2011-10-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Men du kan alltid och starta redan nu med att ta och köra på den där twinrex skiten för den håller i ju flera år, så du behöver inte fundera på det nästa gång du tänkt dra iväg någonstans om du får en impuls ryck och drar iväg på en resa utan planering....

Stämmer det att man ska ta spruta #2 två-tre(?) veckor efter spruta #1? Och sen ytterligare en spruta nummer #3 efter ca 6 månader, så har man skydd i ca 20 år? Så minns jag det i alla fall... Jag tog spruta #1 och #2 korrekt innan jag gav mig på asien, sen kom jag hem efter 5-6 månader och skulle givetvis ha tagit den tredje sprutan men det gjorde jag aldrig..... Någon medicin/vaccinkunnig här? Jag har alltså tagit två st twinrix vaccin-sprutor med 2 eller 3 veckors mellanrum. Blev jag då bara vaccinerad i 6 månader eller? (Det är snart två år sen jag tog dessa )
Citera
2011-11-06, 01:55
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
Kambodja lockar!
Jag läste reportaget av tidningen cafe att många av barerna i sihanoukville hade skyltar som visade att dom sökte västerländsk personal. Ni som har varit där, stämmer det? om det inte annonseras öppet, hur stor är möjligheten att som svensk få jobb på en bar i sihanoukville?

Och hur mycket skulle ni säga att det kostar totalt att ta sig från bangkok till phonom phen med buss?

tack för svar
Citera
2011-11-10, 03:49
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=nk9kDWMINPc&feature=related titta 2:22 in i klippet. haha "very very friendly"

vanligt fenomen på gatorna?
Citera
2011-11-10, 07:39
Medlem
MilkywayBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowPeeChairTen
Kambodja lockar!
Jag läste reportaget av tidningen cafe att många av barerna i sihanoukville hade skyltar som visade att dom sökte västerländsk personal. Ni som har varit där, stämmer det? om det inte annonseras öppet, hur stor är möjligheten att som svensk få jobb på en bar i sihanoukville?

Och hur mycket skulle ni säga att det kostar totalt att ta sig från bangkok till phonom phen med buss?

tack för svar

Det kostar nog inte mer än 200-300 kronor att ta sig från BKK till PP med buss, om du flyger med lågprisbolaget, Air Asia, kostar det kanske det dubbla - kan vara värt det.

Det är möjligt att få jobb på barerna i Sihanoukville, om man får bra betalt vettefan. Räkna med en låg lön, men det är ganska vanligt med utlänningar som fastnar i länderna i Sydostasien och jobbar på barer... Sihanoukville är dock inte unika med detta fenomen.
Citera
2011-11-10, 18:28
Medlem
racermans avatar
Någon som vet vad man som utlänning kan tjäna ifall man jobbar på en bar elr liknande?
Citera
2011-11-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racerman
Någon som vet vad man som utlänning kan tjäna ifall man jobbar på en bar elr liknande?
Möjligen att dom betalar för ditt uppehälle inte mycket mer,,,
Citera
2011-11-21, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SogodMan66
Möjligen att dom betalar för ditt uppehälle inte mycket mer,,,

Hej, jag bor i Sihanoukville atm. Som västerländsk barjobbare får du 3 mål mat om dagen, ett ställe att sova och fri öl när du jobbar i baren.
Citera
2011-12-05, 14:40
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazzeppo
Hej, jag bor i Sihanoukville atm. Som västerländsk barjobbare får du 3 mål mat om dagen, ett ställe att sova och fri öl när du jobbar i baren.

Och lite Ice och horse.
Citera
2011-12-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Och lite Ice och horse.
Nej, det brukar man få betala själv för.
Citera
2012-03-06, 12:32
Medlem
submariners avatar
hej,

planerar en resa genom Kambodja, och funderar på om 2 dagar i Phnom Penh räcker, eller om staden har så mycket att erbjuda så att man ska lägga till tid?
Citera
2012-03-06, 15:52
Medlem
matteooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
hej,

planerar en resa genom Kambodja, och funderar på om 2 dagar i Phnom Penh räcker, eller om staden har så mycket att erbjuda så att man ska lägga till tid?

Jag tyckte 2 dagar räckte för mig i Phnom Penh, kolla in The killing fields och fängelset s21
Citera
2012-05-02, 20:15
Medlem
Nån som kan tipsa lite om Siem Reap? Ska såklart se Angkor Wat, finns det något mer man inte kan missa? Hade tänkt befinna mig här i kanske fyra dagar innan jag sticker vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in