2024-05-10, 00:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Precis. MGTOW är vad som gäller. Jävligt trist för föräldrarna dock som inte får uppleva barnbarn, men de kanske är nöjda med dottern trots allt allt. På ett personligt plan föreställer jag mig att det måste vara lite tomt.
Jag har funderat på det. Det måste vara många 50-70 talister som ångrar att de inte fick döttrar istället eller ångrar att de inte fortsatte knulla tills de fick en dotter också.

Det måste vara fullt av bedrövade personer som ser sina söner sitta ensamma, eller att de är 30 år och har aldrig haft en flickvän , eller direkt säger saker till dem som TS gör.

Och andra sidan så måste många vara stressade över att deras döttrar fortsätter åka på knullresor till Dubai långt upp i åldrarna när deras biologiska klocka tickar
Citera
2024-05-10, 01:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Men det måste det väl ändå vara en minoritet om man ser på totalen av tiden och äktenskapen?

I Sverige så har vi ju inte samma religiösa och kulturella tryck att tvingas stanna kvar i övervägande dåliga äktenskap, som i många andra länder, utan tvärt om (som tur är) snarare rätt så lätt för att avsluta dåliga äktenskap (och eventuellt senare ingå i nya).

Många stannar nog kvar pga ekonomisk trygghet.. Och inte bara för att det var så förr..
Citera
2024-05-10, 01:02
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Precis. I genomsnitt, eller typiskt sett, är gifta lyckligare och friskare.

Hur vet du det? Oavsett: LyckligARE än ogifta.

Ensamhet och tragik.

Vad gör detta "säkert"? Och hur är det relevant?

Hur fan använder du citeringsfunktionen?

Utan parterapi inga olyckliga gifta par.
Citera
2024-05-10, 01:06
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Precis som hunger. Så: är det värdelöst att äta också? Din tankeverksamhet.
Vad jag säger är att kärlek och förälskelse i de allra flest fall inte handlar om salighet och lycka mer än när begäret av trygghet eller saknad tillfälligt tillfredsställs.

Men att det från första början är ett mindre bra alternativ att välja. Vad finns kvar förutom minnen och eventuell vänskap om man tar bort all sexuell attraktion?

Om män inte vill gifta sig och kan älska 200-kilos valrossar med skäggstrån på hakan så är det sex de är ute efter.
Är relationer och äktenskap för något så enkelt, billigt och flyktigt som sex verkligen värda allt besvär och oftast stora både ekonomiska och själsliga kostnader för båda parter?

Om du inte förstår min tankeverksamhet så är det logik du inte begriper.
Citera
2024-05-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Många stannar nog kvar pga ekonomisk trygghet..

Vad bygger du det på för data?

Nu har jag ingen data själv på detta (så det blir ju lite av ett hyckleri från min sida när jag efterfrågar detta från dig och svara dig på samma sätt med en annan anekdotisk bevisföring), men det är verkligen inte något som jag upplevt. Varken från mina bekanta, vänner, familj, kollegor eller andra som jag känner till.

Så den beskrivningen tror jag inte gäller majoriteten (som det var snack om här) i alla fall.
Citera
2024-05-10, 01:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Så hur har ni män utan kärlek förlikat er med saken?
Jag fick in en docka från Catdoll i Japan.. Inga svenska småpojkar besitter förmågan att intressera mig längre. Min docka är söt, perfekt och sviker mig aldrig. Jag vågar gå så långt som att säga att den till 100% "botat" mig från min pedofili för Fysiska Barn. Dolls Are the Future (unless VR can make something Better).
Citera
2024-05-10, 01:44
Medlem
Citat:
Det går inte att ha ett seriöst förhållande med dagens tiktoktittande feministiska tinderskadade illojala brudar/madrasser du har inte flickvänsmaterial någonstans längre däremot en brud med storhetsvansinne om hennes förträfflighet, en hor-variant av prinsessan på ärten du blir erbjuden. Det är inget seriöst inget att bygga en framtid med. Har ingen kärlek för dagens brudar ändå men det är jävligt opraktiskt och knappast bra för skälen och hjärtat känner jag rent konkret angående att gå utan i kärlekslivet, om man inte är beredd att gå med på ett kraftigt nerköp gå runt med en brud som en tredjedel av stan har hanterat.

Brudar det går varken att leva med dom eller utan dom känner jag själv så undrar hur ni män som inte har någon kärlek räknas inte knull nu utan rena relationer hur gör ni gällande förlikningen av saken? Kämpa på ändå utan depression, sorg, tomhet, känna glädje lycka.

