2024-05-12, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De tas alltid hand om. Ibland tillfrågar de anhöriga, annars placeras djuren. Kan inte svara på var, men det är en etablerad lösning sedan många år.
Man brukar ha kontakt med olika personer runt omkring som kan ta hand om djur akut.
Citera
2024-05-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockertuppen
Men har det framkommit hur BO har hamna i Gyttorp men är skriven på adress i Luleå?
Han är vän med Monica, en av de misstänkta
Citera
2024-05-12, 14:41
Medlem
Liten ort och inget kommer fram om vad som har hänt?
Citera
2024-05-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamman85
En undran till er alla som skriver och spekulerar om detta oavsett vad som är sant eller ej.

Om ni hade suttit inne i häktet eller fängelse, hade ni då velat att andra folk suttit och skrivit och spekulerat öppet om er då vad som hänt och inte hänt på samma sätt som ni gör om dem?

Bara en undran som sagt.
Så klart så vill man säkert som anhörig inte att det ska skrivas och spekuleras om händelsen.

I detta fall har jag absolut inte någon koppling till de inblandade eller orten utan ser det bara som ett intressant fall. Hur det kan gå så illa att 4 helt ostraffade personer blir häktade misstänkta för delaktighet i mord och efterföljande bränning av kroppen. Ytterligare en person förefaller vara inblandad men har gjort lite småbrott tidigare. Vad är det som leder till att normala (?) människor handlar så irrationellt.

Träffade en person för ett par år sedan som jag pratade lite lätt med. Tre veckor senare var personen mördad. Så klart så var det också ett intressant fall att följa. Även där så var BO och GM helt ostraffade. Märkligt att livet så snabbt kan vända för vissa, från att allt är normalt till att vara mördare och sitta i fängelse.
Citera
2024-05-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamman85
En undran till er alla som skriver och spekulerar om detta oavsett vad som är sant eller ej.

Om ni hade suttit inne i häktet eller fängelse, hade ni då velat att andra folk suttit och skrivit och spekulerat öppet om er då vad som hänt och inte hänt på samma sätt som ni gör om dem?

Bara en undran som sagt.

som anhörig blir det ju såklart dubbelt svårt. Först en chock att ens anhöriga kan/eventuellt kunnat göra såna handlingar. Sen ett lidande när man vill skydda dem för förtal. Men Du kommer inte må bättre eller bearbeta detta bättre för att du hänger på flashback och läser om spekulationer.
Citera
2024-05-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Var det verkligen en fest den aktuella kvällen? .

Jag åkte själv förbi och hörde musiken. De satt ute i trädgården och hade "fest".

Stolarna på bilden i denna artikel är där de satt under kvällen när jag passerade.

https://www.na.se/2024-05-08/alla-mi...ttorps-fallet/
Citera
2024-05-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Liten ort och inget kommer fram om vad som har hänt?

Alla inblandade sitter väl häktade?
Citera
2024-05-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblan3
Jag åkte själv förbi och hörde musiken. De satt ute i trädgården och hade "fest".

Stolarna på bilden i denna artikel är där de satt under kvällen när jag passerade.

https://www.na.se/2024-05-08/alla-mi...ttorps-fallet/
Om du tittar på bilden och förstorar upp den ser du att en av stolarna är knäckt och polisen står och pekar mot den.
Har stolen något med det hela att göra?
Citera
2024-05-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Alla inblandade sitter väl häktade?
Alla fem.
Citera
2024-05-12, 17:54
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Om du tittar på bilden och förstorar upp den ser du att en av stolarna är knäckt och polisen står och pekar mot den.
Har stolen något med det hela att göra?
Får jag ställa en dum fråga. Varför har poliserna munskydd?
Citera
2024-05-12, 18:00
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Får jag ställa en dum fråga. Varför har poliserna munskydd?

För att minimera kontamineringsrisk.
Citera
2024-05-12, 22:27
Medlem
Trollmias avatar
Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-av-hundagare

Citat:
Det var tidigt på söndagsmorgonen för en vecka sedan som en man som var ute med sin hund i Nora gjorde ett makabert fynd, skriver Nerikes Allehanda.

Först såg han en ryggsäck och hundra meter bort såg han en kropp som låg på vägen.

– Den låg som i framstupa sidoläge. Jag trodde det var en kvinna först, men sen såg jag att det var en man i bara kalsonger och en bränd tröja på sig. Kroppen var blodig och bränd på överkroppen, säger han till tidningen.

//

Fyra är misstänkta för mord och kvinnan i 50-årsåldern är misstänkt för grovt skyddande av brottsling. Samtliga förnekar brott.

Alla fem har olika former av relationer till varandra, erfar Aftonbladet.

Bara den yngsta är tidigare dömd för för brott. Det rör sig om bland annat bedrägeri, penningtvättsbrott och våldsamt motstånd.

//

De fem personerna är häktade fram till 22 maj därefter är det tänkt att åtal ska väckas, något Per Svensson ser som osannolikt.

– Ja, det är inte troligt att åtal är väckt till den 22 maj, säger han till tidningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in