2024-05-11, 16:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag har discovery+ men inga kommentatorer men bild dock, var kan man se med Roberto?
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2024-05-11 kl. 16:13.
Citera
2024-05-11, 16:52
Medlem
Tredje etappvinsten för Pog. Vilken form!
Citera
2024-05-11, 17:56
Medlem
TilleyHats avatar
Tadej Pogačar är en helt komplett cyklist. Han bemästrar allt från klassiker, tempo och korta etapplopp till långa etapplopp. Vem vore en mer värdig världsmästare än han? Men först ska han vinna Girot och därefter Touren och OS. 🙂

Vad gäller årets Giro så vinner han sannolikt 2-4 etapper ytterligare.
Citera
2024-05-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Tadej Pogačar är en helt komplett cyklist. Han bemästrar allt från klassiker, tempo och korta etapplopp till långa etapplopp. Vem vore en mer värdig världsmästare än han? Men först ska han vinna Girot och därefter Touren och OS. 🙂

Vad gäller årets Giro så vinner han sannolikt 2-4 etapper ytterligare.
+1
Jag skrattar för mig själv när man ser en ödmjuk kille, som leverar något de andra inte gör, han är en mycket fin idrottsman.
Citera
2024-05-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har discovery+ men inga kommentatorer men bild dock, var kan man se med Roberto?
Längst ned till höger finns en pratbubbla där man kan klicka och välja språk på ljudspåret.
Citera
2024-05-11, 20:44
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
In Eurosportstudion försöker de desperat hålla intresset uppe genom att säga att det fortfarande är match när alla bergsetapper återstår. Visst, mycket kan hända men hur sannolikt är det att Pogačar tappar sitt försprång? Motståndet är inte direkt av Vingegaard-klass. Utan olycka kommer Pogačar vinna med mer än tio minuter. Det är jag helt övertygad om.
Tio minuter låter mycket. Såvida han inte har det som något slags rekordmål. Men då borde han gjort mer idag tex
Citera
2024-05-12, 12:20
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Tio minuter låter mycket. Såvida han inte har det som något slags rekordmål. Men då borde han gjort mer idag tex

Det var hans vilodag. Om han hade velat hade han kunnat gå loss och vinna med 30 sekunder. Jag tror inte att han framöver nöjer sig med att bara vinna de mindre klungspurterna i bergen. Han vill krossa. Det är hans natur och kan han nå tiominutersgränsen så går han för det.
Citera
2024-05-12, 17:38
Medlem
TilleyHats avatar
Ny etappsegrare igen. Kul för Olav Kooij som tar sin första seger i en GT-etapp. Förra året vanns väl samtliga spurtetapper av olika cyklister, om jag inte minns helt fel.

Bisarrt - men inte helt överraskande - att se ledartröjan Pogačar dra upp spurten åt sin teamkamrat Molano. Kan ni tänka er samma scenario på åttio- och nittiotalet med Indurain, Armstrong eller Ullrich som på etapp 9 drar igång spurten åt en kamrat? Rätt otänkbart eller hur?
Citera
2024-05-12, 18:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ny etappsegrare igen. Kul för Olav Kooij som tar sin första seger i en GT-etapp. Förra året vanns väl samtliga spurtetapper av olika cyklister, om jag inte minns helt fel.

Bisarrt - men inte helt överraskande - att se ledartröjan Pogačar dra upp spurten åt sin teamkamrat Molano. Kan ni tänka er samma scenario på åttio- och nittiotalet med Indurain, Armstrong eller Ullrich som på etapp 9 drar igång spurten åt en kamrat? Rätt otänkbart eller hur?
Jag har en stark känsla av att Pogge är en jäkligt reko lagkamrat. Klart att han vill ställa upp och dra sitt strå till stacken när planerna för morgondagens spurt drogs upp igår kväll. Dessutom är han ju hyfsat skyddad själv i ett uppdragståg som han själv leder jämfört med nere i gröten av knuffande cyklister.
Citera
2024-05-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Längst ned till höger finns en pratbubbla där man kan klicka och välja språk på ljudspåret.

Fast han kommer inte in från start vilket kan förbrylla och orsaka att tro man gjort ngt fel eller att ngt är fel. Sedan finns det en feed som benämns ”flera språk” och på den hörs ibland inte Adamsson.
Citera
2024-05-12, 18:27
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag har en stark känsla av att Pogge är en jäkligt reko lagkamrat. Klart att han vill ställa upp och dra sitt strå till stacken när planerna för morgondagens spurt drogs upp igår kväll. Dessutom är han ju hyfsat skyddad själv i ett uppdragståg som han själv leder jämfört med nere i gröten av knuffande cyklister.

Jag tror också han vill betala tillbaka. Samtidigt leder han och ska egentligen satsa på Tour de France. Sättet han cyklar på är helt tvärtemot den gamla skolan. Jag säger inte alls att det var rätt som man cyklade förr. Tack och lov skulle jag vilja säga har cykelsporten förändrats och utvecklats. Vingegaard har ett upplägg som mer liknar nittiotalscyklisterna, vilket ju egentligen är rätt tråkigt.
Citera
2024-05-12, 18:46
Medlem
FNLSs avatar
Citat:

Froome och wiggins drog upp åt Hagen en gång, dock lite mindre grupp än idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in