Citat:
Ursprungligen postat av
Mikaela.00
Tjenixen,
Jag har ett riktigt deprimerande problem som tycks inte vilja lösa. Jag har mer eller mindre provat det mesta nu men inget verkar fungera.
Införskaffade en bmw e36 för några månader sedan, den ser riktigt grisig ut just nu då den är rollad med hammarlack med utseendet av ett Marlboro ciggpaket. Bestämde mig för att försöka lacka om bilen då själva karossen är i förvånansvärt bra skick, efter att kikat runt på diverse forum om hur man smidigast får bort hammarlack har jag testat följande;
- Bromsrengöring
- Bensin
- Värme
- Slippapper/slipmaskin
- Aceton
Så som sagt inget av ovanstående verkar bita på hammarlacken.
Är det någon som har tips på en bra och smidig lösning här?
Du vet inte hur man gör så därför klarar du inte av det utan löser det med att köpa grejer som kostar mer än om du lämnar in den till en blästringsfirma

Det funkar inte så du köper något annat.
Thinner biter men måste få ligga över tid, vi snackar dygn så det blir att lossa delar och låta det ligga i kar. därefter sicklas bort, Det skulle ju fungera perfekt på mindre delar.
Slipat har du men grovlek? du lär givetvis kör med nått 250 däråt...
Du måste köra med grövre så att du får riktigt tag i ytan. säg att du fixar slippapp som är till för stål eller stenpolering och kör med detta utan överdrift. När du ser att det händer något ja då går du över till finare steg för steg och händer inget då går du upp lite igen.
Ser det egentligen som ganska simpelt, men ett jättejobb är det ju.