2024-05-03, 02:42
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast säljare generellt ska man nog inte slå bort helt pga blygsel.

Ska jag köpa något väljer jag ju hellre att bli betjänad av en blyg person alla dagar i veckan framför en extrovert svammelpelle som bara pladdrar på.

Nä, skriver i det oxå, att alla är inte likadana. Skulle vara intressant å se hur det ser ut å om det har nå samband. Typ procent statistik. Vet fler som är blyg å vill helst inte prata i telefon.
Citera
2024-05-03, 03:23
Medlem
Pungsvings avatar
Sömnterapeut.
Citera
2024-05-03, 03:50
Medlem
f30malmos avatar
Jag jobbar natt inom vården. Visst, Jag träffar patienter, men då jag bemöter folk i en yrkesroll blir det inte samma sak. Jag har även en kollega, väldigt ofta en blyg eller lite halvskum person som jag, någon man inte blir blyg för.
Citera
2024-05-03, 04:11
Medlem
Gosifs avatar
Kyrkovaktmästare, kan nog inte bli mer tillbakadraget jobb..
Senast redigerad av Gosif 2024-05-03 kl. 04:15.
Citera
2024-05-03, 06:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Hej flashback

Vilka jobb rekommenderar ni till oss som är blyga/tillbakadragna/vill ogärna stå i centrum?

Tycker verkligen att du ska tvinga dig själv att ta ett socialt jobb och sedan blomma ut likt den vackraste vallmon och bli en social gud/gudinna, även fast du är blyg eller avskyr människor.

Du kommer bara bli mer ängslig och faktiskt mer kufisk om du isolerar sönder dig själv. Pusha dig själv istället och väx som människa.

Nu kanske jag låter som en religiös försäljningschef på koks, men du frågade vad jag rekomenderade.

Vägrar du detta så är det lika bra att gå all in och satsa på att utbilda dig till lastbilschaufför. Arbetsförmedlingen pyntar och transport skriker efter folk (just nu, hej AI).

Sikta sedan enbart på långkörningar. Fy fan.
Senast redigerad av akakajajj 2024-05-03 kl. 06:23.
Citera
2024-05-03, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Bibliotekarie. Har nog aldrig hört en bibliotekarie prata.

Det är sant, vilket jävla skumt folk. Måste nog vara ett av dom osociala människor som finns, dom ser också ut att hata sitt jobb.
Citera
2024-05-03, 06:22
Medlem
Citat:
Hej flashback

Vilka jobb rekommenderar ni till oss som är blyga/tillbakadragna/vill ogärna stå i centrum?

Jag är också blyg men jag har socialt jobb. På jobbet är jag helt tvärtom, väldigt social då jobbet kräver det utöver det så är jag introvert.

Du behöver jobba på ett kontor eller på lager. Där du sköter dig själv. Jag har jobbat som produktionstekniker, då skötte jag en enorm maskin och stod mest på samma punkt förutom när något krångla så var jag tvungen att fixa det.
Jag har också jobbat som montor, där stod jag på band både på laget och på posten. Du kan ju jobba som brevbärare också,
Citera
2024-05-03, 06:26
Medlem
Det är inte så ovanligt att mycket framgångsrika CEO:er eller skådespelare är introverta eller blyga.
Citera
2024-05-03, 06:49
Medlem
Kosmos.s avatar
Vissa tjänster som väktare/vakt.
Lastbilsförare.
Citera
2024-05-03, 06:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Väktare (nattpatrullering i industriområde och köra värdetransport), laboratorieassistent, kreamatorieassistent, fastighetsskötare, lokalvårdare etc.
Citera
2024-05-03, 07:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Hej flashback

Trädgårdsjobb.
Citera
2024-05-03, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Väktare (nattpatrullering i industriområde och köra värdetransport), laboratorieassistent, kreamatorieassistent, fastighetsskötare, lokalvårdare etc.

Fastighetsskötare kan vara rätt utsatt för den blyge ändå.

Du kommer behöva klippa gräset eller trimma häckar inför 200 fönster som kryllar av spända fönstertittare. Folk sitter mer än gärna ute i flock och tomglor också. Du kommer förmodligen behöva gå runt och blåsa löv i olika bostadsområden också.

Du kommer också bli tvungen att åka hem till randompersoner, tex. större barnfamiljer och ta en kik på deras element/spis - eller vad det nu är. Bara stressen av att åka hem till främmande människor med okända uppdrag stör nog den introverta.

Sen måste man navigera mellan surrkusar och surgubbar som kommer fram och antingen törstar efter social kontakt eller vet allt och har rätt - punkt slut.

Utöver detta så hör folk i stort sett bara av sig när det är trubbel och humöret deras kan lätt dala. Även om jobbet är ensamt på ett sätt så blir det fan inte bra om man ogärna vill stå i centrum.

Ja, jag är mycket tveksam intermittentexplosivitet.
Senast redigerad av akakajajj 2024-05-03 kl. 08:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in