2006-08-13, 18:46
Bannlyst
Det här blir svårt, men vi har säkert någon minnesgod spårhund här.

Kommer någon annan i håg en busringning som gjordes för ganska länge sen. Vet inte om det var TV4 eller TV-sporten eller rent av något annat kul program.
I alla fall.

Man ringde Tomas "Bulan" Berglund i Luleå hockey och påstod att en annan spelare, kanske Daniel Rydmark (?) sagt att han var en fegis och en massa annat - vilket inte var sant.
Då blev "Bulan" ilsken och sa en massa elakheter, som programmet sen ringde och spelade upp för den andra spelaren.

Man hetsade alltså två ilskna mot varandra. Sjukt roligt, men jag hittar inte skiten.
Någonstans måste den finnas.
Citera
2006-08-13, 18:58
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Var det inte Pippi Rull i P3 som körde någon variant på det här temat?
Eller är det tillåmed Pippi Rull du letar efter?
Citera
2006-08-13, 19:00
Medlem
Hans Castorps avatar
Har inte hört just den grejen, men P3 hade ett program för några år sen där detta var ett stående inslag. Tror inslaget kallades "hetsjakt" eller liknande.

Bland annat hetsade man trummisen i Entombed mot sångaren i Hammerfall; riktigt roligt! Programledaren ringde upp Peter Stjärnqvist (Entombed) och påstod att Hammerfall hittat klippkort på solarium i logen efter ett Entombed-gig. Han gick i taket och hotade Hammerfall med stryk. Mycket lustigt, haha.

Och det stämmer nog att det var ett stående inslag i just Pippirull.
Citera
2006-10-29, 02:13
Bannlyst
Verkar som att om vi kombinerar våra bud så hamnar vi rätt.
Så här står det i tidningen Norra Västerbotten på nätet.

"Ett av mina roligaste radioögonblick var "Hetsjakten" när Bobbo Krull hetsade Fredrik Öberg, för sina ständiga klubbyten, mot Thomas "Bulan" Berglund, för att han var "det sista som lämnade Norrland efter renarna".

http://www.norran.se/sektion_c.php?id=557861&avdelning_1=102&avdelning_ 2=0

Den busringningen skulle jag seriöst betala för att få tag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in