2024-05-07, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Mina ögon gråter. Jag är verkligen ingen mästare på svenska men du är totalt obegriplig.
Ta du och gå igen ett par år på folkhögskola eller vuxensäris och kom igen efter det.
När man kan läsa vad du skriver.

Det finns hjälp för femfemmor som dej.. På någon av sossarnas idiotanstalter kan såna som du få smaska socker och så bidra du till forskningen kring karries.
Citera
2024-05-07, 07:56
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Inom den psykologiska forskningen är detta förmodligen det mest väldokumenterade som finns.

Som du ser så ligger Argentinas befolkning rätt högt när det kommer till genomsnittlig IK-nivå. Ja, Argentinas befolkning liksom grannlandet Uruguay är till största delen av europeisk härkomst.

Det säger du.

Ta och läs din wikilänk en gång till så får du i den fram att en del anser det vara.. mer eller mindre bullshit..
"Academic reviews of the book generally criticized both its methodology and conclusions."

"On July 27, 2020, the European Human Behavior and Evolution Association issued a formal statement opposing the utilization of Lynn's national IQ dataset, as well as all updated forms of it, citing various criticisms of its methodology and data collection. They concluded that "any conclusions drawn from analyses which use these data are therefore unsound, and no reliable evolutionary work should be using these data."

Fan vad du är dum på riktigt.
Citera
2024-05-07, 08:01
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det finns hjälp för femfemmor som dej.. På någon av sossarnas idiotanstalter kan såna som du få smaska socker och så bidra du till forskningen kring karries.

Jag jobbade en gång med en som hade varit inne på vippeholm.
Han var extremt aggressiv och dessutom hade han tyvärr lågt IQ.
Ungefär som du ditt blockmongo!

Varför är det så att Svärjevennerna är fega pussies eller så lata att de inte ens går och tittar på sin partiledare inför deras Kick-off i Stockholm en vanlig lördag?
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-05-07 kl. 08:10.
Citera
2024-05-07, 09:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det säger du.

Ta och läs din wikilänk en gång till så får du i den fram att en del anser det vara.. mer eller mindre bullshit..
"Academic reviews of the book generally criticized both its methodology and conclusions."

"On July 27, 2020, the European Human Behavior and Evolution Association issued a formal statement opposing the utilization of Lynn's national IQ dataset, as well as all updated forms of it, citing various criticisms of its methodology and data collection. They concluded that "any conclusions drawn from analyses which use these data are therefore unsound, and no reliable evolutionary work should be using these data."

Fan vad du är dum på riktigt.

För att det är kritiserat av vissa, innebär inte att saken är felaktigt. Kritikerna utgår från politiskt ställningstagande mot ett vetenskapligt resultat.

Så här står det i en bok som är en svensk "bibel" inom arbetspsykologisk testning och som används av universitet och företag:

"Det finns dock ett område med uppenbara skillnader mellan raserna, i synnerhet mellan svarta och vita, och det är allmän begåvning. Här är det oomstritt att svartas resultat i genomsnitt ligger en standardavvikelse under de vitas medelvärde, det vill säga på motsvarande 16:e percentilen för vita."

Ur: H.Mabon, Arbetspsykologisk testning, om urvalsmetoder i arbetslivet, Psykologförlaget 2002, s. 200.

Har ni större kunskaper i ämnet än Sveriges mest meriterade person i ämnet?

Ni är inte bara fullkomligt dum, du har även en utpräglad narcissismen.
Citera
2024-05-07, 10:04
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
För att det är kritiserat av vissa, innebär inte att saken är felaktigt. Kritikerna utgår från politiskt ställningstagande mot ett vetenskapligt resultat.

Så här står det i en bok som är en svensk "bibel" inom arbetspsykologisk testning och som används av universitet och företag:

"Det finns dock ett område med uppenbara skillnader mellan raserna, i synnerhet mellan svarta och vita, och det är allmän begåvning. Här är det oomstritt att svartas resultat i genomsnitt ligger en standardavvikelse under de vitas medelvärde, det vill säga på motsvarande 16:e percentilen för vita."

Ur: H.Mabon, Arbetspsykologisk testning, om urvalsmetoder i arbetslivet, Psykologförlaget 2002, s. 200.

