2024-05-10, 10:06
Medlem
Tur du inte tog hela tabletten.

Om du får ångest igen så pröva trappa ner till 2.5 milligram.
Citera
2024-05-10, 11:08
Medlem
Det är extremt dyrt att producera läkemedel/droger i bra kvalitet. För varje syntessteg i tillverkningen av API (active pharmaceutical ingredient) får man med föroreningar. Syntesen kan ta flera vägar och tillsatsämnen (katalysatorer etc) som tillsats för att driva syntesen finns kvar.
Vid kontrollerad tillverkning krävs det rening och isolering.
Vid illegal tillverkning gör man inte det. Tar tid och kostar pengar. Tänk på att kärlen ofta är på 1 ton eller mer vid illigala fabriker i Kina, Indien eller Ryssland.

Varje batch vid tillverkningen blir unik. Även relaterade substanser (föroreningar) kan ha farmakologisk verkan.
Ofta är det också svårt att få tag i rätt råvaror av hög kvalitet. Man tar vad man har..
Gäller även t.ex laktos el mannitol och andra hjälpämnen.

Spelar ingen roll om din polare fått schyssta grejer förut. Den här batchen var nåt annat.

I övrigt låter det som du ska leta efter en bättre läkarkontakt så du kan få bättre hjälp.
Citera
2024-05-10, 11:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur blir du när du dricker alkohol om du gör det? Får du liknande besvär då?

Benzo kallas torrsprit av en anledning. Om tabletten var äkta och du reagerar likadant på alkohol verkar det som du har nåt fysiskt fel. Men typ allt det du skriver pekar på att tabletten INTE var äkta och vad du fått i dig är ju helt omöjligt för anonyma okända människor på internet att besvara för dig.
Citera
2024-05-10, 23:37
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur blir du när du dricker alkohol om du gör det? Får du liknande besvär då?

Benzo kallas torrsprit av en anledning. Om tabletten var äkta och du reagerar likadant på alkohol verkar det som du har nåt fysiskt fel. Men typ allt det du skriver pekar på att tabletten INTE var äkta och vad du fått i dig är ju helt omöjligt för anonyma okända människor på internet att besvara för dig.

Nä, jag reagerar inte alls på samma sätt med alkohol. Annars hade jag inte druckit så mycket alkohol under min livstid, det här är liksom min drog, det är det jag är van vid. Gamla Bettan. Man vet vad man får, men jag vill ju dra ner på drickandet också.

Konstigt nog så påminner de här symptomen om när jag prövade morfin för några år sedan. Jag prövade några enstaka morfintabletter (lagliga, men eftersom de inte var utskrivna åt mig så räknas det som illegalt bruk, nu när jag tänker på det. Glömde ta upp det) dvs spasmer i magen, obehag första timmarna, men ett visst välbehag efter nån timme eller två.

Jag gav tillbaka bensedine tabletterna till min polare idag. En ekonomisk förlust för mig eftersom jag köpte dem relativt dyrt av honom men det är uppenbart att antingen så är det fel på mig eller så är det fel på tabletterna, så varför ha kvar dom.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-05-10 kl. 23:43.
Citera
2024-05-10, 23:41
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLcoolYay
Det är extremt dyrt att producera läkemedel/droger i bra kvalitet. För varje syntessteg i tillverkningen av API (active pharmaceutical ingredient) får man med föroreningar. Syntesen kan ta flera vägar och tillsatsämnen (katalysatorer etc) som tillsats för att driva syntesen finns kvar.
Vid kontrollerad tillverkning krävs det rening och isolering.
Vid illegal tillverkning gör man inte det. Tar tid och kostar pengar. Tänk på att kärlen ofta är på 1 ton eller mer vid illigala fabriker i Kina, Indien eller Ryssland.

Varje batch vid tillverkningen blir unik. Även relaterade substanser (föroreningar) kan ha farmakologisk verkan.
Ofta är det också svårt att få tag i rätt råvaror av hög kvalitet. Man tar vad man har..
Gäller även t.ex laktos el mannitol och andra hjälpämnen.

Spelar ingen roll om din polare fått schyssta grejer förut. Den här batchen var nåt annat.

I övrigt låter det som du ska leta efter en bättre läkarkontakt så du kan få bättre hjälp.

Det låter så skumt dock att det känns som att varenda jäkla snubbe man känner brukar illegala droger och lyckas få önskad effekt på det de vill ha, men jag går på pumpen första gången jag prövar nåt sånt här. Det är möjligt, men oddsen för det vore höga... men jag kan ju inte förneka att min upplevelse av lagliga oxascand/stesolid har varit otroligt mycket bättre kontra dessa, så min slutsats är därmed att de lär ha varit spetsade med något skräp. Skulle vara intressant att veta vad det är för rävgift man stoppat i sig.
Citera
2024-05-10, 23:55
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Är kanske korkad, för tycker absolut TS ska boka tid på vårdcentralen för typ "känns som högt blodtryck och har hjärtklappning och ångest". Berätta för läkaren om alkoholen och att det är kämpigt, det fattar väl en läkare. Just fulpillren bör TS tiga om. Säg att det vore en väldigt trygghet ha något lugnande att ta till om ångesten är svår. Läkaren bör kunna erbjuda någon hjälp och kanske även remittera någonstans. Eller så är det en sk*tläkare, men då har TS iaf försökt.

