2024-05-21, 17:35
Medlem
TilleyHats avatar
Riktigt fin gest från Pogačar när han gav den rosa tröjan till den yngste cyklisten. Men det såg ut som att Pellizzari först bad om glasögonen och sen fck tröjan på köpet. Ännu roligare hade det varit om Pogačar hade bett om Pellizzaris tröja. 🙂

7:18 till näste man nu. Inte långt kvar till de tio minuterna som jag har tippat. 😛
Citera
2024-05-21, 17:51
Medlem
Martinez gick om G som nu ligger 3:a med dryga minuten till O’Connor på 4:e plats.

Pog har även ett stadigt grepp om KOM tävlingen också. Och med etappvinsten idag så är det 12 vinster iår och då är vi bara i maj!
Citera
2024-05-21, 19:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
På plats i Italien alltså, kul, det måste vara en upplevelse att se denna cykeleras främste dominera i Girot.

Blir mest på tv förstås. Hade siktat på tempoetappen i Decenzano eftersom vi är i krokarna. Tempo är ju tacksamt, bra valuta för besväret — högklassig cykelsport i flera timmar. Kanske beger oss till målgången etapp 20 också, om vädret skärper sig.
Citera
2024-05-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontanaz
Vår sloven vann igen! Kortad etapp pga yttre omständigheter, men en vinst är alltid en vinst. 5:e för honom. Han har vunnit samtliga bergsetapper hittills. Han är så dominant i detta giro.

Men jag vill även passa på att lyfta min förebild, Alaphilippe, som visar att han fortfarande är med bland proffsen. Hoppas Lefevere tänker till en extra gång nu på vad Loulou faktiskt kan åstakomma trots hans ålder och att han kritiserats för hans prioriteringar. Kanske han kan få combaitivity awardet i slutet av girot?
Lefevere är en bestämd herre. Att han ger cyklister hög lön är mycket sällsynt om det inte är prestationsbaserad. När han gav Loulou ett långt kontrakt med bra pröjs fanns förväntningar när de inte infriades så förväntade så fick Alaphillippe ett erbjudande om sänkt lön men längre kontrakt ifjol. När det inte accepterades så blev det en principsak för Lefeveres sida och något nytt kontrakt lär knappast erbjudas oavsett vad han gör för resultat.

Man kan säga vad man vill om honom men Lefeveres resultat talar sitt tydliga språk, han vill ha cyklister som kör för resultat och inte pengar. Cofidis är närmast motsatta, påstås alltså genom alla år haft en större budget än QuickStep (nu när Soudal gått in stämmer det nog inte längre). Tyvärr var nog Lefeveres största misstag att ta in Remco, det har blivit för mycket cirkus och hela strukturen som gjorde laget bra har omkullkastats. Men allt varar ju inte förevigt och börjar nog bli dags för pensionering också.
Citera
2024-05-21, 23:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tyvärr var nog Lefeveres största misstag att ta in Remco, det har blivit för mycket cirkus och hela strukturen som gjorde laget bra har omkullkastats. Men allt varar ju inte förevigt och börjar nog bli dags för pensionering också.

Benägen att instämma. Idag finns minst tio cyklister i laget pga Remco. Om man kollar på Quick Steps laguppställning, exempelvis anno 2017 — vilken otrolig samling möjliga vinnare i olika typer av tävlingar.

En smula oturligt att Remco i rollen som etapploppscyklist hamnade samtida med Vingegard och Pogge. Dessa är oslagbara och kommer troligtvis vara det till Remcos tid i zenit är över. Remco borde inrikta sig på klassiker och de fem monumenten.
Citera
2024-05-22, 09:12
Medlem
Behövde titta på det igen, men Pogacar ser inte ens ansträngd ut när han dundrar förbi Pellizzari. Ser ut som en vanlig lugn söndagsrunda men italienaren i fråga tar i för fulla muggar. Pog visar bara hur dominant han är och att det krävs motstånd, ändå är han ödmjuk efter målgång. Jag tröttnar aldrig på att hylla den killen.

Kommer Vingegaard vara i form för touren må tro? Hoppas det blir ett jämnare lopp oavsett med Primoz och Remco som är med på varsitt hörn.
Citera
2024-05-22, 10:39
Medlem
TilleyHats avatar
Segergesten som Pogačar gjorde igår var säkert uträknad i förhand (han räknade etappsegrarna på ena handens fingrar och sträckte sen upp fem fingrar.) Det betyder att han vill vinna fler etapper och en ny möjlighet kommer redan idag.
Citera
2024-05-22, 11:53
Medlem
Jag saknar Tibopino. Förra året femma i Girot och KOM vinnare. Man blir tårögd när man ser honom klättra och supportrarna som står och och hejar på honom framförallt i TdF. Finns det någon som påverkar publiken på plats så mycket som han gjorde idag?
Citera
2024-05-22, 11:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Behövde titta på det igen, men Pogacar ser inte ens ansträngd ut när han dundrar förbi Pellizzari. Ser ut som en vanlig lugn söndagsrunda men italienaren i fråga tar i för fulla muggar. Pog visar bara hur dominant han är och att det krävs motstånd, ändå är han ödmjuk efter målgång. Jag tröttnar aldrig på att hylla den killen.

Kommer Vingegaard vara i form för touren må tro? Hoppas det blir ett jämnare lopp oavsett med Primoz och Remco som är med på varsitt hörn.

En annan sak som jag noterat, Pogge behöver ytterst sällan snygga till sig, torka bort snor och dregel för att se presentabel ut inför målgång. Behövs inte för han har helt enkelt inte snorat och dreglat.
Citera
2024-05-22, 12:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Jag saknar Tibopino. Förra året femma i Girot och KOM vinnare. Man blir tårögd när man ser honom klättra och supportrarna som står och och hejar på honom framförallt i TdF. Finns det någon som påverkar publiken på plats så mycket som han gjorde idag?

Av franska cyklister är det nog Alaphilippe. Före honom skulle jag i så fall vilja säga Voeckler, Virenque och Durand.

Av italienarna i modern tid är det nog Pantani och Cipollini.
Citera
2024-05-22, 13:12
Medlem
perry2s avatar
Snart ner till Lupo Bianco

Ovan Canazei där startade jag min Sella Ronda på Telemarksskidor..

Sen ner till fina Canazei..där Marchia Longa har sin högsta punkt
Citera
2024-05-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Av franska cyklister är det nog Alaphilippe. Före honom skulle jag i så fall vilja säga Voeckler, Virenque och Durand.

Av italienarna i modern tid är det nog Pantani och Cipollini.

Det är tunga namn, allihop. Cipollini är ju en riktig alfa, minns nåt klipp där han cyklades med bibshängslena hängandes och utan hjälm på Korsika inför tour de France 2013 tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in