Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
I snittnivå är en låg ribba, varför inte lägst?
Jag menade Euro som placering, liksom krypto. Båda är ju konstgjorda pengar, men bara krypto har ett eget program.
Jag vill ju rösta på er, så kom inte med sådana här dumheter.
När jag dubbelkollar det skattepolitiska programmet (sid 8) är tydligen det långsiktiga målet ett skattetryck omkring 30 %, mea culpa! OECD-snitt är ett etappmål.
"Medborgerlig Samling har som långsiktigt mål att det svenska skattetrycket, som i dag är ca 42,6 procent av BNP, ska sänkas till omkring 30 procent av BNP genom att verksamheten i den offentliga sektorn prioriteras och effektiviseras samt att de offentligfinansierade transfereringarna omprövas för att i största möjliga mån avvecklas. Detta mål ska jämföras med det genomsnittliga skattetrycket för OECD-länderna som var 34,1 procent 2021. Fullt utvecklade välfärdsländer som Kanada, Schweiz och Nya Zeeland ligger under detta genomsnitt."
Kryptovalutor har kanske ett eget program eftersom vi inte hade formulerat den politiken när det skattepolitiska programmet spikades. Jag vet faktiskt inte. Du får kolla om MEDBotten kan svara bättre.
Vi är i alla fall det bästa alternativet inför EU-valet för frihetligt sinnade personer. Här är våra kandidater:
https://www.med.se/eu-val-2024/