• 3
  • 4
2024-05-04, 22:03
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Spännande, har du något exempel på en eller flera personer som dömts för hatbrott mot en svensk?

Vidare...
Grattis! Du har lärt dig klipp och klistra utan att ta med kontexten.

Jag hoppas att du är intelligent nog att förstå att det aldrig kan bli ett hatbrott att ge sig på en Svensk.
Misshandel osv kan det vara men hatbrott, nej. I alla fall inte med nuvarande lagstiftning.

""De kissar på pojken de rånar och kallar honom ”jävla svenne”."
"Kanske gav de på sitt offer för att han såg ut att vara svensk. Men det ska åklagaren i så fall bevisa, vilket jag tror skulle bli svårt.

Kammaråklagare Mirna Lelic argumenterade för att våldet och förnedringen i samband med rånet utgjorde försvårande omständigheter. Men hon gjorde inte gällande att det rörde sig om hatbrott."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...s-for-hatbrott

"Och inte ett enda polisanmälan om svenskfientligt hatbrott har alltså lett till fällande dom."
Artikeln är från förra året.
https://detgodasamhallet.com/2023/04...-mot-svenskar/

"Justitieminister Gunnar Strömmer var dock kallsinnig till frågeställningen och hävdade i sitt svar att lagstiftningen redan täcker hatbrott mot svenskar. Och tittar man i lagtexten är det svårt att inte ge honom formellt rätt. I brottsbalken 16 kap. § 8, som handlar om hets mot folkgrupp, kan vi läsa följande: ”Den som i ett uttalande eller i ett annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter.” Det står inget om minoriteter här utan bara om ”folkgrupper” i allmänhet. Detta borde inkludera hatbrott mot svenskar."

Och kom ihåg; frågan var inte om någon dömts.
Utan du ifrågasatte detta inlägg:
"Tycker mer att det låter som ett hatbrott mot svenskar."

Jag uppfattade inte det inlägget som en fråga om juridik, utan som ett antagande om gärningens natur baserat på tidigare liknande mönster.
Citera
2024-05-04, 23:29
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Vad är det för människor som sitter på ett furum och ta gärningsmännen i försvar ?
Vad har de för störning ?

Vänstermänniskor kommunister marxister sjuka människor.
Citera
2024-05-05, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
När man läser här på FB i olika trådar så får man intrycket att de två svenskarna inte hade gett sig på arabhannen.
Det är snarare den vita tjejen som skulle ha rullats i tjära och fjädrar och ställts ut på torget, alternativt steglats, då hon avvikit från de svenska idealen.

Vanligare är väl att den svenska tjejen blir dödad av arabhannen om hon vill göra slut.
Citera
2024-05-05, 21:47
Medlem
Alla vet ju redan att det är ett hatbrott, även om de vanliga dårarna (PatsyStoneHC etc) som alltid försvarar GM. För min del anser jag att det här är fullt tillräckligt för att utvisa GMs på livstid, liksom att utvisa deras familjer på några år. Är de enbart svenska medborgare, så ska de straffas på likvärdigt sätt. Vi pratar om ohyra, vi pratar inte om människor. Vi måste lära oss att förstå skillnaden!
Citera
2024-05-07, 09:28
Medlem
Vågskålens avatar
Kan inte någon bara ta reda på vilka MGM är? Så löses etnicitetsfrågan. Åtminstone en av dem är vuxen så det borde vara offentligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in