• 3
  • 4
2024-05-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Vad då även? BankID verkar ha haft interna problem, inte alls en attack.

Jag är inte så säker; blev utslängda från Swedbank helt random under bankID downtime- inte time-out då, utan mitt i pågående operation. Det har aldrig hänt förut (loggade in via säkerhetsdosa då bID var nere som skrivet).
Citera
2024-05-10, 19:13
Citat:
Ursprungligen postat av 1ncogn1to
Jag är inte så säker; blev utslängda från Swedbank helt random under bankID downtime- inte time-out då, utan mitt i pågående operation. Det har aldrig hänt förut (loggade in via säkerhetsdosa då bID var nere som skrivet).
Skulle tro att Swedbank av säkerhetsskäl släcker ner sin sida om de vet att Bank-ID har problem, för att undvika att hackers kan ta sig in om det nu skulle vara hackers.
Citera
2024-05-10, 19:19
Medlem
Minimuchers avatar

Såg detta i en annan tråd, vad tror ni om teorin att denna ”storm” ligger bakom att BankID säkerhet spärrar kickade in?
Citera
2024-05-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Skulle tro att Swedbank av säkerhetsskäl släcker ner sin sida om de vet att Bank-ID har problem, för att undvika att hackers kan ta sig in om det nu skulle vara hackers.

Så kan det absolut vara.
Citera
2024-05-10, 22:34
Medlem
Lord.Hells avatar
Helt sjukt att man inte kan göra aktie transaktioner utan bankid. Varit förlamad halva dagen
Citera
2024-05-10, 23:57
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Mycket krångel med BankID tycker jag, verkar inte helt färdigutvecklat och tillförlitligt. Ofta slutar det plötsligt att fungera och det går inte att använda. Man får då försöka ladda in ett nytt BankID, om det går. Ibland går det inte ens att ladda in ett nytt. Man får prova ett flertal gånger och har man tur så kan man plötsligt göra detta. Man kan då använda samma lösenord som tidigare, det kan vara lätt att göra detta då man är "inkörd" på ett visst lösenord men jag misstänker att det kan vara mindre bra för sekretessen att göra så.

Nej, det känns bara så provisoriskt.🙀
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in