• 4
  • 5
2024-05-04, 09:23
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Tydligen är det så. Åtminstone enligt mina empiriska erfarenheter. Nästan alla kvinnor under ca 45 ratar av någon anledning denna underbara maträtt. Ännu värre blir det längre ner i åldrarna. Skulle tro att i princip SAMTLIGA kvinnor under 25 aldrig smakat det.
Jag tycker att det är sorgligt. Men blir mer mat åt mig å andra sidan.
Stämmer mina iakttagelser tycker ni?
Finns det någon motsvarande rätt som männen i högre utsträckning tycks rata?
Min första tanke är typ pastasallad och liknande kall mat.

Därför att det inte är kvinnomat?

Jag har jobbat i restaurang och kan konstatera att kvinnor helst beställer:

Ceasarsallad och bakpotatis, männen går på köttet.
Citera
2024-05-04, 09:50
Medlem
snurresprettiss avatar
Var väl betydligt vanligare förr.
Citera
2024-05-04, 11:36
Medlem
Det är inte särskilt nyttigt. Hänger du med?
Citera
2024-05-04, 11:59
Medlem
Bruna bönor med stekt fläsk är en delikatess. Käkar sånt i min ensamhet. Tror dock att det inte är en höjdare som bjudmat till en läcker brud.
Citera
2024-05-04, 12:01
Medlem
Kvinnor är mer diskreta med alla sina kroppsliga funktioner. (Sen kan de naturligtvis moffa i sig lite vad som helst när de är ensamma.) Som du själv implicerar så är ju fläsk och bruna bönor en traditonellt manlig rätt som associeras med grovarbetare, cowboys och så vidare. De flesta kvinnor vill inte framstå som för maskulina.
Citera
2024-05-04, 12:06
Medlem
Farbror Fazers avatar
Då vet dom bättre helt enkelt, JÄÄÄVLAR vad gammalbögig sak att bli förbannad över "dom inser inte hur gott bruna bönor är fy fan vilka fisförnäma människor på min tid var vi minsann tacksamma och hoppade av LYCKA varje gång bruna bönor serverades". Du kan inte hitta något gubbigare att bli arg på kvinnor över?! Jävla kvinnor alltså!

Grattis, du gillar riktigt tråkig mat och verkar klappa händerna över bruna bönor och dina förfinade smaklökar medan du ser ner på andra. Jag tar mer än gärna stekt fläsk! Med något godare.

Får du stånd och kissar på dig av glädje av smaksensationen ifrån uppvärmd ärtsoppa också eller, som den gourmet du är?
Citera
2024-05-04, 12:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Fläsk med löksås är en helt annan maträtt precis som rårakor med fläsk är.

HELT annorlunda är det ju inte. Det är fläsk med potatis vilket Sverige har 100 olika varianter på.
Citera
2024-05-05, 02:11
Medlem
JerryCottons avatar
Är ju knappast många män under 45 som suktar efter bruna bönor heller.
Citera
2024-05-05, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Är ju knappast många män under 45 som suktar efter bruna bönor heller.

Inte över 45 heller misstänker jag.
Citera
2024-05-07, 18:58
Medlem
Vem0ths avatar
Jag äter mycket bönrätter men specifikt bruna bönor man hittar i korvpack... går liksom inte att sänka ned för mig. Mosig konsistens och en smak som inte träffar rätt hos mig.

Tycker annars att det är gott att kombinera fläskdetaljer med vita bönor. Även blodpudding är en underbar combo med specifikt vita bönor i tomatsås.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in