2024-05-02, 12:26
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det spelar knappast någon roll vilken tid det skedde?

Vad då tradition? S, V och LO ska väl inte samverka med och dela scen med kommunister?
Om det vore tradition att M delar scen och samverkar med NMR och nazister på samma sätt, är det okej då menar du?

Jo litet. Du pratar om manifestationen vid La Mano... att du inte gillar SKP är du inte ensam om. Inte ens kommunister gillar dom särdeles - och för att vara ärlig inte ens Marxist-Leninister gillar dom.

Det ska finnas litet drama om det men gudarna vet om jag orkar gräva i det åt dig eftersom det är så knaspertorrt och har att göra med konflikterna under Spanska Inbördeskriget på den republikanska sidan (som om jag minns rätt förklarar varför Errarna inte var där utan SKP...? )
Citera
2024-05-02, 12:26
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Ja när ni säger det sådär tycker jag det låter rätt farligt. Trodde mest de ordnade barnvakt och läxhjälp åt ensamstående föräldrar, sticknings- och återbrukskurser. Tycker ni är för dramatiska.

Eller så är det du som ska läsa på om kommunismen baserat på vad du själv skriver människa.
Citera
2024-05-02, 12:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Ja när ni säger det sådär tycker jag det låter rätt farligt. Trodde mest de ordnade barnvakt och läxhjälp åt ensamstående föräldrar, sticknings- och återbrukskurser. Tycker ni är för dramatiska.

Det är väl bara att läsa på deras hemsida vad de vill. De som står bakom den värsta ideologi som världen någonsin skådat. Kommunister och marxister, ren ondska.
Citera
2024-05-02, 12:29
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jo litet. Du pratar om manifestationen vid La Mano... att du inte gillar SKP är du inte ensam om. Inte ens kommunister gillar dom särdeles - och för att vara ärlig inte ens Marxist-Leninister gillar dom.

Det ska finnas litet drama om det men gudarna vet om jag orkar gräva i det åt dig eftersom det är så knaspertorrt och har att göra med konflikterna under Spanska Inbördeskriget på den republikanska sidan (som om jag minns rätt förklarar varför Errarna inte var där utan SKP...? )

Igår på 1 maj samlade värden LO en rad organisationer för att inleda 1 maj-firandet, där man bjudit in olika talare från S, V, LO tillsammans med kommunister från Sveriges kommunistiska parti. Man delade scen och samverkade med ett kommunistiskt parti, det kan du och alla andra se helt själva. Den där listan cirkulerar på sociala medier, så den ligger ute på en rad ställen som visar på det.

Det spelar INGEN roll hur det spanska inbördeskriget såg ut. S, V och LO ska väl IDAG inte samverka med och dela scen med kommunister för det? Man bjuder inte in, samverkar inte och delar inte scen med kommunistiska partier och organisationer. Det är mycket enkelt. Kommunisterna får väl uppmärksamma spanska inbördeskriget själva någon annanstans? Det är en enorm skandal att S delar scen med kommunistiska partier och att LO bjudit in deras talare.
Senast redigerad av Krimkoll 2024-05-02 kl. 12:32.
Citera
2024-05-02, 12:29
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man firar de som ville skapa ett kommunistiskt samhälle och mördade massor. Även bland sina egna. Vore det inte bättre att de hyllade svenskarna som dog i kampen mot en ondskefullt kommunistiskt diktatur i Finland. De som slogs på demokratins sida och försvarade de västerländska värderingarna. De riktiga hjältarna. De som slogs för frihet.

Det är bara att starta en sån grej! Låter toppen! Finns en del minnesstenar litet varstanns man kan utgå därifrån. Lycka till! (Finns en massa grejer man inte firar på Första Maj... typ Kanelbullens dag, eller hyresstrejkerna på 70-talet osv, tänker att dom också får göra sin pryl)

Oberoende vad, you can do it!
Citera
2024-05-02, 12:32
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Igår på 1 maj samlade värden LO en rad organisationer för att inleda 1 maj-firandet, där man bjudit in olika talare från S, V, LO tillsammans med kommunister från Sveriges kommunistiska parti. Man delade scen och samverkade med ett kommunistiskt parti, det kan du och alla andra se helt själva. Den där listan cirkulerar på sociala medier, så den ligger ute på en rad ställen som visar på det.

