Citat:
Ursprungligen postat av
Mikaela.00
Varför jag köpte den... ja det var en modell jag ville ha och inte finns många kvar av. Den skulle antagligen skrotas eller blivit en jävla epa.
Den är hammarlackad över original lacken, fick höra av någon att tryckluft skulle kanske kunna fungera men vet inte hur mö man kan lita på det.
Väljer man en äldre ovanlig bil som dessutom är hammarlackad bör man VERKLIGEN veta vad man ger sig in på om man vill få den fin igen.
Frågan är hur stark tryckluft du skulle behöva? 100 bar och då ryker nog vanliga färgen också.
Är du helt seriös med bilen kan du testa själv och se hur hårt hammarlacken sitter, har du tur är bilen hårt vaxad eller har en klarlack som lätt flagnar av och hammarlacken har bitit tag i den.
Annars ser jag inget annat val än att lämna i den eller spendera VÄLDIGT många timmar med slipmaskinen i garaget.
Har du erfarenhet av färgborttagning eller gjort något liknade, tänkte att köper man en bil som är hammarlackad som man vill göra fin borde man ju veta i alla fall lite vad man ger sig in på?