2024-05-11, 13:45
Medlem
trasig-axels avatar
Som dom flesta så har jag inte dragit på smilgroparna en endaste gång när en kvinnlig komiker yttrar sig. Detta eftersom jag hatar kvinnor, eller nåt, jag vettefan vad det är men det är som en biologisk begränsning hos oss som gör att vi verkligen inte kan tycka en kvinna är rolig. Men så såg jag detta klipp på youtube och hon fick mig fan att skratta! Nu är det er tur, och försök att inte gå in i YLYL-mode utan ge henne en ärlig chans.

https://youtube.com/shorts/EPouBTTctAk?si=2X-BEnPz0dW-horQ

Klippet är under en minut långt.
Citera
2024-05-11, 13:56
Medlem
Upplyftens avatar
Jag hatar inte kvinnor, fast det som finns att tillgå som stand up scenen i Sverige är under all kritik.
Jag vet inte om det beror på att brudarna i sig har alldeles för vanliga liv och blivit inskolad i ett svenskt småborgerligt p.k. klimat , eller vad fan det nu är. Men det lyfter aldrig

Jag har hittat några stycken som jag tycker är roliga , och gemensamt med dom är att de inte föddes med silversked i munnen och har inget annat än att skämta om sin lilla ekokammare i tillvaron. Glömt namnet på dom, de flesta från U.S. med varierande etniskt bakgrund. Men inte ens dom kan mäta sig med männen. Män släpper loss på ett helt annat sätt.

Riktigt tokroliga kvinnor är mycket svårt att hitta. I Sverige finns nada förutom Anna lena Brundin, som tydligen har pensionerat sig , resten behöver inte ens bry sig
Citera
2024-05-11, 13:58
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag hatar inte kvinnor, fast det som finns att tillgå som stand up scenen i Sverige är under all kritik.
Jag vet inte om det beror på att brudarna i sig har alldeles för vanliga liv och blivit inskolad i ett svenskt småborgerligt p.k. klimat , eller vad fan det nu är. Men det lyfter aldrig

Jag har hittat några stycken som jag tycker är roliga , och gemensamt med dom är att de inte föddes med silversked i munnen och har inget annat än att skämta om sin lilla ekokammare i tillvaron. Glömt namnet på dom, de flesta från U.S. med varierande etniskt bakgrund. Men inte ens dom kan mäta sig med männen. Män släpper loss på ett helt annat sätt.

Riktigt tokroliga kvinnor är mycket svårt att hitta. I Sverige finns nada förutom Anna lena Brundin , resten behöver inte ens bry sig
Okej, jag skrev ut ditt inlägg och använde det som toapapper. Svara nu om tjejen i min länk var roligare än din jävla Anna Lena Lundin eller vad fan hon hette.
Citera
2024-05-11, 14:01
Medlem
triptykens avatar
Finns enormt många bra kvinnliga komiker. Hon var väl ok i ditt inlägg?
Citera
2024-05-11, 14:01
Medlem
Bret-Harts avatar
Skrattade inte men drog lite på smilbanden
Citera
2024-05-11, 14:05
Medlem
Jag skrattade inte. Hon är också fet. Det blir alltså minus 2 poäng, och jag hatar fortfarande kvinnor.
Citera
2024-05-11, 14:09
Avstängd
Det var helt ok till punchlinen där hon blev feg och det var en dålig delivery. Med tid kommer hon säkert bli helt ok, men det märks att hon är osäker.
Citera
2024-05-11, 14:11
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Skrattade inte men drog lite på smilbanden
Vad fan, hon var ju svinrolig... Jag brukar inte ens dra på smilbanden men här skrattade jag högt. Har redan glömt hur hon såg ut, vad hon hette och kommer inte söka upp mer från henne dock, självklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Dicos
Jag skrattade inte. Hon är också fet. Det blir alltså minus 2 poäng, och jag hatar fortfarande kvinnor.
Överviktig visst men det har ju lagt sig på rätt ställen. Med det där söta ansiktet, feminiteten och minus 15kg så är hon klart godkänd.

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Finns enormt många bra kvinnliga komiker. Hon var väl ok i ditt inlägg?
Kom med ett enda exempel.
Citera
2024-05-11, 14:12
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Det var helt ok till punchlinen där hon blev feg och det var en dålig delivery. Med tid kommer hon säkert bli helt ok, men det märks att hon är osäker.
Du är nog den enda som klagar på punchlinen. Det är nämligen den som alla verkar vara rörande överens om var svinbra.
Citera
2024-05-11, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Du är nog den enda som klagar på punchlinen. Det är nämligen den som alla verkar vara rörande överens om var svinbra.

1. Jag är inte 20 år
2. Jag jämför med mästarna
3. Jag är MYCKET bättre än de flesta på att se hur människor mår, även via video. Extremt hög cold reading.
Citera
2024-05-11, 14:14
Medlem
Dumpen-Kenneths avatar
Citat:
Vad fan, hon var ju svinrolig... Jag brukar inte ens dra på smilbanden men här skrattade jag högt. Har redan glömt hur hon såg ut, vad hon hette och kommer inte söka upp mer från henne dock, självklart.

Överviktig visst men det har ju lagt sig på rätt ställen. Med det där söta ansiktet, feminiteten och minus 15kg så är hon klart godkänd.

Babben. Till och med hennes namn får en att skratta.
Citera
2024-05-11, 14:20
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Litet lösryckta nuvarande aktiva: Wanda Sykes, Gina Deshere, Diane Morgan, Ali Wong, Celia Pacquola och Maria Bamford.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in