Det spelar INGEN roll hur det spanska inbördeskriget såg ut. S, V och LO ska väl IDAG inte samverka med och dela scen med kommunister för det?

Igen... LO står inte som värd, utan är deltagare som dom alltid vart. Dom hade ett event på Fejjan för sina medlemmar. Tror till och med Stockholms LS stog som ansvariga några år. Det går litet spöken i det där.

Var han bra dock? Han snubben från SKP?
Citera
2024-05-02, 12:34
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Att SD tycker det är problematiskt med folk mot fascism är ju inte underligt att förstå...

Sen kan jag hålla med TS i viss mån, varför i Jesu namn fick en av alla femton medlemmar i SKP dyka upp på scen - men har ingen koll på hur det funkar i Stockholm. Antar att det är kombo av Marxist-Leninister, Socialdemokrater och Anarkister man vill sikta

Om du vill stå upp mot påstådd fascism så är kommunism ett dåligt val som alternativ kan man ju säga. En massmördarideologi som slaktat över 100 miljoner människor och plågar världen än idag som du säkerligen vet. Du kan säga nej till fascism ensam eller i ett demokratiskt sammanhang, utan kommunistisk medverkan. Du vet det va?
Citera
2024-05-02, 12:36
Medlem
Citat:
I huvudstaden Stockholm kan vi ta som exempel där S och LO bedriver 1 maj tillsammans med SKP, Sveriges kommunistiska parti.

https://scontent.farn1-2.fna.fbcdn.n...Qw&oe=66393FD4

Var det inte det som gjorde att Nooshi flyttade sitt första maj tal från Sthlm till Gbg? Hon ville inte associeras med SKP men kunde inte avstyra det.
Citera
2024-05-02, 12:37
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Igen... LO står inte som värd, utan är deltagare som dom alltid vart. Dom hade ett event på Fejjan för sina medlemmar. Tror till och med Stockholms LS stog som ansvariga några år. Det går litet spöken i det där.

Var han bra dock? Han snubben från SKP?

Kolla längst ned:
https://scontent.farn1-2.fna.fbcdn.n...Qw&oe=66393FD4

Det spelar heller egentligen ingen roll. S och LO deltog, samverkade och delade scen med kommunisterna. Igen och igen. Som om inte det var illa nog.

Nej, han var urusel. En hycklare som sitter där i sin bostadsrätt.
Citera
2024-05-02, 12:38
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Var det inte det som gjorde att Nooshi flyttade sitt första maj tal från Sthlm till Gbg? Hon ville inte associeras med SKP men kunde inte avstyra det.

Ingen aning, men som du kan se ersatte en rad personer från vänsterpartiet henne och stod där med kommunisterna igår där man delade scen.
Citera
2024-05-02, 12:38
Bannlyst
Nästan all media i Sverige har redaktionsarbetare som röstar rött. Oavsett om redaktionen kallar sig liberal, moderat, konservativ.
Citera
2024-05-02, 12:40
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Om du vill stå upp mot påstådd fascism så är kommunism ett dåligt val som alternativ kan man ju säga. En massmördarideologi som slaktat över 100 miljoner människor och plågar världen än idag som du säkerligen vet. Du kan säga nej till fascism ensam eller i ett demokratiskt sammanhang, utan kommunistisk medverkan. Du vet det va?

Jag var tyvärr inte där eftersom jag inte bor i Stockholm. Får väl åka dit nästa gång för att ta reda på om han från SKP var intressant.

Som sagt min kritik mot att han dök upp där är väl annorlunda från din... och för att vara ärlig tror jag du skulle ha problem att förstå varför. Tyvärr är vissa människor litet för pantade...

Men hint:
https://www.youtube.com/watch?v=7_Pk6VjZlho
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in