Har ni större kunskaper i ämnet än Sveriges mest meriterade person i ämnet?

Ni är inte bara fullkomligt dum, du har även en utpräglad narcissismen.

"Psykologförlaget" är du helt jävla stenad.
Kanske står där kanske inte.. sen när är de aktiva?

Har du möjligen hämtat din info från den här tråden?
(FB) Bertil Malmberg SD; Sydsudaneser har lägre IQ, uppmanas avgå av partiet
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-05-07 kl. 10:07.
Citera
2024-05-07, 10:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
"Psykologförlaget" är du helt jävla stenad.
Kanske står där kanske inte.. kan man inte svenska så kan man inte.... så då blir det lite svårt att bli betrodd.

Har du hämtat din info från den här tråden?
(FB) Bertil Malmberg SD; Sydsudaneser har lägre IQ, uppmanas avgå av partiet

Nej jag sitter med boken framför mig.

Vilken invändning har du mot Psykologförlaget?

Är ni medveten om att denna bok används som undervisningsmaterial vid universitet?
Citera
2024-05-07, 10:11
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Nej jag sitter med boken framför mig.

Vilken invändning har du mot Psykologförlaget?

Är ni medveten om att denna bok används som undervisningsmaterial vid universitet?

Enkel jävla googling idiot.
Inget på ratsit.
Inget på hitta.se
Inget på google mer än nån gammal skit.

Så vilka använder denna litteratur du hänvisar till, kan du svara på det..

Vilka universitet?
Citera
2024-05-07, 10:14
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Enkel jävla googling idiot.
Inget på ratsit.
Inget på hitta.se
Inget på google mer än nån gammal skit.

Så vilka använder denna litteratur du hänvisar till, kan du svara på det..

Vilka universitet?

Varsågod du sinnessvage

Stockholms universitet, Handelshögskolan

https://psychometrics.se/2014/09/01/...gisk-testning/

Boken Arbetspsykologisk testning är ett standardverk för alla som är intresserade av testning i arbetssammanhang.
Citera
2024-05-07, 10:17
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Varsågod du sinnessvage

Stockholms universitet, Handelshögskolan

https://psychometrics.se/2014/09/01/...gisk-testning/

Boken Arbetspsykologisk testning är ett standardverk för alla som är intresserade av testning i arbetssammanhang.

Det är nu 2024.
Fast det kanske du har missat.
Som jag skrev, gammal skit.
Fattar farbror?
Och vad har det egentligen med demonstrationer att göra?
Citera
2024-05-07, 10:20
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det är nu 2024.
Fast det kanske du har missat.
Som jag skrev, gammal skit.
Fattar farbror?

Bokens första upplaga är från 2002 och det har kommit ytterligare två upplagor, så särskilt gammal är den inte. Du har alltså inga invändningar i sak förutom att den är "gammal".

Du hävdar att "Sverigevänner" och dess väljare är korkade. Samtidigt som du hävdar att invandrare röstar vänster. Jag tar fram underlag som visar att psykologisk forskning har kommit fram till att "Sverigevännerna" inte är de dummaste ifråga.
Senast redigerad av DeValera 2024-05-07 kl. 10:22.
Citera
2024-05-07, 10:27
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Bokens första upplaga är från 2002 och det har kommit ytterligare två upplagor, så särskilt gammal är den inte. Du har alltså inga invändningar i sak förutom att den är "gammal".

Du hävdar att "Sverigevänner" och dess väljare är korkade. Samtidigt som du hävdar att invandrare röstar vänster. Jag tar fram underlag som visar att psykologisk forskning har kommit fram till att "Sverigevännerna" inte är de dummaste ifråga.

Din länk gick inte till Handelshögskolan.
Vad din svammelbok handlar om vet jag inte.
Att du är ohederlig däremot, det har jag sedan länge förstått.
Därmed vänder jag blad och arkiverar i kabinettet inomhus.
Citera
2024-05-07, 10:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Din länk gick inte till Handelshögskolan.
Vad din svammelbok handlar om vet jag inte.
Att du är ohederlig däremot, det har jag sedan länge förstått.
Därmed vänder jag blad och arkiverar i kabinettet inomhus.

Nej min heder kan du inte ta ifrån mig.

Bokens författare var under många år forskare och lärare vid Stockholms universitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in