2024-05-06, 09:15
Medlem
Är det inte helt enkelt så att mitten/vänstern är så mycket större än de "bruna"? Plus gammal tradition, förstås.
Citera
2024-05-06, 09:22
Medlem
Just 1:a maj drar väl mer till de där partiernas möte för det väl bjuds på kaffe och kakan, samt det fungerar väl som någon typ av billigt familjenöje för sämre bemedlade.
Frågan är väl egentligen mer hur man ska muta ut högern?
Hade tänkt att förslå en check på lite gratis bensin till tanken, men inser att även det hade ju fått sossarna att gå man ur huse för att vara med på ett högermöte och få kupong på gratis bensin.
Citera
2024-05-06, 09:24
Det är väldigt enkelt.

Jag tex, är helt slut av av all övertid jag gör sommarhalvåret. Måste fan få vila lite också.

Måste ju försörja systemet med alla ni bidragstagare som inte pallar jobba, samt massinvandringen ni åstadkommit.
Citera
2024-05-06, 09:30
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Varför skulle det dra mer folk?

Är väl ganska naturligt IOM det han skriver.
Citera
2024-05-06, 09:35
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckwindows
Är väl ganska naturligt IOM det han skriver.

Jag citerade fel inlägg
Citera
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Detta inlägg gjorde att jag fick ett ilsket PM av Ts "PatsyStone" där jag kallades för smutsskalle.
Patsy är väl Dödsätare. De brukar använda det skällsordet. Sverige kommer ju av Svea Rike. Svärje kan kanske härledas ur svärja, alltså använda invektiv. Det brukar oftast användas ironiskt av folk som ser ner på de som kallar sig Sverigevänner eller av personer som vet för lite om Sverige och svenska språket för att uttala sig.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Det beror på att vänstern går man ur huse på arbetarrörelsens dag. Case closed.
Citera
2024-05-06, 09:37
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det finns iallafall två generella förklaringar enligt mig.

För det första sker opinionsbildning på nätet nu för tiden och inte på gatan.

För det andra är det fortfarande "förbjudet" att visa stöd för SD i många delar av vårt samhälle. Att stödja SD öppet kan leda till personliga konsekvenser där vänstern gör allt för att tysta åsikter. Man kan t ex bli av med jobbet om man har "fel" värdegrund inom många yrken/positioner.
Det finns fortfarande även ett socialt stigma som hindrar från att uttrycka sig negativt om invandringen eller islam.
Se bara vilken grupp man inte vågar skämta om. Kristendomen har man länge hånat i alla möjliga humorprogram (på t ex svt)men det vågar man inte göra med islam. Det fanns dock tidiga program vad jag minns som skämtade om mellanöstern innan vi hade massinvandring därifrån. T ex de två terroristerna Ahmed och Ahmed i hipp hipp och nöjesmasakern där vi fick veta att Steve med Lloyden hade en fru som hette Berit som han kallade för Beirut för hon var så bombad. En annan är rena rama Rolf klassikern "neger där, neger här, neger neger everywhere". Ska man gå tillbaka ännu längre finns ju "ormet kryper" och tomteskurs reklam. De sista exemplet är rasistiskt men de andra är mer skämt och språkbruket tillhör en annan tid i t ex rena rama Rolf exemplet. En film som däremot lyckas förena både politisk korrekthet och humor om svarta är "wienerbröd-scenen" i Sunes sommar (var det väl) där Sunes pappa benämner vad som då kallades "negerboll" som wienerbröd för att undvika konflikt med ett svart basketlag.

Jag tycker man ska kunna skämta om bägge kristendomen och islam (och även andra religioner). Det är inte pga att muslimer är en sk utsatt grupp utan av rädsla för terror och att bli hängd i sociala sammanhang som vi inte sett några homorsketcher om profeten Mohammed de senaste 20 åren. Men det är som sagt uteslutande pga rädsla för den sociala avrättning och den fatwa som väntar.

Hur kunde det bli så här?
Citera
2024-05-06, 09:37
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Kan det bero på hot och attacker?

Varför skulle det dra mer åhörare?
Citera
2024-05-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Jimmie Åkesson och hans Svärjevänner drog nånstans mellan 800 och 1000 personer när han talade i Stockholm i lördags, på Långholmen.

Betallänk: https://www.svd.se/a/zAL29b/akesson-...om-ukrainastod

Då går vi till första maj och samma stad.

Sossarna drog ca 5-6000 pers.

Vänsterpartiet drog ca 10 000 pers.

F! - Feministisk Initiativ drog ett par tusen, inte illa pinkat.

https://sverigesradio.se/artikel/5851311

Hur kommer det sig att brunhögerns Svärjevänner drar färre åskådare än extremfeministerna i F!?
Beror det på att deras väljare är lata och ointelligenta och inte orkar engagera sig mer än en valsedel vart fjärde år, eller?
Svärjevännernas program är väl långt ifrån genomfört så det borde väl finnas all anledning i världen för skrikhögerns supportrar att gå man ur huse och ge sig ut på gatorna, eller?

Så vad tänker forumet kring mina frågeställningar?
För att svaga människor gillar att vara i stor grupp med likasinnade, då känner de sig starkare. Det är därför vänstern sysslar med så mycket gruppmobbing och cancelkultur också.
Citera
2024-05-06, 09:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Jimmie Åkesson och hans Svärjevänner drog nånstans mellan 800 och 1000 personer när han talade i Stockholm i lördags, på Långholmen.
SD har ett svagt stöd i Stockholm, detta är något som vi vetat om under lång tid. Dessutom är som redan nämnts Första maj en klassisk vänsterhändelse.

Vad som är mer intressant är ju att titta på tal som inte är lika hårt knutna till historiska händelser, och Jimmie/SD har alltid dragit stor publik, ofta flera gånger fler än vad S trots att de är största partiet har dragit.
Citera
2024-05-06, 09:58
Medlem
Vänsterextrema är idelogiskt styrda.

Så de är samma människor som blir grovt religiösa och du ser resultatet där de tror predika i kyrkan är viktigare än att sprida ordet.

SD satsar på upplysning i stället för hjärntvätt.

Därför kan aldrig Vänsterextrema passa in i en Demokrati. Det är inte skapt för att fungera med grovt religiösa som ignorerar fakta och verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in