, bok etc" - det här är bondfångeri.
Citera
2026-07-23, 01:21
Medlem
Pungkrockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Är rätt trött på att AA skrävlar om +800% i avkastning. Enligt Nordnet har han avkastat fina 123% de senaste fem åren. Inget att skämmas över.

Här kommer en skärmdump från AAs nordnet som bevisar detta. Det avser avkastningen på AAs alla konton. Eftersom bilduppladdnngstjänsten inte godkänner man laddar upp bilder av personer utan deras godkännande valde jag att retuchera AA. Hoppas ingen känner igen honom

https://i.postimg.cc/jj5YdrMy/AA-avkastning.png

Man får endå ge galningen att han har gröna siffror på bilden.
Potentiellt utan räntekostnader?
11% Ned på en dag på portföljen är blodigt. (Kan ej nordnets ui.).

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Exakt. Det här är definitionen av en scam. Han skryter om att han blivit arbetsfri etc genom sina aktieinvesteringar. I själva verket är det på grund att han tjänar pengar på sin youtubekanal och patreon. Lär dig blir rik - genom att köpa min kurs, bok etc" - det här är bondfångeri.

Genom sina lån menar du? Se ut som man är rik genom att låna, sno sin älskade sambos pengar, och försöka lura in dottern i en lånespiral? Vidrigt!
Senast redigerad av Pungkrockarn 2026-07-23 kl. 01:33.
Citera
2026-07-23, 09:14
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Är rätt trött på att AA skrävlar om +800% i avkastning. Enligt Nordnet har han avkastat fina 123% de senaste fem åren. Inget att skämmas över.

Här kommer en skärmdump från AAs nordnet som bevisar detta. Det avser avkastningen på AAs alla konton. Eftersom bilduppladdnngstjänsten inte godkänner man laddar upp bilder av personer utan deras godkännande valde jag att retuchera AA. Hoppas ingen känner igen honom

Tack ska du ha.
Skärmdumpen visar väl baea det han äger privat. Företagsportföljen är en annan femma.
Citera
2026-07-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Tack ska du ha.
Skärmdumpen visar väl baea det han äger privat. Företagsportföljen är en annan femma.

Både företagsportföljen och den del av tjp (aktiedelen) som han har hos NN ingår.
Citera
2026-07-23, 10:26
Medlem
Lutops avatar
Citat:

Får väl erkänna att jag inte riktigt fattar hur han får ut 800% om alla konton är medräknade heller
Senast redigerad av Lutop 2026-07-23 kl. 10:44.
Citera
2026-07-23, 10:40
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Både företagsportföljen och den del av tjp (aktiedelen) som han har hos NN ingår.
Tackar.
Är det då rätt uppfattat att totala värdet på innehavda aktier är 2,890k? Därtill har han ett låneutrymme om 80,9K.
Men, dessa 2,890k är väl belånade. Framgår det vad som är eget kapital?
Citera
2026-07-23, 11:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Är detta ett tydligt brott som AA gör? Eller är detta lagligt?
Jag menar, på hans sida så finns det inga varningstecken på att investering betyder risk.
Utan han säger bara att han är bäst, lyckad och kan allt. Följer dom han, så vinner dom också.

Inga varningar...
Citera
2026-07-23, 11:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Så det är mindre än vad han säger i sina filmer?
Alltså bluff?
Citera
2026-07-23, 11:35
Medlem
Lutops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så det är mindre än vad han säger i sina filmer?
Alltså bluff?

Det han säger stämmer i det att han satt in X antal kronor och fått Y antal kronor i vinst. Detta blir 800% i vinst mot hans insatta kapital. Det som inte stämmer är hans sätt att jämföra med index. Index siffran och hans 800% räknas inte ut på samma sätt och har inget med varandra att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in