Citat:
Ursprungligen postat av
KingLoEric
Tänkte kolla om nån har något tips på någon sido verksamhet som fortfarande kan funka, tex importera något från utlandet etc Kina och sälja vidare i Sverige tex.
Är alla ideer och verksamheter redan tagna eller finns det något gångbart som är betydligt billigare att ta in från utlandet?
Har en lokal på ca 100kvm som står tom som kan nyttjas gratis samt ekonomiska muskler att starta ett AB och ett företag med det som behövs.
Gärna seriösa tips Tack
Som alltid är det Supply & Demand som avgör lyckandechans.
I det ingår även sådant som läge (om det är butiksförsäljning) och hur kunder gillar en jämfört med konkurrenter.
Här kan du få inspiration och info om varor och leverantörer, mycket från Kina men även från andra länder.
https://www.alibaba.com/
Kolla sedan konkurrensen för varor du fann intressanta.
En vanlig missuppfattning är att Kina bara gör skit, men där görs även kända "västerlänska" märkesvaror

Det är kinesernas förtjänst att solenergi blivit intressant.
De bra av kinesiska företagen tänker extremt mycket på sitt rykte för de tänker generationer framåt, fast de vill helst bygga personliga kontakter med möten. Jämfört speciellt med sydeuropa

är kineserna mycket bra på att svara. De större har folk på plats dygnet runt så de kan svara snabbt även då det är kontorstid i europa och usa. Svar av MÄNNISKOR alltså

inte någon AIrobot som inte fattar mycket...
(Jag har haft ganska mycket kontakt via internet än så länge med flera kinesföretag för ett av mina företag, men det är på förberedelsestadiet, så jag vet inte än om just de är bra.)