Citat:
Ok, tack för svaret!. Det blir väl enklast att prata med folk när jag väl i "Snooky" att hitta en 1:a att hyra i en månad eller 2.
Är bara ute efter att ta det lugnt,läsa böcker röka lite weed och nån öl då och då. Men också åka omkring lite i närområdet på moped, träffa folk osv. Är ingen big spender på nått sätt. Är en enkel kille som är sjukpensionär pg en hjärntumör.
Som gärna smiter bort på vinterhalvåret.
Tar med 2st olika bankkort då jag lästa att Mastercard kan fungera dåligt?.
I övrigt är jag en van resenärer så det kommer nog gå bra. Kan man söka 2 månaders visum i tullen?. Eller är det bara en månad och sedan förlänga det där på plats?. Flyger från bkk i mitten på januari. Mvh
Är bara ute efter att ta det lugnt,läsa böcker röka lite weed och nån öl då och då. Men också åka omkring lite i närområdet på moped, träffa folk osv. Är ingen big spender på nått sätt. Är en enkel kille som är sjukpensionär pg en hjärntumör.
Som gärna smiter bort på vinterhalvåret.
Tar med 2st olika bankkort då jag lästa att Mastercard kan fungera dåligt?.
I övrigt är jag en van resenärer så det kommer nog gå bra. Kan man söka 2 månaders visum i tullen?. Eller är det bara en månad och sedan förlänga det där på plats?. Flyger från bkk i mitten på januari. Mvh
Ju mer du kan tänka dig sänka standarden, ju billigare iaf. Skulle du ha en 1a khmer-style och käkar ris med omelett varje dag borde du klara dig på lite över en tusenlapp i månaden bara. Innan nöje osv. Är helt upp till hur du vill leva. Leva som en kung en kort stund eller som en khmer länge. Eller nåt däremellan.
Är en enkel person jag med men ibland drar det iväg lite för det
Men även dom perioder jag druckit kanske 20 dagar på en månad och köpt mat hem varje gång och haft regelbundna sällskap har jag inte lyckats göra av med så mycket pengar.Att mastercard skulle fungera dåligt vet jag ingenting om. Aldrig haft några problem. Men ta med två kort i varje fall så du har ett backup-kort gömt på rummet. Man vill ju inte leva på sista livlinan liksom.
Med dom nya visumsreglerna som officielt började gälla 1 sept men i Kambodja-style fortfarande inte faktiskt börjat tillämpas ska man vad jag förstår det kunna söka om flera månader vid ankomst. Men annars är det bara att ta 1månaders och förlänga på plats. Tar bara några dagar tills du får tillbaks passet med ditt visum.
Här i Sihanoukville är det inte allt för roligt att köra omkring på moto utan körkort. Eller, det är ju inga problem egentligen om man undviker ställena där polisen alltid är och vänder om man ser dom. Men har man körkort så är dom hur trevliga som helst. Dom måste dra in pengar från sin plats för att försörja sig och betala till sin chef för att få behålla sin "prime spot" där man tjänar bra.
Men dom försöker bara med folk som faktiskt gör fel. Följer man lagarna får man bara ett leende och tumme upp innan man är på väg igen. Jag har körkort och åker alltid förbi dom så dom ska känna igen mig. Dom flesta har lärt sig att jag har körkort och att det inte är någon ide. Skönare när man inte har snubbar som springer ut i vägen för en hela tiden. Att kunna resa ostört.