Resultat: Var står du i Ukraina-Rysslandkonflikten?
Jag håller på Ryssland
17,57%
126 röster
Jag är neutral
20,22%
145 röster
Jag håller på Ukraina
62,20%
446 röster
2024-05-14, 14:20
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Vi har ingen press- och yttrandefrihet i väst längre. Ser gärna att Putin tar över makten här.

Alltså begränsa press och yttrandefrihet till minus mot enligt dig nuvarande status. Låter MYCKET genomtänkt.

Fråga Aleksej Navalnyj hur bra dina ideer är.

Citat:
Jag försöker bara motivera hur jag röstade och varför. Detta är ju inte någon listtråd.

Ja och jag ifrågasätter dina motiv.

Listtråd blir det om någon frågar om Borsjtj eller Hamburgare är bäst.
Citera
2024-05-14, 14:20
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Jag håller inte med om din beskrivning av Ryssland, och jag tror att möjligheten till förändring på politisk väg av väst, det tåget har gått för länge sedan.
Spelar ingen roll vad du håller med om, är du obekväm i ryssland blir du mulad.
Här riskerar du att bli.. ja vaddå??
det händer inget.
Citera
2024-05-14, 14:22
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Bekämpar globalisterna? Hur jävla korkad får man bli? Tror du Ryssland drar sig tillbaka sen? De vill ju bli de nya globalisterna. Varför tror du BRICS länderna försöker skapa nått gemensamt? För att låta världen vara som den är idag?

Jag håller med gigibali. Ryssland bekämpar globalisterna och unipolariteten där bara USA ska bestämma över alla.
Citera
2024-05-14, 14:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja, jag har tänkt igenom det noga. Vi har ingen press- och yttrandefrihet i väst längre. Ser gärna att Putin tar över makten här. Inget jag arbetar aktivt för, men det skulle kännas som en befrielse faktiskt. Jag skojar inte tyvärr.
Befrielse från vad?

Att du känner dig lite obekväm?

Ska du byta ut det mot fascism?
Citera
2024-05-14, 14:27
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Ska du byta ut det mot fascism?

Ryssland är inte ett fascistiskt land, det är statsvetenskapligt inkorrekt, men jag vill ha en stark ledare som jag kan vara stolt över och som är intellektuell. Som bryr sig om sitt folk. Motsatsen mot Maggan och Uffe alltså.
Citera
2024-05-14, 14:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ryssland är inte ett fascistiskt land, det är statsvetenskapligt inkorrekt, men jag vill ha en stark ledare som jag kan vara stolt över och som är intellektuell. Som bryr sig om sitt folk. Motsatsen mot Maggan och Uffe alltså.
Du har rätt. Det finns för mycket korruption för att den ska kunna kallas fascism. De rika roffar åt sig för mycket och staten samarbetar med det. Nepotismen är väl utbredd.

Är det ett bättre samhälle? Där man som vanlig medborgare aldrig kan bli rik. Utan du kommer ha en tredjedel av den lön du har i Sverige.

EDIT: Bryr Putin om sitt folk när han skickar flera tusen till döden i Ukraina. Förstår jag dig rätt då?
Senast redigerad av Conception 2024-05-14 kl. 14:38.
Citera
2024-05-14, 14:42
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du har rätt. Det finns för mycket korruption för att den ska kunna kallas fascism. De rika roffar åt sig för mycket och staten samarbetar med det. Nepotismen är väl utbredd.

Är det ett bättre samhälle? Där man som vanlig medborgare aldrig kan bli rik. Utan du kommer ha en tredjedel av den lön du har i Sverige.

EDIT: Bryr Putin om sitt folk när han skickar flera tusen till döden i Ukraina. Förstår jag dig rätt då?

Ja, du har förstått rätt, men du har väldigt bristfälliga kunskaper om Ryssland. Lugna ner dig nu människa, du är hysterisk.
Citera
2024-05-14, 14:47
Medlem
Saltkungens avatar
Håller inte på något, vill bara att européer slutar döda varandra i ett meningslöst krig.
Citera
2024-05-14, 14:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja, du har förstått rätt, men du har väldigt bristfälliga kunskaper om Ryssland. Lugna ner dig nu människa, du är hysterisk.
Jag är lugn.

Vari ligger min bristfälliga kunskap?

Att det inte finns korruption? Ingen nepotism?

Att medellönen I Ryssland ligger på ca 8000kr.

EDIT Fick editera mina siffror lite. Tittade visst på årslönen.
https://www.reuters.com/world/europe/almost-half-russians-say-salary-does-not-cover-basic-spending-survey-2023-10-23/
Senast redigerad av Conception 2024-05-14 kl. 15:02.
Citera
2024-05-14, 15:03
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Ja den oerhört exklusiva och oerhört lilla minoriteten har givetvis rätt medan alla andra har fel. Statistiken bör vara en väckarklocka för dig, dessvärre förstärker den bara din okunskap och idioti.

Nja, om man bara ska gå efter att majoriteten alltid har rätt så borde du veta att det svänger snabbt.

Kommer du ihåg Gretas tal i FN, definitivt en majoritet som tyckte hon var guds gåva till mänskligheten. Idag blir det knappast några nya tal i FN eller besök hos Zelensky.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/retorikexpert-om-gretas-tal-fantastisk-som-kan-gora-det-sa-enkelt-tydligt-och-rakt

Kommer du ihåg "-Mitt europa bygger inte murar", en klar majoritet stod bakom Löfven när han stod på Sergels torg, skulle inte fungera lika bra idag.

https://www.youtube.com/watch?v=HFpGjX5c5Wk
"Ökade flyktingkvoter"

Kan finnas en risk/möjlighet att detsamma gäller kriget i Ukraina om 10 år.
Citera
2024-05-14, 15:17
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Med tanke på hur ofta det slängs med uttryck som vatnik och ryzztroll på forumet så borde det ju vara fler som röstar på Ryssland tycker man? Eller?
Jag tycker att det är skrämmande många som är potentiella landsförrädare, men gissar att många av dem är araber och balkanaraber (serber).
Citera
2024-05-14, 15:20
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Jag "håller" lite på Ryssland. Men inte för att jag gillar Ryssland, utan för att jag inte tror att det var de som drog igång kriget, samt för att de bekämpar globalisterna till 100%.
Jag tror inte att solen gick upp i morse! Gör det mig till en idiot eller en sanningssägare? Vad anser du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in