Saker som att jobba hårt tjäna massa pengar i karriären, hålla på och träna, äta bra mat, inte vara beroende av lugnande tabletter, eller upprätthålla normala alkohol/drogvanor är möjliga när man går runt i ensamhetens mörker utan någon fin kvinna. Det finns liksom inget motiv till att leva "hederligt" eller vad jag vill ska kalla det.

Behöver inte förlika mig eftersom din påstående inte är riktigt. Fortsätt bygga dig själv stark så ordnar det sig.
Citera
2024-05-10, 05:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hur fan använder du citeringsfunktionen?

På ett sätt som tydliggör.

Citat:
Utan parterapi inga olyckliga gifta par

Tramssvar. Var det allt du hade?
Citera
2024-05-10, 05:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladyia
Vad jag säger är att kärlek och förälskelse i de allra flest fall inte handlar om salighet och lycka mer än när begäret av trygghet eller saknad tillfälligt tillfredsställs.

Spännande. Men hur är det ett svar på min fråga?

Citat:
Men att det från första början är ett mindre bra alternativ att välja. Vad finns kvar förutom minnen och eventuell vänskap om man tar bort all sexuell attraktion?

Så nu är kärlek och sexuell attraktion precis samma sak???

Citat:
Om män inte vill gifta sig och kan älska 200-kilos valrossar med skäggstrån på hakan så är det sex de är ute efter.

Är relationer och äktenskap för något så enkelt, billigt och flyktigt som sex verkligen värda allt besvär och oftast stora både ekonomiska och själsliga kostnader för båda parter?

Who hurt you?

Citat:
Om du inte förstår min tankeverksamhet så är det logik du inte begriper.

Kan du inte ta och applicera det där berömd logiska tänkandet och svara på frågorna som faktiskt ställs?
Citera
2024-05-10, 06:30
Medlem
Hugin86s avatar
Hålla på att gnälla att de inte finns flickvänns material, är de största beta tänket som finns, letar du på tinder badoo tiktook insta, ja då får du säkerligen bara ligga. Men finns en hel värd där ute du har affären du har krog du har vänners bekant. Träffa folk utanför internet. Å hittar du inget du vill ha på dom ställena du letat, kolla till höger istället för vänster och går inte de kolla rakt fram. Bli mer alpha
Citera
2024-05-10, 07:04
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Det går inte att ha ett seriöst förhållande med dagens tiktoktittande feministiska tinderskadade illojala brudar/madrasser du har inte flickvänsmaterial någonstans längre däremot en brud med storhetsvansinne om hennes förträfflighet, en hor-variant av prinsessan på ärten du blir erbjuden. Det är inget seriöst inget att bygga en framtid med. Har ingen kärlek för dagens brudar ändå men det är jävligt opraktiskt och knappast bra för skälen och hjärtat känner jag rent konkret angående att gå utan i kärlekslivet, om man inte är beredd att gå med på ett kraftigt nerköp gå runt med en brud som en tredjedel av stan har hanterat.

Brudar det går varken att leva med dom eller utan dom känner jag själv så undrar hur ni män som inte har någon kärlek räknas inte knull nu utan rena relationer hur gör ni gällande förlikningen av saken? Kämpa på ändå utan depression, sorg, tomhet, känna glädje lycka.

Saker som att jobba hårt tjäna massa pengar i karriären, hålla på och träna, äta bra mat, inte vara beroende av lugnande tabletter, eller upprätthålla normala alkohol/drogvanor är möjliga när man går runt i ensamhetens mörker utan någon fin kvinna. Det finns liksom inget motiv till att leva "hederligt" eller vad jag vill ska kalla det.

Hade svårt med brudar innan jag blev 18 år, delvis för att jag gjorde det till en alldeles för stor grej och fokuserade mycket på det. Så fort du ändrar inställning och inser att kvinnor bara är själva glasyren på toppen av kakan ändras allt och som svar på din fråga finns det bra kvinnor där ute men det är inte alltid dom som syns och hörs mest.
Citera
2024-05-10, 07:28
Medlem
Alla är inte gjorda för att komma hem till en gnällig kvinna med PMS efter en intensiv arbetsdag. Vi gillar att få sinnesro när vi kommer hem och att inte behöva planera in stela parmiddagar och värdelösa utflykter på helgerna.

Det hänger troligen ihop med IQ. Lågintelligenta män har svårt att vara ensamma medan vi högintelligenta är självständiga och behöver vårt space och tid för våra specialintressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in