2024-05-04, 21:27
Medlem
Crabbofixs avatar
En del hävdar ju att i USA så kan man inte riktigt ta ut svängarna som förr i tiden, men komiker som typ Mark Normand tycks ju kunna skämta om det mesta, han kör ju ofta med nazi/jude-skämt och liknande och trots det får han öppna för Amy Schumer (som har judiskt påbrå) inför en jättepublik (typ större än Globen), sitta i morgonprogram på tv osv.

Men känslan är att i Sverige så kan man inte riktigt dra samma typer av skämt? Eller är det bara jag som inte besökt tillräckligt många stand-up shower?

Kör svenska komiker skämt om bögar, svarta, förintelsen osv?
Citera
2024-05-04, 21:31
Medlem
Djungelskribentens avatar
Vissa komiker skojar om det mesta, typ Simon Gärdenfors. Men de populäraste komikerna i Sverige är helt klart begränsade av rädslan för att bli ''cancelled'', och det är lite tråkigt.
Citera
2024-05-04, 21:32
Avslutad
Svenska komiker är en väldigt liten klick där alla känner alla och den sociala kontrollen är stenhård. Det kanske handlar om femtio personer allt som allt. Att gå utanför gemenskapens åsiktskorridor innebär att karriären är över. Större än så är inte Sverige. Så nej är svaret på frågan.
Citera
2024-05-04, 22:13
Medlem
Fredrik Andersson.
Men han är ganska lättkränkt själv däremot
Citera
2024-05-04, 22:20
Medlem
triptykens avatar
Mer. Och har kunnat göra det i tjugo år
Citera
2024-05-04, 22:27
Medlem
tomatlarss avatar
De hade mer svängrum en amerikanska hade för i tiden. nu är det nog en liten klick som fortfarande driver om vad de vill de som då höll på med det. Men inga nya kommer våga göra det. Om inte pendeln svänger igen.
Citera
2024-05-04, 22:35
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Vissa komiker skojar om det mesta, typ Simon Gärdenfors. Men de populäraste komikerna i Sverige är helt klart begränsade av rädslan för att bli ''cancelled'', och det är lite tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Fredrik Andersson.
Men han är ganska lättkränkt själv däremot

Ingen av dessa får väl tillträde "överallt". Sen är det väl lite B-komiker också. Jag uppskattar båda, men de är ju inte mainstreamkända.
Citera
2024-05-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Ingen av dessa får väl tillträde "överallt". Sen är det väl lite B-komiker också. Jag uppskattar båda, men de är ju inte mainstreamkända.
Fredrik Andersson går ju som tåget nu, bara att kolla på Youtube.
Dessutom har han gjort massa saker bakom kulisserna, bl.a skrivit skämt åt Parlamentet.
Så han är då fan ingen B-komiker. Men det stämmer ju som du säger att han inte syns lika mycket som Johan Rheborg, Henrik Dorsin och så vidare.
Citera
2024-05-04, 23:01
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Fredrik Andersson går ju som tåget nu, bara att kolla på Youtube.
Dessutom har han gjort massa saker bakom kulisserna, bl.a skrivit skämt åt Parlamentet.
Så han är då fan ingen B-komiker. Men det stämmer ju som du säger att han inte syns lika mycket som Johan Rheborg, Henrik Dorsin och så vidare.

Så han är en B-komiker. Han syns inte på TV.

Jag säger inte att han inte är kul. Men gemene man vet inte vem han är.
Citera
2024-05-04, 23:04
Medlem
Citat:
Så han är en B-komiker. Han syns inte på TV.

Jag säger inte att han inte är kul. Men gemene man vet inte vem han är.
Hur kan en B-komiker skriva skämten till sveriges mest kända humorprogram ÅT de mest kända komikerna?
B-kändis hade jag köpt, men inte B-komiker.
Citera
2024-05-04, 23:07
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Hur kan en B-komiker skriva skämten till sveriges mest kända humorprogram ÅT de mest kända komikerna?
B-kändis hade jag köpt, men inte B-komiker.

Ett jävla skitprogram. Jag gissar på att de tar in vilket skräp som helst. Han gör det för en billig peng antar jag.
Citera
2024-05-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ett jävla skitprogram. Jag gissar på att de tar in vilket skräp som helst. Han gör det för en billig peng antar jag.
Det var ju nyss att synas i TV som var viktigt. Hur fan ska du ha det? Dryg människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in