Tack för rådet. Men om de tar blodprov så finns det väl ingen poäng med att tiga om fulpiller, eftersom det, vad nu är instoppat i det jag tagit, kommer dyka upp på blodprovet.

Om det är något man märkt efter ett helt liv med att gå till diverse läkare är att de tycker att svaret på alla gåtor är att ta en miljard blodprover.

Jag har bytt vårdcentral, min förra läkare var stenhård med all sorts medicin. Hans generella åsikt var att man ska bita ihop och klara allt utan någon sorts medicin. Den nuvarande planen jag har är att vänta ut tills det jag tagit gått ur kroppen så jag kan gå till vårdcentralen och ta prover med "gott samvete" så att säga, jag vet ju att just de här ämnena tar väldigt lång tid innan de slussats ur kroppen.
Citera
2024-05-11, 00:11
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du får nog lov att inte berätta det. Jag skulle önska att man kunde vara ärlig.

När de säger att man ska gå till labbet och ta blodprov. Då kommer det ju låta väldigt suspekt om jag säger "nej, det vill jag inte göra". Vilket i sin tur kommer leda till att han eller hon inte lär vara så sugen på att hjälpa mig, är min spontana gissning. Så min tanke är att jag är fast i en rävsax just nu och det enda sättet att komma loss från den är att vänta ut tiden tills de här ämnena jag tryckt i mig har helt försvunnit från kroppen. Hur lång tid det tar har jag ingen aning om, har hört och läst att det tar allt ifrån 2-5 veckor, så känns ju som att det kan gå hur som helst.
Citera
2024-05-11, 00:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
När de säger att man ska gå till labbet och ta blodprov. Då kommer det ju låta väldigt suspekt om jag säger "nej, det vill jag inte göra". Vilket i sin tur kommer leda till att han eller hon inte lär vara så sugen på att hjälpa mig, är min spontana gissning. Så min tanke är att jag är fast i en rävsax just nu och det enda sättet att komma loss från den är att vänta ut tiden tills de här ämnena jag tryckt i mig har helt försvunnit från kroppen. Hur lång tid det tar har jag ingen aning om, har hört och läst att det tar allt ifrån 2-5 veckor, så känns ju som att det kan gå hur som helst.

Vad ska tas för blodprov?
Citera
2024-05-11, 00:28
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Vad ska tas för blodprov?

Ingen aning, men som jag skrev ovan, så är min erfarenhet av VC att deras första lösning på alla problem man tar upp är att man blir skickad till labbet för att ta blodprov. Jag är i trettioårsåldern och har varit på ett par stycken VC i mitt liv och i min erfarenhet så är det det här som är den vanligaste grejen man gör när man söker sig dit.

Jag har tagit otroligt många blodprov, troligtvis för att jag haft en hög konsumtion av alkohol som varit skälet till att jag sökt hjälp senaste åren så kan vara så att jag behövt ta blodprov oftare än gemene man (främst för att kolla levervärden). Men även när jag har sökt för helt andra orelaterade besvär så blir man ofta skickad till labbet ändå.
Citera
2024-05-11, 00:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Ingen aning, men som jag skrev ovan, så är min erfarenhet av VC att deras första lösning på alla problem man tar upp är att man blir skickad till labbet för att ta blodprov. Jag är i trettioårsåldern och har varit på ett par stycken VC i mitt liv och i min erfarenhet så är det det här som är den vanligaste grejen man gör när man söker sig dit.

Jag har tagit otroligt många blodprov, troligtvis för att jag haft en hög konsumtion av alkohol som varit skälet till att jag sökt hjälp senaste åren så kan vara så att jag behövt ta blodprov oftare än gemene man (främst för att kolla levervärden). Men även när jag har sökt för helt andra orelaterade besvär så blir man ofta skickad till labbet ändå.

Skulle inte tro att något ovanligt kommer upp på proven. Det är inte ett drogtest jö. Troligen så förändrade tabletten inget för dig kroppsligt.
Citera
2024-05-11, 01:14
Medlem
Tror TS är nojig i onödan, har MYCKET svårt tro blodprov på vårdcentralen scannar alla ev. substanser, skulle bli OERHÖRT kostsamt och komplicerat, halva årsbudgeten för vårdcentralen skulle ryka på den analysen. Även vid misstänkta giftmord är det komplicerat hitta aktiva substansen då man måste veta vad man ska leta efter.
Sedan har jag svårt tro den lilla mängden TS tog skulle finnas kvar efter såpass tid, om det inte är typ tungmetall eller radioaktivt (inte så troligt). Leker man med tanken att det ger något utslag, so what, säg blev påprackad ett piller av någon på en fest.
Citera
2024-05-11, 09:22
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Skulle inte tro att något ovanligt kommer upp på proven. Det är inte ett drogtest jö. Troligen så förändrade tabletten inget för dig kroppsligt.

Aha. Visste inte att det var så stor skillnad på drogtest och vanliga test, jag bara antog att de ville få med allt så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in