Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-09, 15:14
Avstängd
Har aldrig förstått den ändringen, flera gånger har jag fått varning när jag svarar i tråden och samtidigt förklarar på ett kreativt sätt hur efterbliven användaren är.

Det var något som gjorde Flashback enormt kul runt 2005-2012.

Vad är det för surkukar som har vägrar att man får förolämpa användare? Är det slöa moderatorer som inte orkar med att användaren svarar och det spårar ut, eller handlar det helt enkelt om att Flashback har "vuxit" upp?
Citera
2024-05-09, 15:27
Medlem
Eponumoss avatar
När inträffade den ändringen?

Klart man måste få tala klarspråk kring användare man svarar så som man uppfattar dem?

Om du anser att jag är dum i huvudet eller dylikt så får du alltså inte skriva ut det längre?

Verkar lite tokigt och motverka syftet med forumet om syret för debatterna ska minskas på det viset.
Citera
2024-05-09, 15:28
Avslutad
Blir ju omöjligt att förhålla sig till det här om du inte visar vad du har skrivit som svar till vad och i vilken tråd.

Den här tråden lär stängas med hänvisning till (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Det går för övrigt alldeles utmärkt att förolämpa användare, din efterblivna jävla getknullare.
Citera
2024-05-09, 15:44
Avstängd
Vi kan kika på ett exempel

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: SVT om "unik" 33-årig afghan som på SFI lärt sig läsa som en mellanstadieelev
Citat:

Ursprungligen postat av Etanthegreat

"Nu skall det iof stå mätt där, vilket har blivit autojusterat så lugna ner fittan, ditt cp."

Nu bryr jag mig inte om just denna varning, det är bara ett symptom på de mongon som är moderatorer på vuxna FB
Citera
2024-05-09, 15:47
Avslutad
Citat:
Har 0 respekt för modsens husdjur, som tror sig bevisa något i en tråd som handlar just om moderering och "vågar" göra det som man diskuterar i tråden som alla kollar i.

Typiskt mobbarstil.
Din respekt är inget jag eftersträvar. Var för övrigt inte ute efter att förolämpa dig på riktigt heller, utan bara att visa en poäng.

Men det är ju stor humor i att du kallar det mobbarstil när hela din tråd går ut på att gnälla om att du inte får förolämpa folk.
Citat:

"Nu skall det iof stå mätt där, vilket har blivit autojusterat så lugna ner fittan, ditt cp."
Den varningen håller jag med om att den är lite märklig.
Citera
2024-05-09, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Din respekt är inget jag eftersträvar. Var för övrigt inte ute efter att förolämpa dig på riktigt heller, utan bara att visa en poäng.

Men det är ju stor humor i att du kallar det mobbarstil när hela din tråd går ut på att gnälla om att du inte får förolämpa folk.

Den varningen håller jag med om att den är lite märklig.

Den är inte märkligt, det är kutym på Flashback 2024.

Du har ingen aning om vilka nitiska "fascister" som är mods numera. Det ändrades helt när de plockade in sådana som #ÅnkelGunnar och han fick mer och mer inflytande.

En typisk parkeringsvakt, en tjallare, en "Man ska vara seriös"
Citera
2024-05-09, 15:59
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Har aldrig förstått den ändringen, flera gånger har jag fått varning när jag svarar i tråden och samtidigt förklarar på ett kreativt sätt hur efterbliven användaren är.

Vad är det för surkukar som har vägrar att man får förolämpa användare? Är det slöa moderatorer som inte orkar med att användaren svarar och det spårar ut, eller handlar det helt enkelt om att Flashback har "vuxit" upp?

Om inte ämnet är "roliga uttryck" eller "pajkastning" så ser jag inte nyttan med att håna andra användare, är det inte personangrepp så blir det ändå off-tipic.

Vi är nog ganska många som hänger här som växt ifrån 18-25 års åldern och hellre vill ha relevant information eller givande diskussioner i dom avdelningar och trådar vi hänger, än en massa trams.

Så jag försvarar "surkukar som har vägrar att man får förolämpa användare?" i det fallet.
Din... nä just ja, det var ju inte så roligt.
Citera
2024-05-09, 16:01
Avslutad
Citat:
Den är inte märkligt, det är kutym på Flashback 2024.

Du har ingen aning om vilka nitiska "fascister" som är mods numera. Det ändrades helt när de plockade in sådana som #ÅnkelGunnar och han fick mer och mer inflytande.

En typisk parkeringsvakt, en tjallare, en "Man ska vara seriös"
Du tänker tillbaka på tiden när Flashback var ett förhållandevis litet forum och det faktiskt fungerade att ha vilda västern.
Citera
2024-05-09, 17:39
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:

Nu har jag inte kollat om mina förolämpningar ligger kvar. Jag får nog mycket skit raderat när jag glider ifrån ämnet. Men varningar har jag mest fått för o.t även om jag varit relativt verbal ibland.
Dock försöker jag att föra ett resonemang när jag förolämpar någon. Jag rättar sällan bara och sedan kallar någon "cp" då det förmodligen inte bidrar ett skit till diskussionen. Det krävs en gnutta fingertoppskänsla där det kommer till att besvara ett inlägg och samtidigt förklara för stolpskottet som yttrat sig varför det kan anses att denne är född i farstun eller möjligen vart tappad som barn. Jag tror helt enkelt att de förolämpningar du tillämpade i fjärde klass bör ha stannat just där på den nivån. Istället har du tagit med dig dina skolgårdsförolämpningar till ett dikussionsforum och du kallar folk som missförstår dig för "cp" eller ber dem "lugna ner fittan".
Citera
2024-05-09, 17:41
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har blivit onT-förolämpad av en moderator. Då tror jag man får det.
Citera
2024-05-09, 18:04
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Moderatorn kan själv bestämma vad som är förbjudet genom ett moderatorsmeddelande och då är det den regeln som gäller.
Citera
2024-05-09, 19:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det har inte skett någon ändring. Du får förolämpa så mycket du vill så länge som du håller dig till topic.

Dock verkar många syssla med att skohorna in något litet som möjligen kan kopplas till topic men sedan övergår till långa haranger ad hominem och förolämpningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in