Citat:
Ursprungligen postat av
opsbrgdkf
För några år sedan hade jag kontakt med en kurator som betydde väldigt mycket för mig. Hen hjälpte mig obeskrivligt mycket med mina problem. Kortfattat avslutades vår kontakt ganska abrupt eftersom jag slussades vidare till andra enheter än den jag var på. Jag fick alltså inte riktigt någon chans att ”tacka av” hen. Och nu några år senare gnager det fortfarande i mig. Framför allt eftersom jag idag kan se allting som hände då i backspegeln.
Är det opassande att slänga iväg ett ”tackmeddelande” på messenger? Är det att stämpla över personens integritet att skicka till dens privata telefon? Personen jobbar inte kvar på samma ställe, så jag kan inte skicka ett ”tackkort” dit och jag har ingen aning om vart personen jobbar idag. Självklart vet jag att det finns en risk med att personen inte vill svara eller inte ens minns mig. Men det viktiga för mig är inte att jag får ett svar utan bara att hen läser det. Om jag hade varit kurator hade jag uppskattat det, men är osäker.
Vad tycker ni? Var ärliga!
Skriv ett brev, du vet ett sådant som går med posten. Skicka det till hans arbetsplats, då det kan vara otrevligt att få något hem i det yrket.
På det viset kan du visa uppskattning utan krav att den behöver höra av sig, du kommer formulera dig bättre för det gör man i brev, och du kommer få öva på att skriva med penna.