2024-05-10, 19:12
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Hej,
Mina vänner har mentalt mycket mer krävande jobb medan jag skuttar runt med ett enkelt jobb som att jag i princip skulle luta mig mot att vara förståndshandikappad. För mig känns det som att det sabbar mina chanser med tjejer helt då de förväntar sig en man som gör karriär osv samt att jag inte lever upp till andras förväntningar. Hur jobbar jag med självkänslan så att jag känner mig ok med detta jobb så att jag kan umgås med andra ich till slut kanske hitta en flickvän dessutom att leva med?
Citera
2024-05-10, 19:47
Medlem
.Stelopererad.s avatar
Tjejer som ser karriär och pengar som en avgörande faktor håller jag mig ifrån. Låt dina vänner ta den sortens tjejer. Gör det du trivs med och du är all fine.

Att styrketräna ger en bra boost på självkänslan om du känner att du gör för lite om dagarna.
Citera
2024-05-10, 19:50
Avslutad
Genom att inte arbete med självförtroendet alls. Ställ det inte i relation till någon annan än vad du själv väljer att skruva upp det till. Låt aldrig ditt självförtroendet vara avhängigt vad andra tycker. Om du anser att du är Jesus Kristus så är det så oavsett vad någon annan anser.
Citera
2024-05-10, 19:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abjuicer
Genom att inte arbete med självförtroendet alls. Ställ det inte i relation till någon annan än vad du själv väljer att skruva upp det till. Låt aldrig ditt självförtroendet vara avhängigt vad andra tycker. Om du anser att du är Jesus Kristus så är det så oavsett vad någon annan anser.
Självkänsla och självförtroende är två olika saker. De flesta kan bygga upp ett självförtroende, men självkänsla är svårare. Många väldigt framgångsrika personer har klart dålig självkänsla, men högt självförtroende. Även om det är svårt så lönar det sig i längden att försöka förbättra självkänslan.
Citera
2024-05-10, 20:02
Medlem
kyrkstockens avatar
Nya rön pekar mot att vi grundlägger självkänsla tidigt. Kanske så tidigt som under det första året.

Det är inget jag vill skriva för man vill ju inte att det skall vara försent. Men det ser faktiskt som om man har en ständig uppförsbacke om man missar tåget.

Det skall extremt mycket till om man skall bättra på sin självkänsla senare i livet. Jag tror att det går men det skall mycket till. Typ rockstjärna eller föreläsare inför okända.

Finns ju hur många världs-stjärnor som helst med dålig självkänsla.

Självförtroende däremot kan man jobba med och förbättra.

Du måste ju själv acceptera ditt arbete. Sluta reflektera vad andra tycker. Inget klär en man sämre än dåligt självförtroende.
Senast redigerad av kyrkstocken 2024-05-10 kl. 20:04.
Citera
2024-05-10, 20:03
Medlem
a-mortals avatar
Bara säg att du vill bilda familj och att du har jobb i alla fall. Att ha ett inte så krävande jobb är bra om du skaffar barn. Där, nu kan du gå och ragga upp brudar på stan.

Alla är värdelösa och kommer alltid att vara det. Självkänsla är så 2023, nu är det 2024.

Det fungerar inte att bara neka problemets existens, eller hur?

Kan man inte bli bättre och duglig så får man gilla läget, köra AI girlfriend 2.0 och köpa horor där det är lagligt.

Du har i alla fall jobb. Där har du något som inte alla har. Klicka på någon Ukranian wifes need you more than ever-ad.

Bios-uppdatera din hjärna om självkänslohårdvaran strular.

God knows
Citera
2024-05-10, 20:04
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Hej,
Mina vänner har mentalt mycket mer krävande jobb medan jag skuttar runt med ett enkelt jobb som att jag i princip skulle luta mig mot att vara förståndshandikappad. För mig känns det som att det sabbar mina chanser med tjejer helt då de förväntar sig en man som gör karriär osv samt att jag inte lever upp till andras förväntningar. Hur jobbar jag med självkänslan så att jag känner mig ok med detta jobb så att jag kan umgås med andra ich till slut kanske hitta en flickvän dessutom att leva med?

Skit i ”karriär” och gör nått du gillar
Viktigast att må bra i sig själv, sen kommer resten
Citera
2024-05-10, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Självkänsla och självförtroende är två olika saker. De flesta kan bygga upp ett självförtroende, men självkänsla är svårare. Många väldigt framgångsrika personer har klart dålig självkänsla, men högt självförtroende. Även om det är svårt så lönar det sig i längden att försöka förbättra självkänslan.
Självkänsla är hur bra man känner sig själv och behöver har inte med självförtroende att göra.
Självförtroende är hur mycket man tror på sig själv och har inget med hur bra man känner sig själv.

Det jag menar är däremot att lyfta blicken mot himlen och bara säga till sig själv att man är Gud på vilka grunder man vill. Någon grund för det behöver man ha. Exempelvis, jag är "Gud" eftersom jag står över människan.
Citera
2024-05-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Nya rön pekar mot att vi grundlägger självkänsla tidigt. Kanske så tidigt som under det första året.

Det är inget jag vill skriva för man vill ju inte att det skall vara försent. Men det ser faktiskt som om man har en ständig uppförsbacke om man missar tåget.

Det skall extremt mycket till om man skall bättra på sin självkänsla senare i livet. Jag tror att det går men det skall mycket till. Typ rockstjärna eller föreläsare inför okända.

Finns ju hur många världs-stjärnor som helst med dålig självkänsla.

Självförtroende däremot kan man jobba med och förbättra.

Du måste ju själv acceptera ditt arbete. Sluta reflektera vad andra tycker. Inget klär en man sämre än dåligt självförtroende.
Isf var jag dömd tidigt till ett mycket svårt liv då den dåliga självkänslan alltid varit med mig samt har inte varit en positiv kraft alls i mitt liv/karriär. Den äter upp mig dagligen inifrån och ut.
Citera
2024-05-10, 20:06
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Jag är Jesus Kristus.

Om du hade mindre självförtroende så den matchar din kompetens så slipper vi ditt högmod.
Senast redigerad av a-mortal 2024-05-10 kl. 20:11.
Citera
2024-05-10, 20:08
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Självkänsla är hur bra man känner sig själv och behöver har inte med självförtroende att göra.
Självförtroende är hur mycket man tror på sig själv och har inget med hur bra man känner sig själv.

Det jag menar är däremot att lyfta blicken mot himlen och bara säga till sig själv att man är Gud på vilka grunder man vill. Någon grund för det behöver man ha. Exempelvis, jag är "Gud" eftersom jag står över människan.
Dålig självkänsla = blir ledsen för att någon kallar dig korkad, exv
Citera
2024-05-10, 20:10
Medlem
Citat:

Jag har försökt leva så men det slutar enbart med att andra tycker jag är obehaglig och osympatisk, samt inte sanningsenlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in