Resultat: Var står du i Ukraina-Rysslandkonflikten?
Jag håller på Ryssland
17,57%
126 röster
Jag är neutral
20,22%
145 röster
Jag håller på Ukraina
62,20%
446 röster
2024-05-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Är det någon annan än ryssar som säger "ukro-nazis"?
Nej. Dom är väldigt o smidiga hur dom uttrycker sig här, dom ryska araberna.
Citera
2024-05-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Bara 16-17% som fattat att väst utnyttjar och förstör Ukraina enbart för att skada Ryssland och att det bästa för Ukraina hela tiden har varit att helt enkelt ge upp. Många som stöttar ukro-nazisterna här, men det kanske inte är så konstigt här på Sveriges största mötesplats online för nazister.
Du tror alltså en omröstning på ett anonymt forum speglar verkligheten ? Eller du tror att 17 % av svenskarna stöttar Europas största muslimska land Ryssland ?
Citera
2024-05-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Eftersom det är mycket snack om ryzztroll och NATO-runkare i olika trådar så kan det vara intressant med en omröstning för att ta reda på hur Flashback står i Ukraina-Rysslandkonflikten. Så hur ställer du dig till Ukraina, Sveriges inblandning och NATO-medlemskapet?

1. Jag tycker att Ryssland har rätt att gå in i Ukraina och avbryta det åtta år långa inbördeskriget mot den ryska minoriteten i Donbass och jag hoppas Ryssland vinner kriget. Sanktionerna mot Ryssland var fel och orättvisa. Väst försöker underminera Ryssland genom att stödja Ukraina.

2. Jag är neutral och det spelar ingen roll för mig om Ukraina eller Ryssland vinner. Det bästa hade varit att Sverige höll sig utanför konflikten och inte skickade vapen och att vi inte gick med i NATO och inte bråkade med Ryssland i onödan. När det gäller sanktioner mot Ryssland borde Sverige i första hand göra det som gynnar Sverige.

3. Jag känner starkt för Ukraina och anser att de måste vinna. De slåss för allas demokrati och frihet och vi måste stödja Ukraina på alla sätt så långt det går med pengar och vapen för att besegra Ryssland. Om vi ger efter för Ryssland nu finns risk för värre hot, eventuellt att fler länder invaderas.

Intressant att schlager-fanatikern och den neutrala Dumdryg åter igen postar pro rysk dynga.
En snabb fråga, är du emot Ryssland invasion ? Något säger mig du precis som alla andra av er ryska araber inte kan svara ja eller nej på frågan.
I Sverige håller vi på Ukraina. Svenskar håller på Ukraina. I Mellanöstern och Nordkorea håller man på Ryssland. Araber håller på Ryssland.
Citera
2024-05-14, 13:30
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Jag håller på Ryssland eftersom wokeness och feminism kväver och förstör väst. Kalla mig Putinrunkare och ryzztroll om ni vill, jag bryr mig inte.
Citera
2024-05-14, 13:48
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag håller på Ryssland eftersom wokeness och feminism kväver och förstör väst. Kalla mig Putinrunkare och ryzztroll om ni vill, jag bryr mig inte.

Så för att en liten klick i väst är "feminister" så ska massa oskyldiga gamla gubbar och tanter på Ukrainska landsbygden få sina hem sprängda och bli dödade av Ryssland??

Låter inte direkt genomtänkt men du har redan sagt att du är ryssrunkare så....
Citera
2024-05-14, 13:59
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Så för att en liten klick i väst är "feminister" så ska massa oskyldiga gamla gubbar och tanter på Ukrainska landsbygden få sina hem sprängda och bli dödade av Ryssland??

Låter inte direkt genomtänkt men du har redan sagt att du är ryssrunkare så....

Feminismen och HBTQ är bara toppen på en djup röta. Ämnet handlar inte om händelser i konflikten. Lidandet finns på båda sidor. Håll dig till ämnet.
Citera
2024-05-14, 14:04
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Feminismen och HBTQ är bara toppen på en djup röta. Ämnet handlar inte händelser i konflikten. Lidandet finns på båda sidor. Håll dig till ämnet.

Ämnet: Omröstning. Var står du i Ukraina-Rysslandkonflikten?

Om någon är utanför topic i denna tråds ämne så är du du min käre Putin fanatiker.

Femenism och HBTQRFSLABC diskuteras bla här: (FB) Ryska staten lägger till HBTQ-rörelsen på extremist/terroristlista

Men som sagt varför krigar Ryssland i Ukraina när HBTQ och feminist skorna som klämmer är i väst?? Mycket konstigt att mörda folk som inte ens bor i rätt länder??
Citera
2024-05-14, 14:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Feminismen och HBTQ är bara toppen på en djup röta. Ämnet handlar inte om händelser i konflikten. Lidandet finns på båda sidor. Håll dig till ämnet.
Feminism och HBTQ berör bara en liten procent av människorna i väst. De flesta, inklusive mig berörs inte ett skit av det. Men ändå är det vad som gör att du håller på ett land där pressfrihet, yttrandefrihet och allt annat som följer en demokrati är helt borta. Puts väck. Finito.

Har du verkligen tänkt igenom dina värderingar ordentligt.
Citera
2024-05-14, 14:11
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Feminism och HBTQ berör bara en liten procent av människorna i väst. De flesta, inklusive mig berörs inte ett skit av det. Men ändå är det vad som gör att du håller på ett land där pressfrihet, yttrandefrihet och allt annat som följer en demokrati är helt borta. Puts väck. Finito.

Har du verkligen tänkt igenom dina värderingar ordentligt.

Ja, jag har tänkt igenom det noga. Vi har ingen press- och yttrandefrihet i väst längre. Ser gärna att Putin tar över makten här. Inget jag arbetar aktivt för, men det skulle kännas som en befrielse faktiskt. Jag skojar inte tyvärr.
Citera
2024-05-14, 14:13
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Och det finns alltså inga andra lösningar på de problemen än att stötta en mördande diktatur??, lite mer än så kan man väl kräva av människor.
Citera
2024-05-14, 14:16
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Och det finns alltså inga andra lösningar på de problemen än att stötta en mördande diktatur??, lite mer än så kan man väl kräva av människor.

Jag håller inte med om din beskrivning av Ryssland, och jag tror att möjligheten till förändring på politisk väg av väst, det tåget har gått för länge sedan.
Citera
2024-05-14, 14:17
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ämnet: Omröstning. Var står du i Ukraina-Rysslandkonflikten?

Om någon är utanför topic i denna tråds ämne så är du du min käre Putin fanatiker.

Femenism och HBTQRFSLABC diskuteras bla här: (FB) Ryska staten lägger till HBTQ-rörelsen på extremist/terroristlista

Men som sagt varför krigar Ryssland i Ukraina när HBTQ och feminist skorna som klämmer är i väst?? Mycket konstigt att mörda folk som inte ens bor i rätt länder??

Jag försöker bara motivera hur jag röstade och varför. Detta är ju inte någon listtråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in