2024-05-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Sluta nu. Vad är detta för svammel? Det är azovs fel att Ryssland gick in i donbas 2014. Bra, då erkänner du att Ryssland gjorde det.

Jag tänker inte skedmata dig med basfakta, jag har redan skrivit grundorsakerna.
Ryssland gick in i Ukraina 2022. inget annat.
ev kan frivilliga ha valt att försvara befolkningen i donbass, men det är inte samma ryska armen/militären. precis som att det finns svenska och andra utländska soldater som frivilliga på ukrainas sida nu inte innebär att det offentligt är statligt sanktionerat och att dessa stater är aktiva i kriget trots att det finns medborgare där.
Citera
2024-05-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Jag tänker inte skedmata dig med basfakta, jag har redan skrivit grundorsakerna.
Ryssland gick in i Ukraina 2022. inget annat.
ev kan frivilliga ha valt att försvara befolkningen i donbass, men det är inte samma ryska armen/militären. precis som att det finns svenska och andra utländska soldater som frivilliga på ukrainas sida nu inte innebär att det offentligt är statligt sanktionerat och att dessa stater är aktiva i kriget trots att det finns medborgare där.

FSB startade kriget och hela världen vet det eftersom han gjorde det berättat.

Det hjälper inte jävla dugg att påstå att han var på semester. Det bevisar bara att du är idiot. Du tycker så klart USA kan skicka recon marines till Ukraina- bara de är på semester

Citat:
Girkin said that the head of the newly-installed Russian government in Crimea, Sergei Aksyonov, asked him to deal with the Donbas provinces of eastern Ukraine.[53]

On 12 April 2014, Girkin led a fifty-strong unit of heavily-armed pro-Russian militants who captured the strategic town of Sloviansk in eastern Ukraine.[54] They attacked and occupied the town's administration building, police station, and Security Service building, and set up roadblocks.[49][54][55][56][57] The unit were mostly Russian Armed Forces 'volunteers' from Russian-occupied Crimea and wore no insignia.[54][58] Girkin admitted that this action sparked the Donbas War. He said "I'm the one who pulled the trigger of war. If our unit hadn't crossed the border, everything would have fizzled out, like in [the Ukrainian city of] Kharkiv, like in Odessa".[57][5] He said his unit was formed in Crimea and consisted of volunteers from Russia, Crimea, and other regions of Ukraine.
Citera
2024-05-25, 17:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Satelitspaning och possition mot kryssaren Moskva, bekräftat att det är trupper och personal från UK som bistog med det. personal på plats.
Ge mig en källa på det. Även exakt vilket vapensystem som slog ut det.

Citat:
samma lika för all utrustning som kan nå Ryskt territorium, det är utländs militär som ger målen och godkänner dessa.
Jag säger inte att det är omöjligt men det är inte samma sak som att sitta i en Abrams och få målangivningar i realtid på måldatorn i vagnen.

Citat:
allt LF de har numer är väl utländsk. iris-t och liknande, efter att detras föräldrade s-300 och s-200 har försvunnit så innefattar allt det "nya" väst teknologi.. uppenbarligen inte det nyaste, men något måste du ju ha eller hur?
Det är inte det nyaste man jag vet faktiskt inte hur ammunitionsituationen är på Ukrainsk sida. Inledningsvis i kriget så hade de mycket ryska system. Jag vet inte hur det ser ut nu. Men att de endast har vapensystem från väst anser jag inte vara sannolikt.

Citat:
Efter US's uttalande att man betalat 5 miljarder dollar för kuppen 2014, samt alla politikers uttalanden om att man skall kämpa till siste ukrainaren redan innan 2022 så är detta ett underligt uttalande från dig.McCain, Nuland, Biden macconnol har alla gjort dessa uttalanden från 2014 fram till och efter 2022.
Fast nu ljuger du. Har man bidragit med pengar till Ukraina så är det för att främja demokratin. Sedan att du anser att dessa pengar betalat för en kupp är rysspropaganda.

Hur kan det vara en kupp när till och med Ryssland erkände Zelensky som president 2019. Kan du förklara det för mig?

Citat:
ubåten låg fortfarande i torrdocka, tror inte den skjutit något, möjligtvis hade den kapaciteten.
Den har kapaciteten och sannolikt har den avfyrat Kalibr-missiler mot Ukraina.
Citat:
The submarine returned to the Black Sea in February 2022, passing the Bosporus on 13 February. With Rostov-na-Donu, the Russian Black Sea Fleet had four Improved Kilo–class submarines equipped with Kalibr land-attack missiles deployed in the Black Sea as of February 2022, with at least three of those four believed to be active.

Citat:
flottan överlag har spelat en minimal roll i detta, ukraina har problem med sitt luftförsvar och har haft det hela tiden. visst är det kalibr från fartyg av olika slag, men mestadels är det flygvapnet som som är ukraina övermäktigt.
Flottan har spelat en stor roll i detta vill jag påstå. De flesta missilavfyrningar över Svarta Havet mot Ukraina sker från fartyg eller ubåt.

Ryssland har dock visat stora svagheter i sina fartyg. De röker troligen alldeles för mycket på dem.
Senast redigerad av Conception 2024-05-25 kl. 17:21.
Citera
2024-05-29, 19:25
Medlem
Man får lov att vänja sig.

https://www.youtube.com/watch?v=5UcJ_5jy4r8&list=RDQ9GvhX14dCs&index=6
Citera
2024-06-11, 08:46
Medlem
nå blir det någon rysk kampanj eller inte?

"“I have come once and for all to finish off these barbarians of the North,”

https://www.history.com/news/napoleons-disastrous-invasion-of-russia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in