• 1
  • 2
2024-05-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meduzaepoken
Jag skiter i spriten nu, finns inget värt med det.
Låter som att du behöver öva på att vara bakfull.
Citera
2024-05-06, 00:40
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meduzaepoken
Hej kära ni,

För några veckor sedan (tre, för att vara exakt), så var jag ute och roade mig med kollegor i reklambranschen. Hade varit nykter i 12 veckor, sänkte garden och fick kortslutning. Tänkte att "det här fixar jag". Drack som ett svin och minnesluckan kom som ett brev på posten. Fick höra dagen efter att jag både varit närgången, högljudd och allmänt sleazy mot personer jag tycker om. Problemet är att jag inte har ett enda minne från kvällen.

Det är ett kapitalt misslyckande och ångesten är fortfarande så vidrig att jag greppar efter halmstrån som kan lindra denna. Jag känner mig uttittad, misslyckad (som inte kunde bete mig efter flera veckors nykterhet) och närmast paranoid av misstänksamhet mot min omgivning. Äter knappt, har ingen lust med sex eller annat, tappar tråden i konversationer med kunder, totalt likgiltig pga skammen.

Tabletter är inte min grej, men min fråga till er är om jag kan göra något eller bara låta tillståndet ebba ut? Jag har terapeut som jag går till, ska tilläggas, men det hjälper bara för stunden.

Jag skäms så mycket över mitt beteende att jag, flera veckor efter händelsen, börjar bli orolig att jag "fastnat" i mitt tillstånd av ångestknutar. Jag känner mig deprimerad helt enkelt.

Jag vet att några säkert tänker "skyll dig själv" och det är klart att jag delar dessa synpunkter. Några kanske tycker jag är bisarr, men jag rår inte för det.

Ser då bara 2 lösningar.

Vänta ut det, hoppas det blir bättre.

Eller ta reda på vad du gjorde, mot vilka, och be om ursäkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in